جلیل فخرایی: روحانیت اصیل شیعی هیچ گروه و جناحی را بر نمی‌تابد و یک روحانی نباید جزو هیچ فرقه یا حزبی باشد.

 ایجاد کادری منسجم برای نظام دغدغه مهم شهید کامیاب بود

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید کامیاب که با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسؤولان استان در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، با بیان رنجها و مرارت شخصیتهای بزرگ انقلاب و افتراها و تهمتهایی که در این مسیر به شخصیت این بزرگان همچون شهید کامیاب، شهید بهشتی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری وارد می‌آمد، گفت: با وجود تمام این تهمتها، این بزرگان راه راستین انقلاب را همچنان ادامه دادند.

وی افزود: بر همین اساس است که مقام معظم رهبری در سخنان خودشان فرمودند، چه توافق انجام بشود و چه انجام نشود، موضع ما در مقابل استکبار تغییر نخواهد کرد. حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، هدایت‌ناپذیری، تجاوز و تعدی به حقوق دیگران و اشرافیت را از مظاهر استکبار دانست.

امام جمعه  موقت مشهد  افزود: فلسفه شهادت شهید کامیاب نیز در مبارزه با استکبار است و این است که موضع رهبری در مقابل استکبار تغییرناپذیر است.

وی در ادامه بیان داشت: هر روحانی شیعه راستین با هر عقیده‌ای که قبل از انقلاب داشته همان اعتقاد را نیز امروزه دارد و اصالت روحانیت این است که گروه و دسته برنمی‌تابد و همواره شخصیتهای اصیل انقلاب به سبب همین خصلت، همیشه نشانه‌ و هدف دشمنان و تهمت منافقان بوده است و یکی از فضایل شیعی ما استکبارستیزی است.

گفتنی است؛ شهید کامیاب از اولین اعضای حلقه نخست و فعالان برجسته حزب جمهوری اسلامی بود که دغدغه مهمش ایجاد کادری منسجم برای نظام بود و بر همین اساس مدیریت آموزش این حزب را برعهده می‌گیرد.

شهید کامیاب پس از واقعه انفجار حزب جمهوری اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی با رأی  قاطع مردم مشهد، مسؤولیت نمایندگی مجلس را پذیرفت، اما در ساعت 30/12 پنجشنبه هشتم مرداد ماه 1360 در مسیر دفتر حزب جمهوری و هنگام عزیمت به منزل مورد هجوم منافقان کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید.

این خبر حاکی است در پایان بیست و هفتمین سالگرد شهادت این شهید، از خانواده وی تجلیل شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.