گروه جامعه- محمد رضایی: مشاور مقام معظم رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ...

پزشکان مسلمان باید تبلیغات ضداسلامی دشمنان را خنثی کنند

 برترین کشور در سرعت تولید دانش در جهان اسلام هستیم و در بحث پزشکی، هیچ کشوری در منطقه توان رقابت با ایران را ندارد. به گزارش خبرنگار ما، دکتر ولایتی با بیان این مطلب در آیین گشایش هشتمین کنگره پزشکان مسلمان، خطاب به اندیشمندان و پژوهشگران برتر حوزه های پزشکی گفت: با وجود تحریمهای ناجوانمردانه، امروز بیش از 50 مرکز آموزش عالی برتر در بحث تولید دانش در ایران وجود دارد.

دکتر علی اکبر ولایتی افزود: ایران در بحث پیوند اعضا رشد چشمگیری داشته و مردم ایران با اهمیت‌بخشی به فرهنگ نوعدوستی و اخلاق‌مداری، رتبه سوم را در پیوند اعضا در سطح جهان دارند. ولایتی با بیان اینکه در برخی کشورهای منطقه تلاش می‌شود به اسلام ضربه وارد شود، گفت: بی‌تردید این جوانان مسلمان و شیعه هستند که باید با تلاش بسیار علوم پزشکی را فرا بگیرند و این تخریبها را با مهربانی و خدمت به مردم جهان پاسخ دهند و تبلیغات ضداسلامی دشمنان را خنثی کنند.

 

  کنگره ای برای پیوند واقعی مسلمانان

رئیس کنگره پزشکان مسلمان جهان اسلام، با بیان اینکه برگزاری نشستهای علمی با محوریت اسلام و اهل بیت(ع) ارتقای سطح پزشکی جهان اسلام را به‌ ارمغان می‌آورد، خاطر نشان کرد: برگزاری این گونه کنگره‌های مهم در کشورهای اسلامی از پیوند واقعی و قابل لمس در بین مسلمانان حکایت دارد.   

ولایتی درباره برنامه زمان بندی برپایی این کنگره گفت: مجمع جهانی پزشکان مسلمان جهان هر دو سال یک بار اقدام به برگزاری کنگره جهانی خود در یک کشور مسلمان می‌کند؛ با توجه به برگزاری کنگره دوره گذشته در کشور عراق، هم‌اکنون ایران میزبان این برنامه مهم شده و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو از میهمانان پذیرایی کنیم.

 

  متبرک‌شدن دستاوردهای کنگره به‌نام امام رضا(ع)

دکتر ولایتی درباره برگزاری آیین گشایش این کنگره در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) یادآور شد: آغاز برگزاری این کنگره در مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در خراسان و متبرک ‌شدن دستاوردهای کنگره به نام حضرت رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) بوده است، ولی در شهرهای تبریز و شیراز ادامه می‌یابد. مشاور رهبر انقلاب، با بیان اینکه تبادل اطلاعات بین پزشکان و دانشجویان جهان به صورت سالیانه یک ضرورت است، یادآور شد: باید کاری کنیم که ملاقات دانشجویان مسلمان در کشورهای گوناگون به راحتی فراهم شود و آنان بتوانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند و این کنگره آغاز کننده این مسیر دشوار و مهم است.

 

  حضور 650پزشک و پژوهشگر در کنگره

ولایتی با اشاره به استقبال متقاضیان از این نشستهای علمی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی افرادی که برای حضور در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام نام‌نویسی کرده بودند، حضور پیدا کرده و شاهد حضور 650 پزشک و پژوهشگر حوزه های پزشکی سراسر دنیا در ایران هستیم.

وی از رشد شمار مقالات علمی ایران در ژورنالهای تخصصی و معتبر جهان به عنوان یک پیروزی علمی یاد کرد و افزود: پیش از انقلاب مقالات علمی ایران در نشریات معتبر علمی جهان تنها دو هزار مقاله بود، اما امروز به 300 هزار مقاله رسیده و در دو سال گذشته با 37 هزار مقاله رتبه نخست در غرب آسیا را داشته‌ایم.

 

 نامه رهبر انقلاب به جوانان و مقابله با اسلام هراسی

ولایتی با اشاره به نامه سال گذشته رهبری خطاب به جوانان اظهار داشت: شما پزشکان مسلمان نامه رهبر انقلاب اسلامی را به کشورهای خود ببرید و در مورد آن با جوانان حرف بزنید و دیدگاه‌های آنان را جویا شوید و به پرسشهایشان پاسخ دهید.

حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران نیز با تأیید سخنان دکتر ولایتی گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیا نقشه راهی برای جوانان و کسانی است که دغدغه اسلام دارند و می‌تواند اسلام هراسی و تصویر ذهنی غلطی که از اسلام ایجاد شده  را خنثی کند. گفتنی است، «هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با همکاری نهادهای علمی، دینی و فرهنگی از جمله سازمان بین‌المللی پزشکان، وزارت بهداشت، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.