نامگذاری سال ۹۴ به عنوان سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب شامل پیام بسیار مهمی برای همه اقشار ملت و دولتمردان بوده است که وظایف بین دولت و ملت را مسئولیتی دو طرفه و تعاملی ترسیم می کند.

تدبیر دولت در همدلی و همزبانی با ملت و رفع مشکلات کشور با حضور ۴۶ مقام بلند پایه در ۲۷ شهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام و نامگذاری سال 94 فرمودند: 'دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرمای دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمیت و توانایی های ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند.

ایشان فرمودند : به نظر من امسال را باید سال همکاری های گسترده ی دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را برای امسال انتخاب کردم: 'دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی'. امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه ی این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.'

تدبیر حکیمانه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر و حدت دولت و ملت با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت در سال 94؛ راهبرد دولتمردان و مقامات عالیرتبه شد تا با سفر به شهرها و روستاهای دور و نزدیک و نشست های متعدد با مردم از نزدیک با مشکلات آنان آشنا و برای رفع آن تدابیر لازم را بیندیشند.

رییس جمهوری نیز سه محور نجات اقتصاد ، تعامل با جهان و احیای اخلاق را در راس فعالیت و شعار انتخاباتی خود قرار داده و خود را ملزم به تبعیت از رهبری می داند و این امر به معنای واقعی نمود پیدا کرده و به دنیا نیز هشدار داد که باید با ملت و مردم ایران با زبان تکریم سخن بگویید.

رییس جمهوری اسلامی ایران در همین راستا روز یکشنبه هفته گذشته در بیستمین سفر استانی خود کردستان را به عنوان

مقصد سفر خود و هیات دولت انتخاب کرد تا ضمن دیدار با مردم و مسوولان این استان از نزدیک در جریان امور و مسایل و مشکلات آن قرار گیرد.

سفر رییس جمهوری به کردستان دستاوردهای مختلفی در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشت که زمینه های توسعه بیش از پیش این خطه را فراهم می کند.

رییس جمهوری در این سفر مهمترین و اساسی ترین مشکلات مردم کردستان را که آب و راه است مورد توجه جدی قرار داد و با اختصاص اعتبارات مناسب به تسریع در تکمیل این پروژه ها کمک کرد.

در این سفر 880 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 31 پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی استان کردستان از سوی رییس جمهوری اختصاص یافت.

همزمان با سفر رییس جمهوری به کردستان از 12 پروژه اقتصادی و عمرانی حوزه آب و برق شامل هشت پروژه حوزه آب و چهار پروژه حوزه برق به ارزش 550 میلیارد تومان بهره برداری شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در سفر به استان کردستان در نشست ها و جلسات متعددی حضور یافت و از چندین طرح عمرانی ملی بازدید و پس از بررسی های لازم، دستورات لازم برای به سرانجام رسیدن این طرح ها را صادر کرد.

رییس جمهوری در این سفر گفت : امروز در جایگاهی قرار گرفته ایم که به همه دنیا گفته ایم با فشار و تحریم نمی توانید ملت ایران را تهدید کنید، بنابراین جهان در برابر خواست، عظمت و ایستادگی ملت ایران یکبار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

در این سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب به عنوان نماینده رییس جمهوری به منظور بررسی نزدیک از مشکلات منطقه به شهرستان های استان سفر کرده و با مردم دیدار و گفتگو داشتند.

این سفرها علاوه بر رسیدگی به امور مردم، نشان از همدلی و همراهی مسوولان با مردم در نقاط مختلف کشور برای حل مشکلات و توسعه و پیشرفت مناطق نیز هست.

در این سفرها، دولتمردان با اقدام ها و تدابیر خود برای گره گشایی از مشکلات مردم، ضمن دمیدن روح امید در آنان و تعاملی دو سویه، خود نیز انرژی و انگیزه بیشتری برای خدمت پیدا کرده و همسو با مردم برای رسیدن به آینده ای بهتر، تلاش می کنند.

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

***شنبه سوم مرداد

-- وزیر ارتباطات: 25 هزار روستا صاحب اینترنت می شوند

همدان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: سال گذشته هشت هزار روستا صاحب اینترنت شدند و در سال جاری نیز 25 هزار روستای دیگر از این خدمت بهره مند خواهند شد.

محمود واعظی روز شنبه در آیین افتتاحیه 20 طرح شرکت زیر ساخت و ارتباطات استان همدان با بیان اینکه فعالیت خوبی در ارایه خدمات اینترنتی به روستاهای کشور آغاز شده است افزود: در دولت تدبیر و امید طرح های خوبی برای توسعه زیرساخت ها و ارتباطات در پیش گرفته شده است این در حالی است که در دولت قبلی به زیر ساخت های این حوزه بی توجهی شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم با یک برنامه جهشی مشکلات را حل کنیم افزود: به همین دلیل نباید مسوولان در خدمت رسانی به مسایل حاشیه ای بپردازند.

-- سامانه ارتباطی 111 سامد در سنندج راه اندازی شد

سنندج - ایرنا- سامانه 111 ارتباط مردم با دولت (سامد) روز شنبه با حضور معاون نظارت و پیگیری نهاد ریاست جمهوری و استاندار کردستان در دانشگاه کردستان در سنندج راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار کردستان در این آیین مردمی و پاسخگو بودن مسوولان نظام جمهوری اسلامی را یکی از ویژگی های این نظام دانست و گفت: مسوولان در همه سطوح مدیریتی به صورت سیستماتیک و سازماندهی شده با مردم در ارتباط هستند.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه امکان ارتباط مستقیم و رودرو رئیس جمهور و مابقی مسوولان با همه مردم وجود ندارد افزود: نهاد ریاست جمهوری برای برقراری ارتباط با رئیس جمهوری اقدام به راه اندازی سامانه سامد کرده است و مردم از این طریق درخواست های خود را منتقل می کنند.

-- ثبت و پیگیری درخواست های مردمی از رییس جمهوری در سامانه سامد

سنندج - ایرنا- معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهوری گفت :تمام درخواست های مردمی به رییس جمهوری در سفرهای استانی در سامانه سامد ثبت و در سطوح ملی و استانی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا علی اصغر احمدی روز شنبه در آیین راه اندازی سامانه ارتباطی 11سامد در دانشگاه کردستان به مناسبت سفر رئیس جمهوری به این استان گفت : حجم نامه نگاری ها در طول 19سفر دکتر روحانی به استان ها به زیر 15 درصد رسیده است که ناشی از راه اندازی مرکز ارتباطی 111 سامد می باشد.

وی گفت: با بهره گیری از فناوری و تکنولوژی در مراکز استان ها، سامانه سامد برای برقراری ارتباط مستقیم با رئیس جمهوری راه اندازی شده است.

-- واعظی: بازسازی اقتصاد و روابط خارجی در اولویت کاری دولت تدبیر است

همدان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید بازسازی اقتصاد و روابط خارجی را در اولویت کاری خود قرار داده و توانسته است در این عرصه موفقیت های خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

محمود واعظی روز شنبه در شورای اداری استان همدان افزود: این دولت با اعتماد مردمی و رهبر انقلاب وارد کار شده است و به گونه ای حرکت می کند که وارد حاشیه نشود.

وی تاکید کرد: دولت می داند که مشکلات کشور زیاد است و تلاش خود را برای رفع آنها به کار گرفته است.

واعظی اظهار کرد: دولت به دنبال آن است که وحدت ملی همواره در کشور ایجاد و تفرقه ها برداشته شود و به دنبال آن همدلی و آرامش را در کشور ایجاد کرده و قوای سه گانه با هم همراه شوند.

-- اطلس وضعیت زنان کشور به رییس جمهوری تقدیم می شود

کرمان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اطلس وضعیت زنان کشور تهیه شده و آن را تا شهریور امسال بصورت دقیق و نرم افزاری در اختیار رییس جمهوری قرار می دهیم.

به گزارش ایرنا اطهره نژادی روز شنبه در نشست خبری با محوریت رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده افزود: برای اجرای برنامه باید مخاطبان را بشناسیم و حاصل تلاش یک ساله گذشته ما تهیه اطلس وضعیت زنان در کشور بود که آن را آماده کردیم.

-- وزیر ارتباطات:از توان نیروهای متخصص کشور استفاده نمی شود

همدان- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :بهترین دانشگاههای دنیا و شرکتهای بزرگ ICT از نیروهای ایرانی استفاده می کنند، اما متاسفانه از توان این نیروهای متخصص در ایران استفاده نمی شود و این امر سبب مهاجرت شده است.

محمود واعظی روز شنبه در نشست با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری و اطلاعات استان همدان افزود: توسعه کشور نیازمند همدلی و همکاری بوده و با تک‎ روی کردن نمی‏توان به اهداف کشور دست یافت.

وی افزود:نباید اجازه داد شود تا مسایل سیاسی بر تمامی کارها تاثیر گذاشته و مسایل اصلی را تحت تاثیر قرار دهد.

-- رییس خانه صنعت ایران: مجلس دهم باید اقتصاد محور باشد

مشهد - ایرنا - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: نامزدهایی باید برای دهمین مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند که اقتصادی بوده و به مساله تولید توجه بیشتری داشته باشند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی روز شنبه در بیست و چهارمین اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور در مشهد افزود: برخی نمایندگان مجلس برای رفع کوچکترین مساله یک روستایی دست به اقدام می زنند اما حاضر به تلاش برای پیگیری مشکل یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی نیستند.

