آیت ا... مکارم شیرازی گفت: توجه به قرآن در اروپا و آمریکا چند برابر شده و ترجمه قرآن کریم در یکی از سالهای  اخیر، به عنوان پرفروشترین کتاب معرفی شده است.

 توجه به قرآن در جهان  رو به گسترش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت ا... مکارم شیرازی مرجع عالیقدر شیعیان، در مراسم سخنرانی صحن جامع رضوی و در جمع پرشور زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا(ع) بیان داشت: دشمنان اسلام چندین نوبت اقدام به آتش زدن قرآن کردند و حالا مبارزه ای را فراتر آغاز کرده و روح قرآن را مورد هجمه قرار داده اند.

وی تصریح کرد: مطرح کردن شبهات واهی و بی اساس با ظاهری فریبنده در میان علما و جوانان بویژه دانشگاهیان از شگردهای جدیدی است که بدان روی آورده اند و باید همه هوشیار و بیدار باشند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از این شبهات، القای این موضوع است که قرآن مجید، علم و دانش را منحصر به علوم دینی می داند و برای علوم دیگر ارزش و اعتباری قایل نیست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتابی آسمانی است که از سوی خدای متعال نازل شده و وقتی بدان مراجعه می کنیم متوجه عظمت آن می شویم. قرآن، در 14 قرن پیش مسایل توحیدی و خداشناسی را با علوم تجربی پیوند زده و مسایل معاد نیز با موضوعات علوم طبیعی و تجربی اثبات شده است.

آیت ا... مکارم شیرازی اذعان داشت: آن روزی که قرآن این موضوعات را بیان میکرد، بسیاری از موضوعات علمی برای بشر پوشیده بود و این نشان دهنده توجه دین مبین اسلام به سایر علوم است.

وی در بخش پایانی سخنانش بر لزوم فراهم کردن زمینه آشنایی دانشجویان با علوم اسلامی در دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: در دوره ظلمانی اروپا، کشورهای مسلمان مخترعان و مکتشفان بسیاری را به دنیا معرفی کردند و اگر اسلام راهنمای دانشگاه های ما باشد، دوباره ما صادرکننده علوم به جهان خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.