قدس: امام جمعه مشهد گفت: نکند کسانی در کشور مثل دیده‌بانهای جنگ احد بخواهند از موقعیت پیش آمده سیاسی فعلی برای خودشان غنیمت جمع کنند و دیده‌بانی نظام و مصالح را از دست بدهند.

 دشمن می خواهد اقتصاد ما را وابسته کند

 

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در آیین سیاسی عبادی نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به وقایع جنگ احد و طمع عده ای که منجر به شکست مسلمانان شد، اظهار داشت: جنگ اُحد برای ما یک تجربه راهبردی دارد و تجربه راهبردی جنگ اُحد برای ما، «از پشت خنجر خوردن» است.

وی ادامه داد: دقیقاً موقعیت امروز کشور و جامعه دینی ما، موقعیت همین تجربه راهبردی جنگ احد است؛ اگر نمایندگان مردم یا عوامل اجرایی دولت و همه آنهایی که به نوعی دیده بان نظام هستند، یک ‌مرتبه حواسشان پرت جمع کردن غنایم بشود و بروند دنبال مسایل اقتصادی، آن وقت مشکلات به وجود خواهد آمد.

* فابیوس بیماران هموفیلی را به ایدز و هپاتیت مبتلا کرد

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: وزیر خارجه فرانسه کسی است که خیلی علنی و روشن، 30 سال پیش خونهای آلوده را برای بیماران هموفیلی وارد کشور کرد، این خونهای آلوده مبتلا به میکروب اچ.آی. وی بود و در نتیجه ابتلای این بیماران، خود آنان، نسلشان و بچه‌هایشان دچار هپاتیت و ایدز شدند، و بعد هم مشخص شد این کار به دست آقای فابیوس بوده است.

آیت ا... علم الهدی ادامه داد: اول گفتند این کار ما نبوده، کار دوتا کارمند بوده که در سال 1990، یعنی درست پنج سال بعد اسنادی منتشر شد که معلوم شد همه‌کاره فابیوس بوده، همین آقایی که امروز آمده و برای او فرش قرمز پهن کردند، رئیس‌جمهور کشورش به صراحت اعلام کرد، او فقط نماینده فرانسه نیست، نماینده و حافظ منافع اسرائیل در تیم مذاکره‌کننده است.

او همان شخصی است که در مذاکرات ژنو وقتی نتانیاهو گفت، مذاکرات باید به هم بخورد، قهر کرد و رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مسأله صنعت نفت، شرکت توتال فرانسه به ایران آمد، اما وزارت دادگستری آمریکا بیانیه صادر کرد که این شرکت 60 میلیون دلار به مسؤولان ایرانی رشوه داده و پرونده آن اکنون موجود است.

وی گفت: مردم ما، مردم بصیر و هوشیاری هستند، مردم می‌بینند فرانسه‌ای که شرکت توتالش می‌آید و 60 میلیون دلار رشوه می‌دهد، فرانسه‌ای که می‌آید در صنایع خودروسازی دست ما را در حنا می‌گذارد و نتیجه‌اش می‌شود خودروهای ناقص، آتش گرفتن و منفجرشدن وسط اتوبانها، فرانسه‌ای که خون‌آلوده وارد این کشور می‌کند؛ این فرانسه حالا بیاید و بقیه بخواهند مردم را نادیده بگیرند و در مملکت را به روی آنها باز کنند تا بازار ایران را تصرف کنند!

آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه کسی را متهم نمی کنیم، افزود: ما به کسی تهمت نمی‌زنیم، اما ممکن است این سوءظن برای مردم پیش بیاید که نکند دوباره مسأله این 60 میلیون دلار رشوه مطرح شود.

* غرب به دنبال وابسته کردن اقتصاد کشور است

امام جمعه مشهد گفت: آمدن اروپایی‌های دزد و دغل که قرنها سابقه دزدی در بلاد اسلامی دارند، جز اینکه اقتصاد ما را وابسته کنند و وسط کار بگذارند و آن را ساقط کنند، چیزی برای مردم نخواهد داشت و این موضوع مخالف اقتصاد مقاومتی است.

* دشمن شعار ما را تنها یک حرف می‌داند

آیت ا... علم الهدی  اظهار داشت: امروز دشمن به ما طمع ورزیده است، وزیر خارجه آمریکا وقتی در جلسه کنگره شرکت کرده، برای تحلیل توافق وین، در پاسخ به یکی از نمایندگان که پرسیده، شما چطور با ایران دارید مذاکره  و توافق امضا می‌کنید، درحالی که اینها هنوز دارند می‌گویند مرگ بر آمریکا؟ اظهار داشته: اینها شعار می‌دهند، عملشان چیز دیگر است!

دشمن تا اینجا به ما طمع ورزیده که ما فقط شعار می‌دهیم، یعنی جور دیگر اینها می‌توانند با ما عمل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.