دبیر علمی هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی عنوان کرد: خوشبختانه توانمندی پزشکان کشور در حوزه‌ی تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی عالی است به طوری که بنا بر اعلام وزارت بهداشت و درمان سال‌هاست که اعزام رسمی بیمار قلبی و عروقی به خارج از کشور برای درمان صورت نگرفته است.

پزشکان ایرانی در حوزه قلب  و عروق در صدر بهترین‌ها هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، منوچهر رادپور در نشست خبری هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی عنوان کرد: این کنگره‌ی بین‌المللی اهدافی گسترده از قبیل آشنایی با تازه‌ترین روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی و هم‌چنین  مراوده و گفت‌وگوی صمیمانه با پزشکان و متخصصان خارجی را دنبال می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین دستاوردی که این کنگره‌ی بین‌المللی می‌تواند حاصل کند، ارتقاء توانمندی مخاطبان و شرکت‌کنندگان در تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی است که منفعت همه‌جانبه داشته و در نتیجه برای عموم مردم نیز مفید خواهد بود.

رادپور بیان کرد: فعالیت جدید و تازه‌ای که در این کنگره پیگیری کرده‌ایم، دسته‌بندی مقالات و کنفرانس‌ها در قالب ده موضوع است به طوری که به یک موضوع از جوانب مختلف پرداخته خواهد شد. وی به عناوین برخی از این موضوعات اشاره کرد و گفت: جراحی دریچه آئورت، بیماری‌های مادرزادی قلبی، آریتمی‌های قلبی، مرگ ناگهانی قلب، تشخیص و درمان نامناسب نارسایی دریچه میترال  و ... از جمله موضوعات اصلیِ ارائه شده است. وی افزود: علاوه بر این سه پانل تخصصی با عناوین بررسی تعدادی از موارد خاص گروه اینتررنشن بیمارستان رضوی، درمان‌های اندوواسکولر بیماری‌های آئورت و سناریوهای بالینی مشترک و بحث‌برانگیز در روند تشخیصی-‌درمانی نارسایی دریچه میترال  برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری این کنگره‌های علمی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی ابراز خرسندی کرد و گفت: به لطف خداوند و به دلیل برگزاری کنگره‌های این‌چنینی که تبادل اطلاعات پزشکان را حاصل می‌کند، نوین‌ترین روش‌های تشخیصی و درمانی در کشور هم‌پای کشورهای غربی رو به رشد است.

دبیر علمی هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی اظهار کرد: میانگین سن ابتلا و شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران پایین‌تر از سطح جهانی است و در این رابطه ‌پیروی از الگوی زندگی ماشینی، تغذیه‌ی نامناسب، عدم کنترل دیابت، عدم توجه کافی به ورزش، استعمال بی‌رویه‌ی دخانیات، فشار خون بالا و ... دخیلند.

به گفته‌ی وی، گاهی افراد زیر 30 سال نیز به سکته‌ی قلبی مبتلا می‌شوند که اگر در صورت مشاهده‌ی اختلالات به پزشک مراجعه کنند، در بالاتر از 90 درصد از موارد مراقبه شده، با مشکلی مانند مرگ مواجه نخواهند بود.

وی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی به صورت تدریجی و طی زمان اتفاق می‌افتد و افرادی که خود را در معرض این بیماری‌ها می‌دانند، باید تحت نظر پزشکان مجرب قرار بگیرند.

رادپور درباره‌ی داروهای بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد: تقریبا همه‌ی داروهایی که در زمینه‌ی بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف می‌شوند، از جمله داروهایی که به سرعت برای جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌های بیمار، تزریق می‌شود یا داروهای اورژانس و مرتبط با جراحی در کشور تأمین می‌شوند؛ اما دسترسی بیماران با بنیه‌ی مالی مختلف به این داروها ممکن است سخت باشد که در این حوزه باید بیمه‌های درمانی به صورت موثرتری ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اینروزا با این همه آزمایش و وجود دستگاههای تشخیصی ، مشخص کردن بیماری کار خاصی نیست. از طرف دیگه بدلیل عدم نظارت و وجود قانون ، یک جراح در هر هفته ، چند ده عمل انجام میدهد. خب منم باشم بعد از یه مدتی ، چشم بسته عمل میکنم.