-- تحول بزرگ در راه های کردستان با بهره برداری از جاده بیجار - همدان

سنندج - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از جاده بیجار - همدان، شاهد تحول بزرگی در اقتصاد، کاهش ترافیک و تسریع حمل و نقل در غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا علی نورزاد شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی جاده بیجار - همدان به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت پیشرفت مسیر با توجه به لزوم رعایت مسایل فنی و احداث جاده استاندارد، رضایت بخش است و از نظر مالی و نقدینگی اعتبارات لازم تامین شده است و هیچ مشکلی برای پرداخت منابع مالی برابر پیشرفت فیزیکی وجود ندارد.

***یکشنبه چهارم مرداد

-- پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور در حال ساخت است

تبریز - ایرنا - معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج هزار کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

حسین میرشفیع روز یکشنبه در جلسه مشترک با مسئولان راه و شهرسازی شهرستان های کلیبر و خداآفرین در استان آذربایجان شرقی افزود: ساماندهی راه های روستایی از اهداف و اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت تعداد قابل توجهی از راه های روستایی کلیبر، هوراند، خداآفرین در آینده نزدیک آغاز می شود.

-- رییس جمهوری وارد سنندج شد

سنندج - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران اسلامی دقایقی پیش در قالب بیستمین سفر داخلی از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در بدو ورود به فرودگاه سنندج مورد استقبال حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مقام های محلی قرار گرفت.

رییس دولت تدبیر و امید در این سفر یک روزه ابتدا با حضور در ورزشگاه استقلال سنندج در جمع مردم سخنرانی می کند و سپس در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان شرکت و در ادامه با جمعی از علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان دیدار می کند.

شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با رسانه های استان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

در این سفر یک روزه معاون پارلمانی رییس جمهوری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان های استان سفر می کنند.

-- روحانی: برنامه های مهمی برای توسعه کردستان تدوین شده است

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری گفت: در جریان سفر به کردستان، مطالبات و نظرات مردم را بررسی کرده و برنامه های تدوین شده برای توسعه استان را برای مردم شریف استان تشریح خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در بدو ورود به فرودگاه سنندج افزود: پیش از سفر در تهران، نشست های تخصصی و کارشناسی با حضور وزرا برای بررسی مشکلات استان کردستان برگزار شده است که امیدواریم در این سفر اجرایی شوند.

وی بیان کرد: انتخاب استان کردستان به عنوان اولین سفر پس از توافق هسته ای نشان دهنده جایگاه رفیع این سرزمین و مردم استان کردستان در طول سالیان دراز و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

-- ابلاغ چهار هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از ابلاغ چهار هزار و 300 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به این استان خبر داد.

مجید پورعیسی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار ابلاغی براساس مصوبات سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید برای اجرای پروژه های پیش بینی شده هزینه می شود.

وی گفت: بزودی موافقت نامه بین دستگاه های اجرایی و این سازمان برای اجرایی شدن پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری مبادله می شود.

وی افزود: مجموع اعتبارات سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نوزدهمین سفر استانی به خراسان شمالی با احتساب 300 میلیون دلار اعتبار ارزی برای راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان حدود 15 هزار و 300 میلیارد ریال است.

پورعیسی مجموع اعتبار ریالی سفر استانی رییس جمهوری به این استان را حدود شش هزار و 300 میلیارد ریال اعلام کرد که دو سوم این اعتبار در سالجاری به خراسان شمالی اختصاص داده می شود.

-- روحانی : کردستان نمونه ای ماندگار از میهن دوستی ایرانیان است

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری گفت: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی و نمونه ای ماندگار از میهن دوستی ایران عزیز است و دلاورمردان زیادی در این سرزمین پرورش یافته اند.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم سنندج در ورزشگاه استقلال این شهر، کردستان را سرزمین دلاورخیزان و زیبایی های طبیعی ایران سربلند عنوان کرد و گفت: کردستان سرزمین پیروان رسول خدا و قرآن مجید، سرزمین پیروان امام صادق(ع) و امام شافعی است.

وی بیان کرد: کردستانی ها همواره از سرزمین ایران دفاع کرده اند و شما دیده بان دقیق ایران زمین بودید پس درود و سپاس به همه دیده بانان ایران.

-- نمایندگان رییس جمهوری راهی شهرستان های کردستان شدند

سنندج- ایرنا- همزمان با بیستمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید و پس از سخنرانی رییس جمهوری در ورزشگاه استقلال سنندج، نمایندگان دکتر حسن روحانی برای بررسی مشکلات مردم راهی شهرستان های کردستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس برنامه ریزی های انجام شده در این سفر مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری راهی شهرستان های سروآباد و مریوان، اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور راهی شهرستان های سقز و بانه شدند.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای بررسی مسائل و مشکلات مردم دیواندره راهی این شهرستان شد.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به شهرستان کامیاران و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به شهرستان بیجار سفر کردند.

علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز در جمع مردم شهرستان های قروه و دهگلان حضور می یابند.

-- بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان کوثر سنندج

سنندج- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه قبل از سفر به شهرستان دیواندره از بیمارستان کوثر سنندج دیدن کرد و خواستار تسریع در روند تکمیل این بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در بازدید از این بیمارستان 540 تختخوابی در جریان روند احداث آن قرار گرفت و از بخش های مختلف این بیمارستان دیدن کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث این بیمارستان را از نیازهای اساسی استان دانست که باید در اولویت کاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گیرد.

-- سلطانی فر: ازظرفیت گردشگری و صنایع دستی کردستان باید به بهترین نحو بهره برد

سنندج - ایرنا - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کردستان ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

مسعود سلطانی فر که با کاروان تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده است، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کردستان در صورت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز می تواند یکی از مقاصد گردشگری منطقه شود.

وی ادامه داد: کردستان ظرفیت ها و پتانسیل لازم برای تبدیل به مقصد توریستی را دارد و در صورت سرمایه گذاری در این حوزه می توان این استان غرب کشور را به منطقه ای گردشگری تبدیل کرد.

-- مشاور وزیر کشور: حل مشکلات ایثارگران از دغدغه های اصلی دولتمردان است

کرج – ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران مهمترین وظیفه دولتمردان را توجه به نیازهای ایثارگران خواند و گفت: اکنون حل مشکلات به ویژه مشکلات درمانی این عزیزان از دغدغه های اصلی دولتمردان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوندعباسی روز یکشنبه درهمایش مسوولان هماهنگی امورایثارگران دستگاه های اجرایی استان البرز، افزود: باید دراین بخش به گونه ای عمل کرد که ایثارگران نگران درمان خود نباشند و تمامی امکانات لازم برای آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته، ادامه داد: با این سند و قانون در تلاش هستیم در کوتاهترین زمان ممکن در جهت کاهش مشکلات ایثارگران گام برداریم.

-- معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

بدون نهادهای مدنی احتمال اتخاذ تصمیم های یکسویه افزایش می یابد

کرمان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بدون مشارکت و نظارت نهادهای مدنی، احتمال اتخاذ تصمیم های غیرجامع و یکسویه، افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، اطهره نژادی روز یکشنبه در آیین گشایش سومین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی و شبکه ای سازمان های مردم نهاد در استانداری کرمان افزود: با همکاری نهادهای مدنی و مردمی افزایش کارآمدی نهادهای دولتی هم حاصل خواهد شد.

-- معاون پارلمانی رییس جمهوری از مرز باشماق مریوان بازدید کرد

سنندج - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مقام های محلی مریوان روز یکشنبه از مرز رسمی باشماق بازدید کرد.

به گزارش ایرنا رییس گمرک باشماق مریوان در این بازدید، باشماق را یکی از گمرکات مهم غرب کشور و دومین مرز مهم کشور دانست و گفت: این مرز باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.

علی گودرزی حجم مبادلات پارسال مرز باشماق را شش میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مرز باشماق نیازمند توجه جدی مسوولان کشوری و اختصاص بودجه کلان است.

-- رییس جمهوری: جهان در برابر ایران در وین سر تعظیم فرود آورد

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری گفت: امروز در جایگاهی قرار گرفته ایم که به همه دنیا گفته ایم با فشار و تحریم نمی توانید ملت ایران را تهدید کنید، بنابراین جهان در برابر خواست، عظمت و ایستادگی ملت ایران یکبار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جمع مردم سنندج در ورزشگاه استقلال این شهر بیان کرد: ما موضوع هسته ای را پای میز مذاکره حل کردیم، ما قادریم سایر مسایل جهان و منطقه را در این حوزه با مذاکره حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: به خاطر وحدت ملت ایران و هدایت رهبر معظم انقلاب به خوبی راه را ادامه خواهیم داد؛ البته طرف مقابل در سرزمین خود مشکلات فراوانی دارد و به خاطر آن مشکلات گاهی در بیان حرف ها دچار لغزش ها و خطاهای نابجایی می شود.

-- وزیر صنعت، معدن و تجارت / سالانه دو تن طلا از معدن 'ساری گونی' قروه استخراج می شود

سنندج - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهر برداری از معدن 'ساری گونی' قروه در جنوب شرقی استان کردستان در سه ماه آینده، سالانه حدود دو تن طلا از این معدن استخراج می شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا نعمت زاده که روز یکشنبه به همراه کاروان تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده است، در بازدید از این معدن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساری گونی از معادن خالص و ارزشمند طلا با عیار 1.6 در هزار است.

