شما پزشکان به عنوان افراد دارای نبوغ و فرزانگی باید از خود این سوال را بپرسید که سهم پیامبر گرامی اسلام(ص) در زندگیتان چیست و برای ایشان باید چه کاری انجام دهید؟

بخشی از موجودیت و توانمندی عاشقان اهل بیت(ع) و ولایت باید متوجه ایران اسلامی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری امام جمعه مشهد مقدس گفت: عاشقان اهل بیت(ع) و ولایت در هر جای دنیا که زندگی می‌کنند، بخشی از موجودیت و توانمندیشان باید متوجه ایران اسلامی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد به نقل از ستاد خبری مستقر در محل برگزاری هشتمین کنفرانس بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم اختتامیه با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر عاشقان پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) سهمی در زندگی خود برای آنها قائل هستند، باید بدانند جای پرداخت و توجه به این علاقه در مملکت ایران است و باید در هرجا که زندگی می‌کنند، بدانند بخشی از موجودیت و توانمندیشان متوجه این کشور باشد.
وی با اشاره به ظلم و تعدی بی‌شمار به پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان اهل بیت(ع) در طی 1400 سال گذشته، بیان کرد: تاریخ گواه مظلومیت پیامبر(ص) و خاندان ایشان است و محور تمام تحولاتی که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) تا 250 سال بعد صورت گرفت، بر مبنای مظلومیت فرزندان پیغمبر بود.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: حکومت‌های بسیاری کوشیدند در طی 250 سال بعد از وفات پیامبر خاتم(ص)، حاکمیت در دست فرزندان اهل بیت(ع) قرار نگیرد. اما قرنها بعد، فرزندان این مرز و بوم خون دادند و با ظلم و استکبار جنگیدند تا توانستند بعد از 1347 سال حکومت را به دست پسر پیغمبر(ص) بسپارند.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: مردم ایران جوانان بسیاری را برای این آرمان دادند و جان‌های بسیاری از بین رفت تا فرزندان پیغمبر اکرم(ص) از مظلومیت دربیایند. اکنون 37 سال است که ملت ایران اسلامی به آرمان خود رسیدند و موفق به شکست استکبار شدند.
وی بیان کرد: با این وجود 37 سال است که همه قدرت‌های جهان دست به دست هم دادند تا با ایجاد مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... این نظام را براندازند و در تمام این سالها ملت ایران در مقابل این تهاجم ایستادگی و مقاومت کرده است.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: همه این پایداری‌ها و مقاومت‌ها برای تحقق یک مهم صورت می‌گیرد و آن، زمینه‌سازی و ایجاد شرایط لازم برای ظهور مهدی موعود(عج) است. بقیه کارها در شعاع رسیدن به این هدف صورت می‌گیرد.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: فرزندان پیغمبر این بصیرت را ایجاد می‌کنند که نشان می‌دهد دکترین سیاسی حاکمیت‌های گوناگون جوابگو نیست و تنها یک مدیریت آن هم، مدیریت حاکمیت خدا بر مردم است که موفق عمل می‌کند.
وی گفت: شما پزشکان به عنوان افراد دارای نبوغ و فرزانگی باید از خود این سوال را بپرسید که سهم پیامبر گرامی اسلام(ص) در زندگیتان چیست و برای ایشان باید چه کاری انجام دهید؟

زائران خارجی می‌توانند انتقال‌دهندگان فرهنگ ایران به سراسر دنیا باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شناسایی زائران خارجی نخبه و دعوت مدیریت شده آنها به منظور بازدید از مراکز مذهبی و فرهنگی مشهد و ایران سبب آشنایی با جزئیات نظام، انقلاب اسلامی و مشهد می‌شود به نحوی که هر یک نفر آنها این پیام فرهنگی را به یک میلیون خارجی انتقال می‌دهد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در این خصوص اظهار داشت: رگزاری همایش‌های بین‌المللی، همچون کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در مشهد می‌تواند سبب توسعه موقعیت معنوی این شهر در جهان شود و معرفی مختصر در خصوص فرهنگ غنی مذهبی آن در بین شهرهای دیگر جهان باشد.
وی اضافه کرد: همچنین مساله مشهد که در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است نباید با برگزاری یک همایش یا کنفرانس به اتمام برسد بلکه باید برای این جریان متخصص و جداگانه برنامه‌ریزی بزرگی کرد و فقط به نمایش گذاشتن آثار باستانی، مقبره بزرگان و معماری قدیمی اکتفا نکرد ضمن اینکه این میهمانان را باید با فرهنگ ناب اسلامی آشنا ساخت.
امام جمعه مشهد در ادامه گفت: باید برای سال 2017 به صورت جدی نشان بدهیم که مشهد واقعا پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و این یک عنوان نمادین نیست چراکه مشهد پایگاه فرهنگ‌ساز جهان اسلام است که مسئولین امر باید برای آن سال بیشترین و بهترین تلاش‌ها را بکنند که تحولی بزرگ رقم بخورد و همانند اصفهان فقط یک روز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.