سرورهادیان: قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در امور فنی و رسانه‌های نوین گفت: در دنیای امروز دسترسی به فناوری‌های برتر ارتباطی و رسانه‌ای یک ضرورت است که باید تحقق یابد.

دوره رسانه‌های یکسویه به پایان رسیده است

 

مهدی اخوان بهابادی در مراسم افتتاح پروژه‌های فنی صدا و سیمای خراسان رضوی که در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی رضوان برگزار شد، گفت: با توجه به پیشرفتهایی که در عرصه فناوری‌های ارتباطی در تمام کشورها وجود دارد باید در رقابت با رسانه‌های بزرگ دنیا از تلویزیون دیجیتال به تلویزیون تعاملی رسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوره رسانه‌های یکسویه که تنها پیام را به مخاطب برساند و در مقابل بازخورد آن انعکاس نداشته باشد به پایان رسیده است و باید زیرساختهای لازم برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم در قالب افتتاح تلویزیون تعاملی بودن گام برداشت.

دکتر اخوان با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه فنی و رسانه‌های نوین ارتباطی تصریح کرد: در راستای توجه به سخنان ایشان تلویزیون تعاملی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با چند سال فاصله در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در امور فنی و رسانه‌های نوین درخصوص این فناوری در تلویزیون نیز افزود: در این سامانه امکان بازگشت زمانی برنامه‌ها و انتخاب درخواستی نیز برای توسعه رسانه‌ ملی در تلویزیون ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین تأکید کرد: در آینده در کنار برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی نیاز به انبوهی از برنامه‌های با محتوای صوتی با حجم بالا داریم و همین موضوع سبب اشتغالزایی می‌شود که شمار زیادی در عرصه تولید و عرضه و استفاده از آن وارد این چرخه اقتصادی می‌شوند.

وی همچنین از زیرساختهای خوبی که در خراسان رضوی وجود دارد، اطلاع داد و گفت: با همت عالی مسؤولان خراسان رضوی در حوزه فناوری تلویزیونی تعاملی MPG4  پیشتاز خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از خواسته‌های مردم استان قرار گرفتن محل سکونت‌شان زیرپوشش شبکه دیجیتال است تا جوانان به سمت ماهواره روی نیاورند.

علیرضا رشیدیان افزود: برای مبارزه با برخی رسانه‌های غربی که خطوط قرمز انسانی را رعایت نمی‌کنند و فرهنگ نامناسب خود را به جوانان کشور ما القا می‌کنند، باید زیرساختهای رسانه‌ای را در کشور بخصوص در خراسان تقویت کرد تا بتوان در راستای تقویت و تثبیت فرهنگ اسلامی گام برداشت.

وی تأکید کرد: اهمیت این موضوع در خراسان رضوی که سالانه میلیونها زائر را پذیراست دو چندان می‌شود و باید بزودی فیبرهای نوری دیگری در سایر نقاط پرتردد  شهر بویژه حرم مطهر رضوی نصب شود تا همه مردم بتوانند با این بارگاه ارتباط مستقیم داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر درصدد تدارک زیرساختها در حرم مطهر رضوی برای پوشش مستقیم زمان اذان، نماز و سایر برنامه‌های مذهبی حرم مطهر ثامن الحجج (ع) هستیم. حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی افزود: هم اکنون برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم حدود 95 درصد از جمعیت استان زیرپوشش شبکه‌های دیجیتال قرار گرفته و پوشش شبکه آنالوگ در استان حدود 99 درصد است.

وی از بهبود خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شبکه اچ دی (HD) در مشهد خبر داد و افزود: مخاطبان با یک جست‌و‌جوی جدید در گیرنده‌های دیجیتال خود برنامه‌های آن را دریافت کنند.

وی همچنین بهبود خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار را یکی از محورهای اساسی در صدا و سیمای خراسان رضوی برشمرد و گفت: در این راستا پروژه شبکه HD در شهر و تکمیل پوشش دیجیتال در شهرستانهای کاشمر، باخرز، سرخس، تربت‌حیدریه و تربت‌جام به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.