وی بیان کرد: این معدن جزو پروژه های مشترک سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده که سهم سرمایه گذاری قزاقستان 70 درصد و سهم ایران 30 درصد است.

-- با حضور مشاور ارشد رییس جمهوری / گلزار شهدای سلیمان بگ بانه غبارروبی و عطر افشانی شد

سنندج - ایرنا - همزمان با سفر رییس جمهوری به کردستان و با حضور اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران، گلزار شهدای سلیمان بگ بانه غبار روبی و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و تجاری ایران را همراهی کردند.

اکبر ترکان در این آیین غبار روبی، امنیت موجود در ایران اسلامی را مرهون خون های ریخته شده شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران دانست و گفت: استان کردستان و شهرستان مرزی بانه در سال های هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن بارها مورد حمله دشمن قرار گرفتند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند.

-- همزمان با سفر رییس جمهوری به کردستان

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - همزمان با سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به کردستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج روز یکشنبه با حضور سید محمد علی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج در زمینی به مساحت 20 هزار متر در 10 هزار متر مربع مفید در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه ایثارگر کردستان احداث شده است.

این مجتمع شامل سه هزار و 500 متر فضای توانبخشی، پنج هزار و 655 متر فضای ورزشی و هزار متر فضای رستوران در سه طبقه احداث شده است.

-- نعمت زاده: ایران پنجمین تولید کننده سیمان در جهان است

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیمان را خمیرمایه توسعه کشور دانست و گفت: ایران پنجمین تولید کننده سیمان در جهان است.

به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز یکشنبه در آیین افتتاح واحد تولید سیمان های آمیخته و آهک صنعتی و هیدراته در بیجار این واحد تولیدی سیمان را در خاورمیانه بی نظیر توصیف کرد و افزود: این واحد تولیدی در توسعه صنایع پایین دستی موثر است.

وی واحد تولیدی سیمان های آمیخته کردستان را اولین واحد تولیدی اختلاط سیمان خاص دانست و اظهار کرد: این واحد تولیدی که یکی از نیازهای کشور است برای مصارف خاص و سازه های دریایی کاربرد دارد.

-- بازدید معاون رییس جمهوری از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج

سنندج- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی روز یکشنبه همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این بازدید، اجرای سامانه کشت توت فرنگی به صورت هیدروپونیک را نقطه عطفی در بخش کشاورزی کشور به ویژه در تولید توت فرنگی دانست و گفت: این سامانه باید در سایر استان ها هم ترویج داده شود.

وی گفت: اجرای این سامانه در کردستان نشان دهنده تخصص کارشناسان این دیار و ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند این استان است.

-- مزار شهدای شهرستان دیواندره با حضور وزیر بهداشت غبارروبی و گلباران شد

سنندج- ایرنا- همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، مزار شهدای دیواندره غبارروبی و گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی که در بدو ورود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دیواندره انجام شد امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، فرمانده های نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده های معظم این شهرستان حضور داشتند.

-- نشست رئیس جمهوری با علما و روحانیون استان کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - نشست رئیس جمهوری با روحانیون، علما، نخبگان، خانواده های شهدا و ایثارگران استان کردستان دقایقی پیش در کانون امام خمینی (ره) سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست رییس جمهوری با حضور چهار هزار نفر از روحانیون شیعه و سنی، نخبگان و خانواده های شهدا استان کردستان دیدار می کند.

دکتر روحانی صبح روز یکشنبه در بیستمین سفر داخلی خود به همراه کاروان تدبیر و امید از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

رئیس جمهوری در بدو ورود به سنندج مورد استقبال حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

-- معاون رییس جمهوری : دولت تدبیر و امید به دنبال احیا و ارتقای جایگاه اجتماعی زنان است

سنندج - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در چندین سال گذشته جایگاه اجتماعی زنان به دلایل متعددی تنزل پیدا کرد اما امروز دولت تدبیر و امید به دنبال احیا و ارتقای این جایگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهیندخت ملاوردی روز یکشنبه در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته و برگزیده استان در سنندج افزود: در سفرهای استانی رییس جمهوری مشکلات حوزه بانوان به صورت کلی بررسی می شود و رفع این مشکلات از جمله اهداف اصلی امور زنان است.

او گفت: یکی از طرح های امور بانوان در دولت تدبیر و امید بررسی اطلاعات زنان استان های همجوار به لحاظ شرایط کلی و جزئی است و هدف از این کار ترویج همکاری های شبکه ای و جلوگیری از موازی کاری در حوزه زنان است.

-- دکتر روحانی: هدف شیعه و سنی در ایران اسلامی چیزی جز توسعه کشور نیست

سنندج- ایرنا- رییس جمهوری گفت: ممکن است شیعه و سنی دو مسیر متفاوت را برای رسیدن به مقصد طی کنند اما هدف همه ما یکی است و این چیزی جز توسعه ایران سربلند نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در نشستی با علما، روحانیون و نخبگان فرهنگی استان کردستان در سنندج با اشاره به توطئه های دشمنان در منطقه افزود: در منطقه مشکلات بزرگی از جمله تفرقه قومیتی و مذهبی ایجاد کرده اند اما خوشبختانه در ایران اسلامی همه ما زیر یک پرچم اسلامیت و ایرانیت، رهبری واحد، دولت واحد و قانون اساسی واحد زندگی می کنیم.

وی اظهار کرد: مردم ایران به دلیل توطئه های دشمنان شرایط سختی را گذرانده اند اما سربلند از این آزمون ها بیرون آمده اند.

-- همراه با کاروان تدبیر و امید/از سنندج تا بانه و سقز

سنندج- ایرنا- همزمان با بیستمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید و پس از سخنرانی رییس جمهوری در جمع مردم سنندج، نمایندگان دکتر حسن روحانی برای بررسی مشکلات مردم راهی شهرستان های کردستان شدند.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه ریزی های انجام شده در این سفر مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری راهی شهرستان های سروآباد و مریوان، اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور راهی شهرستان های سقز و بانه شدند.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای بررسی مسائل و مشکلات مردم دیواندره راهی این شهرستان شد.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به شهرستان کامیاران و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به شهرستان بیجار سفر کردند.

علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز در جمع مردم شهرستان های قروه و دهگلان حضور می یابد.

-- وزیر بهداشت: 200 میلیارد ریال برای اتمام بیمارستان سقز اختصاص می یابد

سنندج- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبلغ 200 میلیارد ریال برای اتمام بیمارستان 217 تختخوابی سقز اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سقز در سالن آموزشکده فنی و مهندسی این شهر افزود: با در نظر گرفتن این میزان اعتبار، این طرح بهداشتی تا پایان سال 95 به اتمام می رسد.

وی با تشکر از کارمندان بهداشت و درمان این شهرستان و با اذعان به اینکه بیمارستان اصلی سقز فرسوده است عنوان کرد: کارهایی برای ارتقای این بیمارستان و هتلینگ و بالا بردن کیفیت آن انجام شده است.

-- دکتر روحانی: به پیروزی در مذاکرات ایمان داشتم

سنندج -ایرنا - رییس جمهوری اسلامی گفت: گاهی همکاران ما از عدم پیشرفت در روند مذاکرات نا امید می شدند اما من از اول به پیروزی در این مذاکرات ایمان داشتم.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی عصر روز یکشنبه در دیدار با فعالان حوزه اقتصادی استان کردستان در مجتمع فجر سنندج با اشاره به آثار ارزشمند توافق هسته ای افزود: نگرانی کشورهای 1+5 از غنی سازی هسته ای ایران، ظاهر کار بوده و این کشورها با قطعنامه های متعدد علیه ایران می خواستند ایران را تهدیدی برای دنیا معرفی کنند.

وی افزود: 22 ماه مذاکرات هسته ای مذاکرات سخت و پیچیده ای بود و حاشیه های فراوانی هم داشت.

-- سیف: تسهیلات هزار میلیارد تومانی به پروژه های صنعتی کردستان اختصاص می یابد

سنندج - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اعطای تسهیلات هزار میلیارد تومانی به پروژه های صنعتی دارای مزیت نسبی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ولی الله سیف عصر روز یکشنبه در کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان کردستان در سنندج افزود: این تسهیلات در صورتی قابل پرداخت است که نگرانی بانک ها از بازپرداخت آن رفع شود و سرمایه گذار مربوطه شرایط لازم را کسب نماید.

وی گفت: نگرانی بانک ها در اعطای تسهیلات ناشی از این موضوع است که نظام بانکی تحت فشار، دقت خود را کاهش دهند، وثیقه را سبک نمایند و در سر رسید، مطالبات آنان وصول نشود.

-- بیمارستان 540 تختخوابی سنندج سال جاری به بهره برداری می رسد

سنندج-ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان 540 تختخوابی سنندج با هدف ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی استان در سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سقز با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ زیرساخت های بهداشت و درمان بسیار محروم است افزود: ارتقای شاخص های بهداشتی این استان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: تعدادی از استان های مرزی دیگر از جمله سیستان و بلوچستان و ایلام نیز از جمله استان های کشور هستند که باید شاخص های بهداشتی و درمانی آنها ارتقا داده شود.

