دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: باید عناصر متخصص، نوگرا و اصلاح طلب وارد مجلس شوند.

کواکبیان: عناصر متخصص و نوگرا باید وارد مجلس شوند

به گزارش ایرنا مصطفی کواکبیان در همایش «اصلاحات محور توسعه، مجلس دهم مجلسی متفاوت» در خانه شهر کرمان افزود: باید تحولاتی همچون تفکر نوگرایی و اصلاح طلبی در مجلس آینده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مجلس اگر قوی باشد می تواند دولت قوی ایجاد کند، گفت: جوانان بین 30 تا 40 سال باید 75 درصد مجلس را بگیرند چرا که نیروی جوان خوابش نمی گیرد و این توصیه را به دولت هم می کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری بیان کرد: حضور بانوان نیز در مجلس مهم است و 10درصد از کرسی های مجلس را هم بانوان باید تصاحب کنند در حالی که این حضور اکنون فقط 3 درصد است.

وی گفت: در چشم انداز 1404 که باید کشور اول منطقه و دهمین اقتصاد برتر دنیا باشیم با این ترکیب نمی توان به این هدف دست یافت از این رو باید تحولی ایجاد شود چرا که در 12 سال گذشته اگر می توانستند گلی به سر مردم بزنند، می زدند ولی نتواستند.

کواکبیان افزود: آن جریانی که تصور می کند فقط خودش باید همه امور را در دست داشته باشد به آن ها توصیه می کنیم که شما هم بیایید اصلاح طلب شوید.

وی گفت: هرچند عقلای آن ها اعتقاد دارند که باید به صورت سالم و با منشور اخلاقی در جریانات سیاسی با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: دولت یازدهم اگر مقداری فراغت پیدا کرد بخشی از وقت خود را هم برای این مسایل بگذارد.

وی گفت: باید به نقش احزاب، مطبوعات و جامعه مدنی و بسیاری از وعده هایی را که دکتر روحانی داد پرداخته شود و نباید در این زمینه مغفول بماند چرا که این وظیفه همه دولت ها است که توسعه پایدار را باهم پیش ببرند.

کواکبیان بیان کرد: صادقانه بگویم اگر اصلاح طلبان نبودند دولت یازدهم روی کار نمی آمد و دولت باید به این مسایل توجه داشته باشد.

وی گفت: امسال دو انتخابات مهم در پیش است که باید زمینه ها و مقدمات کار فراهم شود و دولت نیز در این زمینه تلاش کند.

وی افزود: خدا را شاکریم که امروز دلواپسان نمی توانند مدعی و حرفی برای گفتن داشته باشند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: تعاملی که وزارت ارشاد با مطبوعات در خصوص توافقات وین داشت اگر یک صدم آن را مطبوعات اصلاح طلب در دولت قبل داشتند بسته می شدند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از مطبوعات طوری این توافق را جلوه می دهند که گویا این تیم فقط رفته وطن فروشی کند.

کواکبیان گفت: نمی گوییم باید با این مطبوعات برخورد شود، ولی یادشان باشد که ما می بینیم.

وی افزود: حقیقتا یک پیروزی بزرگ بدست آوردیم و آن هایی که درس خوانده سیاست هستند می فهمند برای اولین بار شورای امنیت برای یک کشور شش قطعنامه را لغو کرده که در گذشته به این قطعنامه ها کاغذ پاره می گفتند.

وی اظهار کرد: ما قبول داریم که در این توافق یک سری محدودیت های وجود دارد و مذاکره برد- برد معنایش همین است.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اگر قرار است یک طرفه برد داشته باشیم و آن طرف باخت فردا توطئه های جدیدی طرح ریزی می کنند.

وی افزود: شش کشور قدرتمند که 80 درصد اقتصاد جهان در اختیار آن ها است با ما مذاکره کردند و این برای ما اقتدار است.

وی بیان کرد: با این توافق قرار نیست همه چیز تمام شود، ولی به هر حال دولت یک پیروزی بزرگی به دست آورده است.

کواکبیان گفت: انتخابات سال 92 نشان داد تفکری که نماینده آن فقط چهار میلیون رای داشت، تفکری نیست که مردم بخواهند آن را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: ما در مقابل دلواپسان دل آرام ها را گذاشتیم و اگر مقام معظم رهبری تیم هسته ای را کمک نمی کردند، آن ها نمی گذاشتند که ما توافق کنیم.

وی گفت: راه برون رفت از این وضعیت، اتحاد و انسجام اصلاح طلبان است و بیاییم مجلسی متفاوت از این سه مجلسی که اصولگرایان در اختیار گرفته اند، ایجاد کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: جمهوری اسلامی یعنی هم جمهوری و هم اسلامی، بعضی ها تصورشان این است که فقط بخش اسلامی را بگویند ولی تعهد به جمهوری اسلامی تعهد به هر دو است. 

وی با بیان این که ما مجلس پاک و پاکدست می خواهیم افزود: در مجلس هشتم حداقل سه دوره پول بین نمایندگان توزیع کردند البته ما لیاقت نداشتیم و به طرف ما نیامد. 

وی اظهار کرد: شورای محترم نگهبان مو را از ماست بیرون بکشد و هر کسی در هر رده مجلس از این پول ها گرفته باید جواب پس بدهد. 

وی افزود: بعضی نمایندگان از اوضاع سیاسی خبر ندارند و «ان پی تی» را «ام پی تی » می نویسند و 60 نفر هم این نامه را امضا می کنند و متوجه نمی شوند. 

کواکبیان گفت: نمایندگان مجلس باید سمبل اخلاق باشند و نمایندگانی که امضا جعل می کنند سمبل اخلاق نیستند. 

وی ادامه داد: این نمایندگان طرح سه فوریتی را جعل امضا کرده بوند که آقای ظریف برگردد و مذاکره نکند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.