گروه سیاسی: در پی افزایش نگران کننده تهدیدها و حملات صهیونیستها نسبت به قدس شریف و مسجد الاقصی در روزهای گذشته ...

 تروریسم تکفیری به دنبال فراموشی قدس شریف است

 و همزمان با برگزاری راهپیمایی سراسری « جمعه خشم » در سرزمین های اشغالی، خبرنگار پایگاه «قدس آنلاین عربي» در فلسطین اشغالی در گفت‌وگویی اختصاصی با مفتی قدس و فلسطین «شیخ محمد حسین» که از مقامهای برجسته فلسطینی به شمار می‌رود، آخرین تحرکات صهیونیستها و تحلیل وی از اقدامهای مورد نیاز برای مقابله با شرایط خطیر اخیر را جویا شد.

این شخصیت برجسته  فلسطینی با تشکر از مردم و مسؤولان ایران به خاطر حمایت همیشگی از آرمان قدس شریف، خواستار گسترش فعالیتهای حمایت از فلسطین همانند مردم ایران در دیگر پایتختها و شهرهای جهان اسلام شد.

دکتر شیخ محمد حسین در بیان دلایل هتک حرمتهای رو به افزایش صهیونیستها در روزهای اخیر گفت: حوادث و تهاجمهای مکرّری که در مسجد الاقصی به وقوع می‌پیوندد، متأسفانه امری است که در شرایط بی توجهی کنونی جهان عرب و اسلام نسبت به بیت المقدس، از سوی رژیم اشغالگر انتظار آن غریب نیست.

شهرک نشینان اسراییلی، به بهانه آنچه آن را سالگرد تخریب معبد دروغین «هیکل» می‌نامند، دست به یک تهاجم گروهی به مسجد الاقصی زدند و از سه هفته پیش تا کنون هنوز دعوت 
تحریک آمیز صهیونسیتها برای چنین تهاجمهایی به مسجد الاقصی را می‌شنویم.

شیخ محمد حسن توضیح داد: عنوان ظاهری این‌گونه تهاجمها، استفاده و بهره‌مندی از مناسبتهای مذهبی یهودی است، اما در واقع هدف پنهان از این تلاشهای فردی و جمعی، تحمیل پدیده تازه ای در مسجد الاقصی به صورت خاص و در
 بیت المقدس به شکل عام و تحمیل تقسیم و تجزیه مسجد الاقصی میان یهودیان و مسلمانان است و بلکه با این اقدامها خواسته ای فراتر از اینها دارند، همچون برپایی یک معبد دروغین یا درخواست ساخت یک کنیسه یهودی در اطراف مسجد الاقصی و کم کم تبدیل مسجد الاقصی به یک محیط یهودی. وی در ادامه گفت‌وگو با قدس آنلاین عربی گفت: ما بر این عقیده ایم که نظیر این‌گونه فراخوانهای صهیونیستها و هجومها و استفاده از این‌گونه مناسبتهای مذهبی یهودی، همگی در راستای برنامه ی اسراییل برای یهودی سازی مقدسات اسلامی در بیت المقدس است.

شیخ محمد حسین در ادامه این گفت‌وگو یادآور شد: از جهان عربی و اسلامی و بویژه اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی و کمیته قدس خواسته‌ایم که برای متوقف کردن این قبیل تهاجمها و هتک حرمتهای پی در پی نسبت به مسجد الاقصی، اقدام نمایند و مانع تحقق سیاستهای اسراییل برای یهودی سازی قدس و پس از آن یهودی سازی مقدسات اسلامی یا مسیحی شوند.

شیخ محمد حسین، تشکیل جلسه اضطراری کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری‌های اسلامی - که ایران هم عضو آن است - جهت بررسی تحولات
 مسجد الاقصی را دور از انتظار ندانست.

مفتی قدس و فلسطین اشغالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که فتنه‌های بزرگ داخلی که برجسته ترین آنها فتنه تروریسم تکفیری است، تلاشهای امت اسلامی را به شکل وسیعی پراکنده کرده است و می‌کوشد این امت را از
 بیت المقدس جدا کند. همچنان که برآن است نظر جهانیان را از تجاوزهای آشکار به این شهر منحرف ساخته و ایشان را از توجه به مسایل مرکزی و مهم همچون  مسأله فلسطین و قدس به شکل عام و مقدسات،به صورت خاص بازدارد.  مفتی قدس افزود: تروریسم تکفیری تأثیر مهمی در دور کردن ملتها از تمرکز بر عوامل تقویت‌کننده نهضت امت اسلامی و بازداشتن آنها از توجه به مسایل مهم فلسطین ،مقدسات و جایگاه والای آن در دلهای فرزندان امت جهان اسلام،داشته است.

وی در ادامه گفت: این تروریسم و اندیشه تکفیری، یکی از عوامل کاهش محبوبیت امت اسلامی است، بخصوص همان‌طور که می‌بینیم و می‌شنویم، با کشتارمردم و نابودی تاریخ و تمدن و تقبیح چهره امت و توصیف آن به عنوان تروریسم از طریق اعمال جنایتکارانه و وحشتناکی که هیچ ارتباطی با دین یا انسانیت ندارد و کاهش محبوبیت امت اسلام را دنبال می‌کند.

وی بر اهمیت ضرورت برگزاری کنفرانسها و اجتماعهای اسلامی برای متوجه کردن جوانان و ملتها نسبت به اهمیت فلسطین و جایگاه مسأله فلسطینی و نیز آگاه سازی جوانان در مورد ضرورت بازگشت به اندیشه  اسلامی معتدل،صحیح،متکی بر کتاب خدا و سنت حضرت مصطفی(ص) و تعالیم قرآن کریم تأکید کرد و یادآور شد که جوانان نباید به سمت افکار وارداتی که متأسفانه در میان برخی از آنها نفوذ کرده است، جذب شوند، چرا که در صورت پیروی از این افکار، با فکر خوارج در گذشته که مسلمانان را کافر می‌دانستند، هماهنگ شده و به دنبال آنها حرکت می‌کنند.

مفتی قدس و فلسطین در پاسخ به این پرسش که «ملت مسلمان ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی در بیش از 700 شهر این کشور به خیابانها آمده و تجمع کردند، پیام و انتظار شما به مردم و مسؤولان ایران چیست؟» تصریح کرد: ما این حرکت مهم را ارج می‌نهیم و از اینکه روزی توسط امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده، سپاسگزاریم و آن را دعوتی ارزشمند دانسته و از آن استقبال می‌کنیم و با تأکید می‌گوییم که این حرکت، دعوتی پسندیده است و در مسیر درستی حرکت می‌کند.

شیخ حسین درخواست کرد که توجه به مقدسات اسلامی فلسطین تنها منحصر به روز قدس نباشد ودیگر کشورهای اسلامی همانند ایران تلاش کنند تا این مهم به دست فراموشی سپرده نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.