-- 12 پروژه حوزه آب و برق در کردستان به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - همزمان با سفر رییس جمهوری به کردستان از 12 پروژه اقتصادی و عمرانی حوزه اب و برق شامل هشت پروژه حوزه اب و چهار پروژه حوزه برق به ارزش 550 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتقال آب سد آزاد به قشلاق، ابگیری سد عباس اباد بانه، افتتاح رسمی و بهره برداری از نیروگاه 10 مگاواتی برق آبی، شروع فعالیت tbm برای حفاری یک تونل به طول 11 کیلومتر از این پروژه ها است که امروز رسما به بهره برداری رسید.

همچنین از مهمترین پروژه هایی که در سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان عملیات اجرایی آن آغاز شد، عملیات حفاری تونل انتقال آب سد آزاد به دشت های شرق کردستان است.

-- نهاوندیان: توافق هسته ای آغازگر یک پیروزی اقتصادی داخلی است

سنندج - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه توافق هسته ای آغازگر یک پیروزی اقتصادی داخلی است گفت: باید برای رفع تحریم ها و تبعات آن و فضای پسا تحریم خود را آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نهاوندیان روز یکشنبه در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان کردستان در سنندج افزود: هم اکنون در مسیر آغاز فصل جدید شکوفایی پس از تحریم ها قرار داریم.

وی گفت: ملت ایران با عزت و مقاومت خویش، حق هسته ای خود را به همه جهانیان ثابت کرد و زنجیره تحریم های ظالمانه را پاره کردند و هم اکنون در مسیر توسعه اقتصادی گام بر می داریم.

رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مهمترین وظیفه فعالان اقتصادی توسعه اقتصادی است اظهار کرد: فعلان اقتصادی باید باخلاقیت زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را به منصه ظهور برسانند.

-- همزمان با سفر رییس جمهوری به کردستان/

سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کردستان، خط اضطراری انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق (وحدت) به منظور تامین آب شرب شهر سنندج امروز یکشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در آیین افتتاح این سامانه گفت: سامانه انتقال آب از سد آزاد در شرق استان کردستان با فراهم شدن امکان انتقال 40 میلیون مترمکعب آب در سال به سنندج به بهره برداری رسیده است.

مهندس حمید چیت چیان ادامه داد: طول این خط انتقال در مجموع 83 کیلومتر است که با استفاده از دو تونل که در مجموع 15 کیلومتر طول دارد آب را به شهر سنندج و روستاهای حاشیه آن انتقال می دهد.

-- انصاری: توافق هسته ای مرهون وحدت ملی و همدلی و همزبانی است

سنندج- ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری توافق مذاکرات هسته ای را مرهون وحدت ملی و به تعبیر مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان توافق هسته ای را پیروزی ملت و نظام اسلامی دانست و گفت: این پیروزی نتیجه هم افزایی و قدرت ملی و استقامت انقلابی کشور است.

وی گشودن گره های کور و دشواری ها در عرصه روابط بین المللی و تعامل با کشورها بویژه در زمینه هسته ای را اولویت های کاری رییس جمهور بیان کرد.

-- عدم توازن میان سرمایه و فرصت سرمایه گذاری یکی از مشکلات عمده در کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: عدم توازن بین وجود سرمایه و فرصت سرمایه گذاری یکی از مشکلات عمده در کردستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر احمدی روز یکشنبه در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان کردستان در سنندج افزود: بالا بودن ضریب ریسک سرمایه گذاری و حضور کمرنگ سفارتخانه های ایران در ابعاد اقتصادی، پایین بودن ضریب امنیتی برای سرمایه گذاری، فراهم نبودن امور زیربنایی و مشکل مناطق آزاد تجاری از جمله موانعی است که در مسیر توسعه اقتصادی و رشد استان های کشور از جمله کردستان قرار دارد.

-- با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری/ مجتمع فرهنگی نور سروآباد افتتاح شد

سنندج- ایرنا - مجتمع فرهنگی نور سروآباد عصر یکشنبه همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کردستان و با حضور حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ‍، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در آیین افتتاح این مجتمع گفت: این مجتمع هفتمین مجتمع فرهنگی نور استان است و از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان احداث شده است.

-- نهاوندیان از سامانه سامد در سنندج بازدید کرد

سنندج- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهور شامگاه امشب یکشنبه از سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ( سامد) در سنندج بازید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان در این آیین از بخش های مختلف این سازمانه بازدید کرد و از نزدیک در جریان پاسخگویی این سامانه به درخواست های مردم قرار گرفت.

این سامانه روز شنبه به صورت رسمی افتتاح شده و تا ساعت 12 فردا شب یعنی یک روز پس از سفر رییس جمهوری و در چهار شیفت کاری فعال خواهد بود.

هزار و 200نفر در چهار شیفت کاری در طول 24ساعت شبانه روز در مرکز ویژه سامانه الکترونیکی مردم و دولت (سامد) مشغول به ثبت درخواست ها و نامه های مردمی به رئیس جمهوری هستند.

-- رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان کردستان /

روحانی : ملت ایران به دنبال اعتدال، برادری، ثبات، امنیت و صلح است/ دسته بندی ها و سلیقه ها زیر چتر وحدت پذیرفتنی است

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری با تاکید بر این که 'ملت ایران به دنبال اعتدال، برادری، ثبات، امنیت و صلح است ' گفت: روی میز ایران اسلامی، تجاوز، تصرف سرزمین و دخالت در امور داخلی دیگران نیست، روی میز ما منطق ، اخلاق دفاع قاطع در برابر تجاوزگر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان کردستان ،، تقویت فضای فرهنگی – مذهبی، اعتدال و معنویت را سلاح اصلی در برابر توطئه دشمنان دانست و گفت: بی تردید فضای افراط و خشونت در منطقه فقط به نفع غریبه ها و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی با اشاره به این که مردم کردستان دین خود را به نظام و ایران ادا کرده اند، گفت:ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، بسیج و پیشمرگان، حافظ امنیت کردستان بوده اند و ما باید امنیت و ثبات را حفظ و مستحکم کنیم.

-- حجت الاسلام یونسی: مشکلات با اتحاد وانسجام ملی مرتفع می شود

سنندج -ایرنا- دستیار ویژه رییس جمهوری درامور اقوام واقلیت های دینی و مذهبی گفت : مشکلات منطقه ای مردم با اتحاد و انسجام ملی و به مرور زمان مرتفع می شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی یونسی عصر روز یکشنبه در دیدار با مردم قروه در سالن تختی این شهرستان افزود : نباید مشکلات محلی رنگ وبوی قومی ومذهبی به خود بگیرد واحساس تبعیض را درافراد به وجود آورد.

وی گفت: برخی وسایل ارتباط جمعی درتلاش هستند تا با برجسته سازی برخی مشکلات، رنگ وبوی دین ومذهب به آن داده یا آن را به دولت ونظام نسبت دهند.

-- وزیر صنعت: توسعه کردستان یکی از دغدغه دولت تدبیر و امید است

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دغدغه دولت تدبیر و امید را رشد و توسعه کردستان عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری در راستای جبران عقب ماندگی های کردستان بویژه بیجار از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز یکشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان بیجار در تالار شهید رجایی این شهر از معادن این شهرستان به عنوان بهترین پشتوانه در راستای توسعه نام برد و گفت: نیروی انسانی و نقدینگی از نیازهای شهرستان بیجار است.

وی تحول در صنایع دستی پایین دستی را از کانون های مورد توجه دولت دانست و افزود: با کمک 80 درصدی بخش خصوصی می توان اشتغالزایی در سطح استان ایجاد کرد.

-- نشست خبری دکتر روحانی در پایان سفر به کردستان /

رییس جمهوری : 880 میلیارد تومان به استان کردستان اختصاص یافت/ تنوع زبانی و فرهنگی، گل های رنگارنگ باغ زیبای ایران است

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری شامگاه یکشنبه در پایان سفر کاروان تدبیر امید به کرستان در جمع خبرنگاران گفت : در این سفر 880 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 31 پروژه عمرانی ، اقتصادی ، خدماتی و زیربنایی استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود : این مقدار اعتبار در بخش های مختلف از جمله راه، راه آهن، آب، کشاورزی و صنعت هزینه خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان این که این میزان اعتبار امسال و سال آینده در استان کردستان هزینه خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که این اعتبار باعث خوشنودی مردم استان کردستان شود.

-- 85 درصد درآمد دولت صرف بودجه جاری می شود

سنندج - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: ما وارث یک دولت بزرگ پرخرج هستیم که 85 درصد درآمد آن صرف بودجه جاری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مجید انصاری روز یکشنبه در دیدار با مردم و مسوولین شهرستان سروآباد، افزود: دولت کنونی وارث تحریم ها و بدهی های سنگین وزارتخانه ها به پیمانکاران و بانک ها است.

وی اظهار کرد: دولت سعی کرده است مسیرها را هموار کند که یکی از این مسیرها بهبود روابط با دنیا بود.

-- رییس کل بانک مرکزی:کردستان پایلوت انعطاف پذیری بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات ویژه

سنندج - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی گفت: اختصاص تسهیلات ویژه برای اجرای پروژه های توجیه دار و توسعه بخش صنعت و معدن در کردستان در صورت ثبت آثار مثبت، می تواند در سایر استان های کم برخوردار کشور نیز عملیاتی شود.

