حمیدرضا عرب: افتتاحيه ليگ پانزدهم درحالي برگزار شد كه شايد كمتر كارشناسي تصورمي‌كرد ديداري جذاب، سرشار از موقعيت و بسيار تماشاگرپسند در ورزشگاه ثامن مشهد رقم خورد. ..

 رگه‌هاي اميد در استقلال و سياه جامگان

 باور اين بود كه تيم تازه راه يافته سياه جامگان به دليل بي‌تجربگي و نداشتن نيروهاي آبديده دراين بازي نتواند نمايش قابل قبولي را ارایه كند و يا استقلالي كه بسياري ازبازيكنان كليدي‌اش را دراختيار نداشت، گيج و سردرگم باشد، اما به واقع هر دو تيم موفق شدند آنچه را از يك بازي افتتاحيه انتظار مي‌رفت، به خصوص در نيمه دوم به اجرا بگذارند.

 دراين ميدان هم استقلالي‌ها به آتيه خود اميدوار شدند و هم سياه جامگان كه به رغم شكست در ايستگاه نخست، توفيق بسياري در اجراي بازي هجومي مقابل آبي‌ها داشت.

تيم رسول خطيبي اشكالهايي به لحاظ فني دارد و عصبی به نظر می‌رسد (بازیکنانش سه بار در وسط بازی با هم درگیری لفظی پیدا کردند) و اين مي‌طلبد كه با انجام بازي‌هاي بيشترتجربه افزون‌تري را به چنگ آورد. رسول خطيبي كه كاري بس دشوار بر دوش دارد، با بازيكناني همچون كامدار، نقي‌زاده كه به واقع تعويض طلايي‌اش بود، زامهران و تجربه رضا عنايتي مي‌تواند به آينده خود در ليگ اميد ببندد.

 اگرچه سياه جامگان با آن تيم رؤيايي اواسط دهه هشتاد ابومسلم فاصله زیادی دارد، اما اين مجموعه با کوششی پيوسته و برنامه‌ريزي منسجم قادراست در همان مسير ابومسلم بزرگ و به يادماندني قدم بردارد و حتي خاطرات تيم فوق‌العاده آن روزها را تكرار كند. سياه جامگان را به رغم شكستش تيمي ديديم براي فرداي فوتبال مشهد.

 استقلال نيز رگه‌هاي اميد را در اين بازي به وجود آورد. استقلال كه تا تساوي و حتي شكست مقابل سياه جامگان فاصله‌اي نداشت و در دقايق پس از دريافت گل تساوي حتي تا آستانه تحمل گل دوم هم پيش رفت، اما نشان داد مي‌خواهد به همان تيم زهرآگين فصول قبل بدل شود. استقلال را كه در دو فصل اخيرهرگز رو به راه نديديم، مقابل سياه جامگان تيمي فرصت‌طلب جلوه كرد كه اين ویژگی، آبي‌ها را براي تداوم ميان تيمهاي مدعي اميدوار مي‌کند.

اگرچه اين بازي ملاكي براي سنجش تيم مظلومي نيست و استقلال اگر مي‌خواهد قهرمان ليگ شود بايد دربازي‌هاي فوق حساسش مقابل تراكتور، نفت، سپاهان، ذوب آهن و پرسپوليس اين گونه فرصت‌طلب و امتيازگير باشد. تيم مظلومي شروع خوبي در ليگ داشت و بي‌تردید با روحيه مطلوبي گام به بازي به يادماندني‌اش مقابل ملوان خواهد گذاشت. ديداري كه او را در مصاف با اميرقلعه‌نويي به چالش خواهد كشيد و قواره استقلالي كه او ساخته، بيشتر نمايان مي‌كند. تا آن روز به احتمال زیاد مصدومهايي همچون حيدري، فخرالديني و محرومانی نظير مگويان به ميدان باز خواهند گشت كه كار آبي‌ها آسان‌ترهم خواهد شد، اما از سويي حفظ چنين تيمي نيز كار دشواري است و مظلومي چنانچه مي‌خواهد به آينده كاري‌اش در استقلال خوشبين باشد، بايد پنج هفته ابتدايی را هرگز امتياز از دست ندهد تا عملا روي ريل موفقيت بيفتد.

استقلال مظلومي اين فصل به شدت زيرذره‌بين است و اگر نتواند بهتر از دو فصل ديگرنتيجه بگيرد، بي‌تردید او ديگر روي نيمكت استقلال ديده نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.