معاون پژوهشی بیمارستان رضوی از اجرای ۱۸ طرح پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلب و عروق در این بیمارستان فوق تخصصی خبر داد.

اجرای ۱۸ طرح پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، کامران غفارزادگان با بیان این مطلب گفت: از این 18 طرح بخشی در حال انجام و برخی نیز به اتمام رسیده است. از مهمترین این طرح‌ها می‌توانم به بررسی علل موثر بر آنفارکتوس میوکارد در بیماران قلبی که در بازه‌ی زمانی خاصی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده بودند، بررسی تاثیر برنامه کوتاه‌مدت بازتوانی قلبی بر کیفیت زندگی، اضطراب و افسردگی بیماران بعد از جراحی عروق کرونر ، بررسی ارتباط بین سرمی تستوسترون با توان فعالیت فیزیکی در مردان مبتلا به نارسایی مزمن قلبی هستند و ... اشاره کنم.

وی در نشست خبری «هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی» در خصوص این کنگره گفت: ما میزبان یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های قلب و عروق هستیم که از نظر تعداد شرکت‌کننده و درجه‌ی مقالات و پزشکان داخلی و خارجی منحصر به فرد است.

غفارزادگان اظهار کرد: در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، بخشی با عنوان بازتوانی قلب به بیماران قلب و عروق خدمت‌رسانی می‌کند که تعدادی از پژوهش‌ها به این بخش اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تأثیرات روانی و جسمانی بازتوانی بیماران قلبی و نیز بررسی سطح هورمون‌ها در مردانی که دچار آنفاکتوس یا بیماری‌های دیگر قلبی و عروقی داشته‌اند و تأثیر آن‌ها بر بازتوانی بیماران تعدادی از پژوهش‌هایی است که بر روی بیماران بهره‌برده از این بخش انجام شده است.

معاون پژوهشی بیمارستان رضوی استفاده از سلول‌های بنیادی برای کسانی که دچار نارسایی قلبی بوده‌ و کیفیت زندگی‌شان کاهش یافته را بسیار مفید دانست و اذعان کرد: پژوهش‌هایی در این رابطه نیز در بیمارستان رضوی در حال انجام است.

طرحی برای تولید واکسن ضد تصلّب شرایین

غفارزادگان با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تبیین کرد: یکی از علل مهم در بیماری‌های قلبی و عروقی، تصلّب شرایین است که رژیم‌های غذایی، عادات زندگی و فاکتورهای ایمنی و فاکتورهای عفونی در این مسئله مهم است؛ بنابراین پیشگیری در این حوزه بسیار مهم و جدی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا، طرحی پژوهشی  به صورت مشترک میان گروه پژوهشی بیمارستان رضوی و دانشکده‌ی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکل گرفته است و تولید واکسن ضد تصلّب شرایین را در دستور کار قرار داده است.

معاون پژوهشی بیمارستان رضوی، در پایان افزود: این طرح به طور هم‌زمان در مراکز دیگری در کشورهای مختلف از جمله  آلمان و آمریکا در حال انجام است که هیچ کدام هنوز منجر به تولید واکسن نشده است. امیدواریم ما نخستین گروهی باشیم که این واکسن را به تولید برسانیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.