'ولی الله سیف ' که همراه با دولت تدبیر و امید در کردستان به سر می برد، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشد تولید و توسعه صنعت به هر قیمت ممکن دارای توجیه نیست و تخصیص اعتبار ویژه جهت اعطای تسهیلات باید با دقت نظر همراه باشد تا بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه نشود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد اشتغال مستمر در کردستان به واسطه اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های توجیه دار این استان از استاندار خواست تا نسبت به سوق دادن این تسهیلات به سمت سرمایه گذاری بهینه تلاش نماید.

-- رییس جمهوری:بخش کردی خبرگزاری جمهوری اسلامی به زودی اغاز بکار می کند

سنندج - ایرنا - رییس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بخش کردی خبرگزاری جمهوری اسلامی به زودی اغاز بکار می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی دقایقی پیش در پایان سفر به استان کردستان و در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: همچنین در راستای اقدامات و برنامه های دولت تدبیر و امید و تحقق وعده هایم به مردم کردستان، تدریس زبان و ادبیات کردی نیز از ابتدای مهر ماه امسال در دانشگاه کردستان آغاز می شود.

او گفت: این اقدامات در راستای تقویت زبان و ادبیات فرهنگ کردی از سوی دولت تدبیر و امید صورت می گیرد اگرچه اقدامات اولیه است اما در گام های بعدی هم این اقدامات را ادامه می دهیم.

-- دستیار ویژه رییس جمهوری :برخی کشورها ی منطقه پرورش دهنده و حامی داعش هستند

سنندج - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی و دینی با بیان این که برخی دولت های منطقه پرورش دهنده و از یاوران داعش هستند، گفت که دشمنان اسلام به نام اسلام گروه های تروریستی را پرورش داده و به جان مردم مسلمان منطقه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام علی یونسی روز یکشنبه در جمع مردم دهگلان، به امنیت مرز های ایران اشاره کرد و گفت: ما می توانیم مرزها و امنیت خود را حفظ کنیم و این دشمنان اسلام هستند که برای کنترل دست پرورده های خودشان به ایران پناه آورده اند.

وی همچنین با اشاره به رافت و عطوفت نظام اسلامی گفت: در نظام اسلامی ایران، شیعه و سنی فرقی با هم ندارند و همه مردم با هم برابراند.

-- ترکان: بانه ومریوان توان تبدیل به دالان تجاری وصنعتی را دارند

سنندج -ایرنا- مشاورعالی رییس جمهوری با بیان اینکه منطقه بانه ومریوان می تواند به عنوان یکی از دالان های تجاری صنعتی کشور مطرح شود ، گفت: هم اکنون مطالعات فنی برای ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری بانه و مریوان انجام شده است و دراین سفر تقدیم رییس جمهوری خواهد شد.

به گزارش ایرنا اکبر ترکان عصر روزیکشنبه درجلسه شورای اداری شهرستان بانه، سفر رییس جمهوری به کردستان را اولین سفر دولت پس از موفقیت در عرصه دیپلماسی دانست وگفت: انجام این سفر بیانگر اهمیت استان کردستان برای دولت است.

وی شهرستان بانه را یکی از قطب های مهم تجاری کشور معرفی کرد وافزود: با مشارکت بخش خصوصی وبخش دولتی آزاد راه سقز - بانه و بانه – سیرانبند احداث می شود.

-- معاون رییس جمهوری: دولت تدبیر و امید وعده ای نمی دهد که از عهده آن برنیاید

سنندج- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: دولت تدبیر وامید وعده ای نمی دهد که از عهده آن برنیاید، وعده هایی که داده می شود درطول عمر دولت به بار می نشیند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود سلطانی فر عصر روزیکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران با ابراز خرسندی از پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای گفت : با پیگیری های دولت تدبیر و امید این مهم به سر انجام رسید.

وی با اشاره به اهمیت تسهیلات اعطایی به حوزه گردشگری گفت : حدود 700 میلیارد تومان سرمایه برای طرح های گردشگری تخصیص داده می شود.

-- رییس سازمان بنیاد شهید باخانواده دوشهید وجانباز درکردستان دیدارکرد

سنندج- ایرنا - رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور عصر امروز یکشنبه با خانواده یک شهید و یک جانباز استان کردستان در سنندج دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عصر امروز یکشنبه ابتدا با حضور در منزل آزاده و جانباز محمد حسین احمدی با وی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این دیدار خطاب به این جانباز دفاع مقدس گفت: شما حق بزرگی بر گردن ما دارید، ما هرچه داریم از فداکاری و ایثارگری شما رزمندگان، شهدا و عزیزان انقلاب است.

-- با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی /ساختمان جمعیت هلال احمر دیواندره به بهره برداری رسید

سنندج- ایرنا- ساختمان جمعیت هلال احمر دیواندره شامگاه یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا در آیین بهره برداری از ساختمان جدید جمعیت هلال احمر دیواندره که عصر روز یکشنبه برگزار شد، سید حسن قاضی زاده هاشمی، فرماندار و امام جمعه دیواندره، مسؤولان اجرایی و جمعی از اقشار مختلف مردم این شهرستان و داوطلبان این جمعیت حضور داشتند.

-- وزیر بهداشت : بیمارستان ها با کمبود 70 هزار تخت مواجه هستند

سنندج - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: در راستای ارتقای سطح هتلینگ، بیمارستان های کشور ومراکز درمانی باکمبود بیش از 70 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برای ارتقای سطح هتلینگ بیمارستان های کشور بازسازی 50 هزار تخت بیمارستانی و به کارگیری 30 هزار تخت جدید انجام شده و بیمارستان های کشور با کمبود 70 هزار تخت دیگر مواجه هستند.

وی اضافه کرد : درحال حاضر وزارت بهداشت درطول سال تنها می تواند دو هزار تخت را به تعداد تخت های بیمارستانی کشور اضافه کند.

- وزیر بهداشت: دولت با همراهی مردم گام های ارزنده در خدمت رسانی برداشته است

سنندج - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت با همراهی مردم توانسته است در بخش های مختلف گام های ارزنده ای برای خدمات رسانی به اقشار مختلف بردارد.

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی شامگاه روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیواندره افزود: ناکارایی و برخی بی تدبیرهای سال های گذشته باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کشور شده بود.

وی اضافه کرد: بی تدبیرهای داخلی و تحریم های خصمانه کشورهای غربی باعث شد که مسوولان کشور نتوانند آنچنان که شایسته است به مردم خدمات رسانی کنند.-

-- قائم مقام وزیر صنعت : نظام تعرفه ای در دوران پساتحریم برمبنای رقابتی کردن تولید است

مشهد – ایرنا – قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: نظام تعرفه ای برای واردات کالا در دوران پساتحریم بر مبنای ارتقای توان رقابت تولیدکنندگان متکی است.

مجتبی خسروتاج یکشنبه شب در همایش روز صنعت و معدن که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: اکنون که مساله برداشته شدن تحریم ها به میان آمده رسانه ها دغدغه ملت و صاحب نظران را افزایش واردات کالا در بازار ایران مطرح می کنند که بجاست اما دولت برای حمایت از تولید و کنترل واردات ابزار مناسبی دارد.

-- رئیس خانه صنعت ایران:400 هزار میلیارد ریال طلب بخش صنعت از دولت است

مشهد - ایرنا- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بخش تولید صنعتی کشور از محل یارانه ها 400 هزار میلیارد ریال از دولت طلبکار است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی یکشنبه شب در همایش روز صنعت و معدن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: متاسفانه سهم بخش صنعت از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شماری از تولیدکنندگان صنعتی به دلیل داشتن بدهی های معوق و چک های برگشتی در زندان ها و دادگاه ها بسر می برند لذا از دولت انتظار داریم هر چه زودتر تکلیف بدهی های بخش صنعت و معدن که هیچ تقصیری در بوجود آمدن انها نداشتند را مشخص کند.

*** دوشنبه پنجم مرداد

-- معاون وزیر جهاد کشاورزی : معرفی ارقام با نیاز کمتر به آب، اولویت بخش کشاورزی است

کرج-ایرنا-معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور معرفی ارقام کم مصرف، یکی از سیاست های جدی و اولویت بخش کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، اسکندر زند روز دوشنبه در تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی با عنوان ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی در مرکز آموزشی عالی امام خمینی(ره) کرج، افزود: یکی از سیاست های جدی وزارت کشاورزی است در بخش های مختلف تحقیقات تولید ارقامی که نیاز به آب کمتری دارند و دوره حضور آنها در مزرعه کمتر است.

***سه شنبه ششم مرداد

-- تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان

سنندج - ایرنا - تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان که با تجهیز، نصب تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته حاصل می شود از دستاوردهای سفر رییس جمهوری بود که در این استان کلید خورد.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان کردستان در کیلومتر پنج ناحیه شمالی شهر بیجار در سال 1375 با ظرفیت دو هزار و 300 تن و پس از 10 سال با ظرفیت سه هزار و 300 تن سیمان فله ای و کیسه ای راه اندازی و توسعه یافته است.

این واحد تولیدی پیشرفته که در خاورمیانه بی نظیر است، همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کردستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار گرفت.

