بجنورد- خبرنگار قدس: بارندگی شدید و جاری شدن سیل پنجشنبه شب خراسان شمالی، به مرگ سه سرنشین یک خودرو سواری منجر شد.

سیل خراسان شمالی جان ۳ جوان اهوازی  را گرفت

 

بارندگی پنجشنبه شب گذشته همچنین برای ساعاتی مسیر بجنورد - جنگل گلستان را بست و خسارتهای زیادی به منازل مسکونی، عرصه های زراعی و باغی، راه‌های روستایی و اماکن دامی شهرستانهای راز و جرگلان و مانه و سملقان وارد آورد.

کارشناس مسؤول مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این باره گفت : در این حادثه یک دستگاه خودرو پراید که راهی استان گلستان بود، در محدوده روستای باش کلاته  حدفاصل چمن بید - رباط، بر اثر شدت جریان آب از جاده منحرف و طعمه سیل شد.

صارمی افزود: خودرو دارای چهارسرنشین جوان بود که یکی از آنان در همان لحظات نخست خود را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و توسط امدادگران هلال احمر نجات یافته و برای درمان به بیمارستان کلاله منتقل شد.

وی اصالت این جوانان را که 22 تا 26 سال داشتند، اهوازی عنوان کرد و گفت: تلاش امدادگران هلال احمر برای یافتن سه سرنشین دیگر خودرو از همان لحظه آغاز شد که سرانجام روز جمعه جسد آنها در فاصله 8 کیلومتری جاده و در دو نقطه با فاصله دو و سه کیلومتر از خودروشان، پیدا شد.

 50 رأس دام طعمه سیلاب شد

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان هم در این باره گفت: بر اثر جاری شدن سیل عصر پنجشنبه گذشته  بیش از 50 رأس دام مرزنشینان این شهرستان تلف شد.

ریواده افزود:در جریان این سیل که بیشترین شدت آن در روستاهای بک پولاد و کاریز گزارش شده، حدود 50 رأس گوسفند و پنج رأس گاو اهالی طعمه سیل شده است.

وی با بیان اینکه اهالی منطقه، سیل عصر پنجشنبه را بی سابقه توصیف کرده اند، خاطر نشان کرد: شدت سیلاب، که در پی بارش باران و تگرگ به راه افتاد، به حدی بود که یک دستگاه تراکتور را تا مسافت زیادی با خود برد.

ریواده گفت: جاری شدن سیلاب بخش زیادی از راه‌های روستایی منطقه را زیر آب برد و با سرریز شدن از روی پل در روستای توتلی و شکستن حفاظ های کناره پل و آسیب زدن به گاردریل، برای ساعتی محور ارتباطی منطقه را مسدود کرد.

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان افزود: بر اثر جاری شدن سیل همچنین 100 متر از دیوار ساحلی روستای کاریز تخریب شد، چند آغل دامهای منطقه فروریخت وچند منزل مسکونی روستاییان دچار آبگرفتگی شد.

وی با اشاره به هشدار بهنگام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در خصوص خطر بروز سیلاب، گفت: اگر این هشدارها و متعاقب آن، اطلاع رسانی به مردم منطقه از سوی بخشداری‌ها و نیروهای مرزبانی نبود، بی‌تردید دامنه خسارات بسیار گسترده‌تر می‌شد.

باران شدید و جاری شدن سیل عصر پنجشنبه، برای ساعاتی مسیر اصلی بجنورد - جنگل گلستان را بست و خساراتی نیز در شهرستان مانه و سملقان برجای گذاشت.

  ترافیک سنگین در محور بجنورد- جنگل گلستان

با وجود باز شدن محور بجنورد - جنگل گلستان که به علت بارندگی و جاری شدن سیل پنجشنبه بسته شده بود، ترافیک خودروها تا عصر دیروز در این محور سنگین گزارش شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی روز جمعه با اعلام این مطلب  گفت : با توجه به بسته بودن چندساعته محور غربی خراسان شمالی و بازداشتن خودروها از حرکت، تا ساعت تنظیم خبر (عصر جمعه)، ترافیک سنگینی در این محور حاکم بود.

حسین عظیمی افزود: نیروهای پلیس راه با استقرار در محور، تردد خودروها را در کنترل کامل داشتند تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

وی گفت: بارندگی و جریان سیل که عمده شدت آن در شهرستانهای راز و جرگلان و مانه و سملقان گزارش شده علاوه بر آسیب به راه های روستایی، موجب آب افتادگی و در مواردی تخریب منازل روستایی در این دو منطقه شده است که میزان خسارات وارده بزودی اعلام خواهد شد.

  غافلگیری مسافران تابستانی

تغییر ناگهانی وضعیت هوای تابستانی بجنورد در عصر پنجشنبه، مسافران این شهر را نیزغافلگیر کرد.

این بارش رگباری که برای حدود نیم ساعت ادامه داشت مردم و بخصوص مسافران تابستانی را که در بوستانهای شهری و مراکز گردشگری سکونت گزیده بودند غافلگیر و آنها را مجبور به ترک این مراکز کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی صبح پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای از وزش شدید باد، رعد و برق و بارش باران در برخی مناطق استان خبر داده بود.

  امداد رسانی به 180 سیل زده 

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:  در جریان سیل روز پنجشنبه به 180 نفر امدادرسانی شد که از این میان 9 مصدوم این سیل به مراکز درمانی و 12 نفر دیگر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی شهرستانهای متأثر از سیل را راز و جرگلان و همچنین مانه و سملقان عنوان و بیان کرد: هفت روستا در این استان دچار آبگرفتگی شده بودند.

درویشی گفت: در جریان این سیل 70 نفر اسکان اضطراری داده شدند که 100 تخته پتو در میان آنها توزیع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.