معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی معتقد است: با توجه به شرایط بانکی و تولیدی کشور کارآفرین شدن در کشور سخت و دشوار است و درک درستی از فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور وجود ندارد.

کارآفرین شدن در ایران سخت و دشوار است

کوروش پرند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه اشتغال و رفع بیکاری، فرهنگ کار و مهارت آموزی است که همگان حتی افراد دولتی آن را به درستی درک نکرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان تنها مختص ایران نیست، گفت: تمام کشورها با این پدیده مواجه هستند ولی شدت آن در ایران بیشتر است.

 

به گفته پرند، امروز غالب جوانان به دنبال پشت میزنشینی هستند و به دلیل سیاستهای تدوین شده، فرهنگ کار و تلقی ارزش کار همچنان دچار مشکل است.

 

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که در زمینه فارغ التحصیلان بیکار با آن روبرو هستیم به فرهنگ کار و مهارت آموزی مربوط می‌شود و بر این اساس امسال برنامه‌های خوبی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی و تلاش شده تا در دو سال اخیر با کارآفرینان ارتباط خوبی برقرار شود به نحوی که این عده کارآْفرین شده و با توسعه کسب و کار اشتغالزایی کنند.

 

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد شبکه نخبگان مهارتی، افزود: در حال حاضر به شبکه نخبگان علمی توجه و دسترسی داریم اما به نخبگان مهارتی کم توجه هستیم در حالی که یک نفر که در رشته رباتیک یا جوشکاری نخبه مهارتی است می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد لذا شبکه‌ای به نام شبکه نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را تشکیل دادیم تا به نخبگان مهارتی نگاه ویژه‌ای شود.

 

وی در عین حال نقش موثر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هدایت فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار آموزش متناسب با نیاز بازار مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته و بر این اساس طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

 

پرند همچنین از اعزام تیم ملی مهارت آموزان کشورمان به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل در 17 مرداد ماه خبرداد و گفت: 17 نفر از تیم اعزامی مهارت کشورمان برای شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد که در 11 رشته فردی و سه رشته تیمی شامل 16 نفر مرد و 1 نفر زن به رقابت خواهند پرداخت.

 

به گفته معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارتقاء جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت، ارتقای سطح کمّی و کیفی فرایند آموزشی و تعمیم تجربیات و استاندارهای جهانی به بخشهای پژوهشی و آموزشی از جمله اهداف حضور کشورمان در مسابقات جهانی مهارت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.