-- معاون وزارت علوم: دانشگاه ها از پرمصرف ترین حاملان انرژی در کشور هستند

همدان - ایرنا - معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها یکی از پرمصرف ترین حاملان انرژی در کشور هستند و اکنون 15 درصد هزینه های آموزش عالی صرف پرداخت هزینه های حاملان انرژی شود.

محمدحسین امید روز سه شنبه در همایش بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدید ناپذیر در دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: اکنون وضعیت کشور به گونه ای است که ناچار به صرفه جویی در مصرف انرژی هستیم چرا که باید این انرژی را برای نسل آینده نیز حفظ کرد.

-- ابتکار: پروژه های انتقال آب تنها با هدف تامین آب شرب انجام می شود

شهرکرد - ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاستهای این سازمان بر موافقت با انجام پروژه های انتقال آبی که با هدف تامین آب شرب انجام می گیرد، قرار دارد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان تصویب سیاستهای کلی سازمان حفاظت محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم در حوزه حفاظت محیط زیست تدوین این سیاستهای کلی است که بر اساس آن معضلات مدیریت منابع آب بر اساس واقعیتها و مبتنی بر برنامه ریزیهای اصولی رفع می شود.

-- قفل توسعه کردستان با عملیاتی کردن وعده های رییس جمهوری باز می شود

سنندج - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: رییس جمهوری در سفر به کردستان در زمینه عملیات زیر ساختی که کلید توسعه استان است وعده های خوبی دادند که در صورت عملیاتی شدن قفل توسعه استان باز می شود.

پرویز رعدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به کردستان که همزمان با موفقیت تیم مذاکره کننده اتفاق افتاد برای مردم این استان جای دلگرمی و امیدواری بود.

وی بیان کرد: دکتر روحانی در این سفر در زمینه عملیات زیرساختی دستورات بسیار خوبی صادر کردند که زمان بندی اجرای آن بسیار واقع بینانه است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: برجسته ترین موضوع در سفر رییس جمهوری به کردستان اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح ها و پروژه های مربوط به راهها، سدها و کارهای زیرساختی بود که نقش موثری در توسعه استان دارد.

-- گودرزی: موضوعات جوانان به گفتمان ملی تبدیل می شود

شهرکرد - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان از اقدامات این وزارتخانه برای تبدیل موضوع جوانان کشور به گفتمان ملی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: اولویت وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان این است که جوان و مباحث مرتبط با این قشر جامعه به یک مفهوم رایج و گفتمان ملی تبدیل شود.

وی ادامه داد: تلفیق سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی یک تلفیق همخوان و مرتبط نبوده و این امر سبب شده تا برنامه های یک سازمان سیاستگذار با یک سازمان عملکردی تداخل پیدا کند.

-- معاون وزیر صنعت: بخش معدن، پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی است

انزلی - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بخش معدن را پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در سیزدهمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: در سیاست های کلی نظام در بخش معدن؛ اولویت بر تامین مواد مورد نیاز ، صادرات مواد معدنی فراوری شده و استفاده از دانش زمین شناسی و گسترش ارتباطات بین المللی است .

وی خاطرنشان کرد: معادن، ثروت خدادادی است که اگر به خوبی استخراج ، فراوری و نظارت شود؛ از غنی ترین منابع ایجاد ثروت در کشور هستند.

-- معاون وزیر راه و شهر سازی: امکان خرید خانه برای اقشار مختلف فراهم می شود

اهواز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:به جز موضوع تسهیلات، بسته های دیگری در حال تدوین است تا با عملیاتی شدن و اجرای تدریجی آنها اقشار مختلف مردم امکان خرید خانه را پیدا کنند.

به گزارش ایرنا سیدمحمد پژمان عصر سه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به اهواز در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در طرح جامعی که تا چشم انداز سال 1405 تهیه شده برنامه کشور از نظر تعداد واحدهای مسکونی موجود و تشکیل خانوارهای جدید پیش بینی شده است.

-- معاون امور معادن وزیر صنعت: وظیفه ما در زمان پساتحریم سنگین تر است

انزلی - ایرنا - معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توافق هسته ای، سرعت توسعه کشور را افزایش می دهد و وظیفه ما در دوران پسا تحریم، سنگین تر است.

به گزارش ایرنا ، جعفر سرقینی روز سه شنبه در سیزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: در زمان تحریم، خودمان به مدد تولید داخل روی پای خود ایستادیم و دست به طرف دیگران دراز نکردیم و نقش معدن در این زمینه بسیار حائز اهمیت بود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولیت و رسالت ما در دوران پساتحریم بعنوان مهندسی معدن ، پاسداری از ذخایر ، استخراج بهینه ، حفظ ذخایر ، صیانت و بهره وری بالا بسیار بیشتر است.

-- ابتکار: فضای نقد دولت فراهم شده است

شهرکرد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم فضای نقادی دولت را در جامعه فراهم آورده و معتقد به استفاده از نقدهای سازنده برای بهبود عملکرد دولت است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در آئین رونمایی از برنامه مدیریت ذخیره گاه تنگ صیاد و سبزکوه در موزه محیط زیست فرخشهر در شهرکرد افزود: دولت با رویکرد افزایش نشاط و پویایی برای رسیدن به توسعه پایدار، اهداف مهم حفاظت منابع در کنار معیشت، گردشگری و توسعه پایدار در یک زیست گاه را مورد توجه دارد.

-- با حضور معصومه ابتکار/پاسگاه محیط بانی تالاب بین اللملی چغاخور در بروجن افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- با حضور معصومه ابتکارمعاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ،پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی چغاخور عصر سه شنبه در شهرستان بروجن افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این پاسگاه محیط بانی پنجمین پاسگاه استان است که با انرژی خورشیدی کار می‎کند و مجهز به سیستم حفاظتی و دوربین مدار بسته است.

-- معاون وزیر: فعالیت صنعت نفت متمرکز در شمال و شمال شرق کشور است

گرگان - ایرنا - معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با بررسی و جمع بندی های صورت گرفته و استفاده از نظرات کارشناسان خبره در خصوص ذخایر و ظرفیت تولید مرزهای شمالی و شمال شرق کشور، فعالیت صنعت نفت در این مناطق متمرکز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رکن الدین جوادی ابهری سه شنبه شب در نشستی با استاندار گلستان در گرگان افزود: از جمله دلایل این رویکرد، کاهش هزینه های سنگین خطوط انتقال نفت از جنوب و جنوب غرب به منطقه شمال و شمال شرق کشور است.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: از دیگر دلایل عمده این موضوع، تمرکز در میادین مشترک با کشورهای همسایه است که از اولویت های مهم و اساسی ما در برنامه ریزی است.

-- مقیمی: وجود احزاب برای پیشبرد امور کشور ضروری است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برخی می گویند عضو هیچ حزب و گروهی نیستیم و آن را یک مزیت می دانند؛ این درحالی است که برای پیشبرد امور باید حتما به تحزب اعتقاد داشته باشیم و تحمل را بالا ببریم.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی سه شنبه شب در دیدار با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی هرمزگان افزود: این ایده و تفکر باید تکرار شود تا حزب هراسی از بین برود و کار حزبی تبدیل به یک ارزش شود .

وی یادآور شد: این که می گوییم کار سیاسی هزینه دارد به خاطر نهادینه نشدن آن است و عده ای گمان می کنند کار سیاسی به معنای کار خلاف و غیرقانونی است در حالی که معنای کار سیاسی کادرسازی برای اداره کشور است.

***چهارشنبه هفتم مرداد

-- گودرزی: لایحه تفکیک حوزه جوانان از ورزش در دولت در دست بررسی است

شهرکرد- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: لایحه تکفیک حوزه جوانان از ورزش در این وزارتخانه تدوین شده و اکنون در دولت در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی سه شنبه شب در پایان سفر به چهارمحال وبختیاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: این لایحه پس از تصویب دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ادغام حوزه جوانان و ورزش درقالب وزارت ورزش و جوانان، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و هنوز عمر چندانی از آن نگذشته است و باید در یک فرایند زمانی نقاط قوت و ضعف آن ارزیابی شود.

-- استقبال گسترده از تحقق یک وعده روحانی در کردستان

سنندج - ایرنا - عملی شدن وعده تدریس زبان و ادبیات کُردی به عنوان یکی از مطالبه های مردم کردستان و اعلام آن از سوی رئیس جمهوری و تاکید بر اجرای آن در دولت تدبیر و امید، پایبندی روحانی به وعده هایش را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر حسن روحانی چهارم مرداد در نشست خبری پس از پایان سفر به استان کردستان در سنندج اعلام کرد: در راستای اقدامات و برنامه های دولت تدبیر و امید و تحقق وعده هایم به مردم کردستان، تدریس زبان و ادبیات کُردی از ابتدای مهر ماه امسال در دانشگاه کردستان آغاز می شود.

او گفت: این اقدامات در راستای تقویت زبان و ادبیات و فرهنگ کُردی از سوی دولت تدبیر و امید صورت می گیرد اگرچه اقدامات اولیه است اما در گام های بعدی هم این اقدامات را ادامه می دهیم.

رییس جمهوری همچنین در این نشست از راه اندازی بخش کُردی خبرگزاری جمهوری اسلامی خبر داد.

-- معاون وزیر:40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها مشغول هستند

کرمان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند، گفت: زمانی این نسبت 12 درصد بود و این خود یک تحول در نوع فرهنگ تحصیل در کشور است.

به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی کاربردی ویژه هنرجویان سال سوم شاخه کاردانش در کرمان افزود: اقبال دانش آموزان و اولیای آنان نسبت به آموزش های هنرستانی این نوید را می دهد که بتوانیم نیروهای خلاق، دارای مهارت و دانش و کار آفرین را برای توسعه کشور در آموزش و پرورش تربیت کنیم.

-- معاون وزیر کشور: تعرض به طبیعت میزان تخریب سیلاب ها را افزایش داده است

کرج- ایرنا- معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تعرض به طبیعت و ساخت وساز در حاشیه رودخانه ها، میزان تخریب سیلاب ها را در کشور افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای سیل زده سیجان و کندر در استان البرز افزود: بی توجهی به اجرای طرح های آبخیزداری ازعوامل مخرب در هنگام بارندگی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این وضعیت سبب شده تا بارش ها با آثار تخریبی همراه شود.

-- معاون وزیر صنعت: رمز موفقیت دانش آموزان دانستن کاربرد علم است

کرمان - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رمز موفقیت محصلین و دانش آموزان یادگیری کاربرد علم است و اینکه آنها بدانند علمی که امروز در حال یادگیری آن هستند می تواند در آینده چه کاربردی داشته باشد

به گزارش ایرنا، علی اصغر توفیق روز چهارشنبه در اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی کاربردی ویژه هنرجویان سال سوم شاخه کاردانش در کرمان افزود: دانش آموزان در صورت داشتن و فهمیدن دانش کاربردی علمی که در حال یادگیری آن هستند، موفق خواهند بود.

وی خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: دانستن علم خوب است اما علم کاربردی خیلی بهتر می باشد و باید بدانید برای چه درس می خوانید و برای چه هدفی آن را فرا می گیرید.

-- رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان:

وعده های رئیس جمهوری در حوزه حمایت از تجار کردستانی امیدوارکننده است

سنندج- ایرنا - رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان گفت: در جریان سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان مصوبات خوبی برای حمایت از تجار کردستانی داشتیم که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

محی الدین محمودیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اختصاص اعتبارات ویژه برای طرح های راه سازی، پمپاژ آب و دیگر پروژه های زیربنایی در جریان سفر دکتر روحانی به کردستان در روند توسعه این استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بدون شک سفر مسوولان تراز اول کشور به استان برکاتی را در حوزه های مختلف به دنبال دارد و در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان نیز تصمیمات خوبی برای رشد تجارت در کردستان گرفته شد.

-- معاون وزیر کشور: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلاف قانون است

بندرعباس- ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات گفت: فعالیت و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی خلاف قانون است و اگر زودتر از موعد انجام شود، توسط هیات های اجرایی رصد و برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران هرمزگان افزود: کسانی که نامزد انتخابات هستند باید تبلیغات خود را به زمان برگزاری انتخابات موکول کنند.

وی با اشاره به صلاحیت یا رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات اظهارکرد: هر نامزد از لحاظ عملکرد، سابقه تعهد، پاک دستی و دانش فرد و همچنین براساس اینکه سیاست های دولت را قبول دارد یا نه بررسی می شود و وقتی فرد متعهد و کارآمد است، همه آن را قبول دارند.

-- معاون وزیر آموزش و پرورش: موفقیت امروز جوانان ایران مدیون 33 هزار دانش آموز شهید است

شیراز- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: موفقیت امروز جوانان ایران مدیون 33 هزار دانش آموز شهید است که در دوران دفاع مقدس با جانفشانی و ایثار، مسیر پیشرفت علمی در کشور را مهیا کردند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کفاش، چهارشنبه در آیین تجلیل از هفت دانش آموز استان فارس که در کنکور امسال رتبه تک رقمی کسب کرده اند، کسب این موفقیت ها را نتیجه تلاش تیم تعلیم و تربیت در این استان بیان کرد.

وی اظهار کرد: نتایج دانش آموزان فارس در کنکور امسال از حرکت علمی فزاینده در این استان حکایت دارد.

--ا حضور معاون وزیر صنعت/ بهره برداری از عمق 240 متری معدن نخلک نایین آغاز شد

اصفهان - ایرنا - با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره برداری از عمق 240متری معدن نخلک در شهرستان نایین از توابع استان اصفهان بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از این معدن اظهارکرد: معدن نخلک حدود 2 هزار سال قدمت دارد و خوشحالیم که این معدن مسئله معاش، تولید و اشتغال را در منطقه انارک نایین در حد ممکن تامین کرده است.

وی به برنامه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه، برنامه های زیادی در حوزه اکتشاف طراحی کرده است و استان اصفهان نیز در این زمینه از ظرفیت های بالایی برخوردار است .

-- معاون وزیر کشور: دولت توجه ویژه ای به پروژه قطار شهری کرج دارد

کرج -ایرنا- معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اعلام اینکه دولت تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به قطارشهری کرج اختصاص داده است، این موضوع را نشانه توجه ویژه دولت به این پروژه دانست.

به گزارش ایرنا، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه درنشست شورای قطار شهری کرج، افزود: کرج از دوره ای پس از تهران در حمل و نقل ریلی سرآمد بود اما اکنون از شهرهای بزرگ کشور عقب افتاده و با توجه به مباحث مطروحه از سوی مسوولان استان البرز در این نشست، توجه به نکاتی در بحث قطارشهری مهم است.

خندان دل گفت: قراردادی درسال 85 برای خط یک قطارشهری با یک پیمانکار منعقد شد که باید درسال 90 به اتمام می رسید و پروژه فارغ از زمانبندی تامین مالی کار خود را دنبال کرد.

-- با حضورمعاون وزیر صنعت/ کارخانه پتاس خوروبیابانک از رکود خارج و فعالیت خود را از سرگرفت

اصفهان-ایرنا- در پرتو شرایط جدید و سیاستهای دولت تدبیر و امید ، کارخانه تولید پتاس خوروبیابانک پس از هشت سال رکود و توقف با حضور کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسم بهره برداری و فعالیت مجدد این مجموعه صنعتی که روز چهارشنبه برگزار شد استاندار اصفهان ، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان شرکت داشتند.

-- معاون سیاسی وزیرکشور: دولت یازدهم خواهان اداره کشور با منطق است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت یازدهم می خواهد با منطق کشور را اداره کند، گفت: اگر مدیران کارآمد داشته باشیم در تحقق این مساله موفق خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی چهارشنبه شب در همایش مشترک فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان اظهار داشت: زمانی مدیران می توانند سیاست های دولت را پیاده کنند که به این سیاست ها اعتقاد داشته و تعهدات دولت را بشناسند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ، تلاش ها، دستاوردها و موفقیت های دولت تدبیر و امید باید برای مردم بازگو شود، افزود: فرمانداران و بخشداران در این زمینه مسوولیت سنگینی برعهده دارند.

-- معاون نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری:/

علم دانشمندان ایرانی کشورهای غربی را وادار به مذاکره کرد

اصفهان- ایرنا- معاون نوآوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: علم و دانش دانشمندان ایران کشورهای غربی را وادار کرده است که در برابر ایران پشت میز مذاکره بنشینند.

به گزارش ایرنا، محمود شیخ زین الدین شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی « هم نت » در اصفهان با بیان اینکه امیدواریم نتیجه مذاکرات با عقل و تدبیر گره بخورد افزود: امروز همه هیاتهای اقتصادی و سیاسی خارجی برای ورود به ایران صف بسته اند و به برکت وجود نخبگان هنگامیکه که وارد ایران شده با تغییر و تحول اساسی در کشور مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه های اصلی کشور، نخبگان هستند گفت: هیچ کار کلیدی مهمتر از توجه به این سرمایه های روی زمین نیست.

***پنجشنبه هشتم مرداد

-- ابتکار از منطقه سیل زده زیرآب مازندران بازدید کرد

ساری - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه از طریق راه زمینی وارد مازندران شد و از منطقه سیل زده زیرآب این استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ، در جریان سفر یکروزه معصومه ابتکار علاوه بر بررسی مشکلات زیست محیطی استان مازندران ، چند طرح حفاظتی زیست محیطی از جمله محیط بانی محمدآباد کیاسر ساری به بهره برداری می رسد.

معاون رییس جمهوری در پایان سفر همچنین با حضور در کنفرانس خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

بارندگی شدید و سیلاب هفته گذشته در استان مازندران و بویژه شهرستان سوادکوه و شهر زیراب به مناطق مسکونی , جاده ها و اراضی کشاورزی دهها میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

-- معاون وزیر راه: 15 هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است

سمنان - ایرنا - معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: 15 هزار کیلومتر راه روستایی، در مراحل اجرای زیرساخت وآسفالت اولیه در کشور در دست احداث است.

سیدحسین میرشفیع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان اظهارداشت: راه های روستایی کشور شامل 156 هزارکیلومتر راه در روستاهای بالای 20 خانوار بوده که 132 هزار کیلومتر آن آسفالته و شوسه است.

وی همچنین با اشاره به جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور در اواخر تیرماه امسال، گفت: بیشترین آسیب این سیلاب ها به پل های بزرگ با 20 متر دهنه وارد شده است.

-- معاون وزیر راه وشهرسازی: طرح مسکن مهر در سال 95 به پایان می رسد

همدان-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام طرح احداث واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 95 از برنامه های دولت یازدهم است.

'احمد اصغری مهرآبادی' روز پنجشنبه در بازدید از طرح مسکن مهر شهرستان فامنین در استان همدان افزود: دولت در ساخت مسکن مهر، زمین را رایگان در اختیار این طرح قرار داده و در ادامه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی اجرا می شود.

وی همچنین اظهار داشت: تسهیلات بانکی ساخت مسکن مهر از 200 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافته است.

-- رییس اتاق ایران: موقعیت فراهم شده برای اقتصاد ایران بی نظیر است

کرمان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 گفت: موقعیتی که امروز برای اقتصاد کشور فراهم شده، در نیم قرن گذشته موقعیت بی نظیری است و شاید در دهه های آینده هم چنین شرایطی برای کشور به وجود نیاید.

به گزارش ایرنا محسن جلال پور روز پنج شنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و صنایع کوچک و تجلیل از صنعتگران و معدن کاران برتر استان کرمان افزود: از یک عرصه متروک و فضای گلخانه ای، وارد عرصه بین المللی و ارتباط در سطح جهانی شده ایم.

-- ابتکار:تغییرکاربری و ویلاسازی، سودی آنی با پیامدهای سنگین برای آیندگان است

ساری-ایرنا-معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خطاب به کشاورزان،روستاییان و دهیاران استان های شمالی گفت: تغییر کاربری و ویلا سازی ممکن است منفعتی کوتاه مدت داشته باشد، اما یقین کنید که آیندگان با پیامدهای سنگینی مواجه می شوند.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جمع سازمان های مردم نهاد زیست محیطی مازندران که در محل عرصه جنگلی پلنگ دره شیرگاه زنجیره انسانی حفاظت از منابع ملی را شکل داده اند، افزود: هر چه با عملیاتی شدن بسیاری از قوانین و مقررات زیست محیطی به ویژه در حفاظت از عرصه های طبیعی جنگلی فاصله بگیریم، خسارات حوادث طبیعی سیل بر جوامع انسانی جبران ناپذیر خواهد بود.

-- 91 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته بهره مند هستند

سمنان - ایرنا - معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برخورداری 91 درصد از جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته، گفت: این میزان در بین کشورهای منطقه که برخی از آنها شبکه ارتباطی توسعه یافته دارند، کم نظیر است.

به گزارش ایرنا سیدحسین میرشفیع روز پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: براساس آمارها، کمتر از 10 درصد از تلفات حوادث رانندگی در راه های برون شهری مربوط به مسیرهای روستایی است.

-- معاون توانیر: به روزرسانی زیرساخت های صنعت برق کشور ضروری است

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: روند فعلی استفاده فراوان از تأسیسات و زیرساخت های صنعت برق کشور بدون جایگزین سازی، زمینه ساز بروز مشکلات و خسارت های جبران ناپذیر در آینده می شود از این رو به روزرسانی آن اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا خوش خلق روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان اظهارکرد: یکی از دلایل بروز این مشکل، درآمد اندک صنعت برق ناشی از قیمت پایین ارائه این انرژی به مشترکان است.

وی بیان کرد: براساس برآوردها، هر مشترک خانگی در ماه به طور متوسط فقط 10 هزار تومان به عنوان بهای مصرفی برق پرداخت می کند که این رقم فاصله فراوانی با قیمت واقعی برق تولید شده دارد.

-- مشکلات حوضه زاینده رود وکارون با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس ومعاون وزیر نیرو در شهرکرد بررسی شد

شهرکرد - ایرنا - مشکلات آبی حوضه زاینده رود وکارون در چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور معاون وزیر نیرو، اعضای هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در شهرکرد بررسی شد .

به گزارش ایرنا، در این جلسه که در استانداری چهارمحال وبختیاری برگزار شد، مسائل تخصص آب از زاینده رود به کشاورزان و تعطیلی طرحهای در حال اجرای این حوضه آبخیز، کاهش منابع آبی زیرزمینی وسطحی چهارمحال وبختیاری، سیاستهای برخورد بابهره برداران متخلف در حوضه زاینده رود بین دو چهارمحال وبختیاری واصفهان و اجرای طرحهای انتقال آب از چهارمحال وبختیاری به فلات مرکزی از عمده مسایلی بود که مطرح و بررسی شد .

-- راهبرد دولت، ماندگاری مردم در روستاهاست

کرمانشاه - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: مهمترین راهبرد دولت در بخش روستایی ایجاد اشتغال با هدف ماندگاری مردم در روستاهاست.

به گزارش ایرنا ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در بازدید از روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه افزود: مهمترین هدف و راهبرد دولت برای ماندگاری مردم در روستا و تقویت تولید ملی، صنایع دستی و تولیدات لبنی و پروتیینی و توسعه و تقویت دامداری، زنبورداری و باغداری، ایجاد اشتغال و تامین معیشت روستاییان است.

وی اظهارکرد: برای نیل به این هدف دولت در یک حرکت ارزنده تسهیلات مناسب را بدون کارمزد و بدون نیاز به وثیقه بصورت مشارکتی بدون سقف مبلغ به روستاییان پرداخت می کند تا در ایجاد و راه اندازی طرح های تولیدی و صنایع دستی سرمایه گذاری کنند.

-- طرح های ترسیب کربن و منارید در حفظ جنگل ها و اشتغالزایی موثر است

کرمانشاه - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: اجرای طرح های «منارید» و ترسیب کربن در راستای حفاظت از جنگل ها و مراتع و نیز اشتغالزایی مهم و مثبت است.

ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در روستای زردویی شهرستان پاوه افزود: طرح های منارید و ترسیب کربن که توسط سازمان جنگل ها و مراتع اجرا می شود هم برای حفظ جنگل ها و مراتع و هم برای اشتغال مردم و توان افزایی روستاییان وعشایر مناسب است.

-- دلایل عدم واگذاری 250 هزار مسکن مهر آماده اعلام شد

ملایر- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده تحویل است، اما به دلیل وجود مشکل انشعابات این واحدها قابل واگذاری نیستند.

به گزارش ایرنا؛ احمد اصغری مهرآبادی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر ملایر افزود: مشکلاتی چون انشعابات، مسجد، کلانتری، مدرسه و جاده از عمده ترین مسایل در مسکن های مهر کشور است و تمامی این مشکلات همه مشابه یکدیگر است.

وی اظهار کرد: با این وجود، دولت تدبیر و امید با تمام توان پرونده طرح مسکن مهر را با وجود مسایل و مشکلات موجود تا پایان سال 95 خواهد بست.

-- پرداخت 9 برابری تسهیلات به روستاییان مرزنشین

کرمانشاه - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: به روستاییانی که در مناطق مرزی حضور دارند و 200 خانوار آن ها با تشکیل شرکت یا تعاونی در کارها به دولت کمک کنند 9 برابر میزان سهم آورده آنها تسهیلات با کارمزد صفر درصد پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رضوی شامگاه پنجشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان نمونه اگر در چنین روستایی، سهم آورده خانواری در آن شرکت یا تعاونی 50 میلیون ریال باشد، 450 میلیون ریال تسهیلات بدون دریافت هیچ سود و بهره ای به وی اعطا خواهد شد.

****جمعه نهم مرداد

-- 15هزار سند املاک علوی به محرومان واگذار می شود

ایلام - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: امسال 15هزار سند مربوط به اراضی املاک علوی به محرومان و نیازمندان مناطق گوناگون کشور واگذار می شود.

محمد سعیدی کیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: هدف از اجرای طرح های واگذاری به محرومان جامعه کمک به توسعه مناطق محروم و ایجاد مشارکت مردم برای توسعه است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اقتصاد مقاومتی نیز در قلعه گنج از توابع استان کرمان اجرا می شود، افزود: استان هایی که طرح های محرومیت زدایی در قالب واگذاری اسناد زمین در آنها انجام می شود ایلام، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و البرز هستند.

-- وزیر بهداشت: 50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند

مشهد - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : در شرایط فعلی 50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در همایش بزرگ ورزش همگانی با اشاره به اینکه سلامتی افراد باعث پویایی و نشاط جامعه می شود افزود: متاسفانه پنج میلیون نفر مردم کشور مبتلا به دیابت هستند.

وی با اشاره به اینکه کم تحرکی در جامعه باعث تشدید بیماری هایی همچون فشار خون شده است خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد مرگ مردم ایران بر اثر سکته است که از این مقدار 35 درصد را سکته قلبی و 15 درصد آن را سکته مغزی تشکیل می دهد.

-- وزیر بهداشت: علیرغم تحریم ها ایران رتبه 17علمی جهان را دارد

مشهد-ایرنا-وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: در سایه بیش از 30 سال تحریم هم اکنون جمهوری اسلامی رتبه 17 علمی در جهان را دارد و این حاصل تلاش دانشمندان و اساتید کشور است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در دومین روز برگزاری هشتمین گنگره پزشکان مسلمان در تالار ابن سینا در مشهد گفت : این موقعیت در حالی رقم خورده که بسیاری از مجلات و انتشارات علمی دنیا به واسطه تحریم ها اجازه چاپ مقالات علمی و نتیجه دستاورد های محققان و اساتید برجسته را ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وعده های مهم دکتر روحانی توجه به حوزه بهداشت و درمان بوده است افزود: خوشبختانه در این زمینه تاکنون موفق عمل شده به طوری که هم اکنون بهداشت و درمان به مبحث اولویت دار دولت بدل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.