قدس آنلاین: رييس جمعيت مامايي اصفهان گفت: در حالی که در گذشته همه مادران باردار به روش طبیعی نوزاد حخود را دنیا می آورند ، اما متاسفانه اکنون قريب به ۹۵ درصد مادران باردار که مي‌توانند زايمان طبيعي داشته باشند به علت ترس از اين كار شانه خالي کرده و به روش سزارین وضع حمل می کنند.

۹۵ درصد مادران باردار ایرانی به خاطر ترس از زایمان طبیعی "سزارین" می شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محبوبه والیانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عمل سزارين در كشورما  رتبه نخست را به خود اختصاص داده است ،افزود : در نهایت تاسف باید اعلام کنم که در حال حاضر 62 درصد زایمان هایی که در اصفهان انجام می شود با روش سزارین است و اين اصلا خوشايند نيست.

وی تصریح کرد: در سزارین ميزان خونريزي و به دنبال آن مصرف دارو بسيار زياد است، اما در زایمان طبیعی ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند برقرار شده كه اين مسئله در تمام دوران كودكي فرد ادامه مي‌يابد.
رييس جمعيت مامايي اصفهان ادامه داد: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده مادرانی که سزارین مي‌کنند، 50درصد کودکان آنان دچار آسم، ۲۵ درصد دیابت و ۲۵ درصد مبتلا به اضافه وزن مي‌شوند.
وي با بيان اينكه كودك تاثير فراواني از مادر مي‌گيرد و اين آثار در مغز كودك فايل بندي‌ مي‌شود، اظهارداشت:  تجربه بارداري و زايمان لذت‌بخش با به كارگيري تكننيك‌ها براي رسيدن به اين ظرافت خلقت موثر است و با مثبت انديشي مي‌توان به اين امر دست يافت.
والياني با اشاره به برگزاری کلاس‌های بارداری در مراکز بهداشتی اصفهان، گفت: اين آموزش‌ها تا هفته 37 نيز ادامه دارد و ارايه مفاهيم با تاكيد  برگزاري كلاس‌ها و اصول تغذيه مناسب براي كمك به بارداري زنان است.

رييس جمعيت مامايي اصفهان اضافه کرد: در اين كلاس‌ها آموزش‌هاي مختلف در زمينه كاهش استرس و افزايش اطلاعات در مورد برنامه مراقبتي و بهداشتي، آموزش مهارت‌هاي عصبي و تن‌آرامي، افزايش اعتماد به نفس، كسب مهارت‌ براي مقابله با درد، استحكام ارتباط اعضاي خانواده، تطابق مناسب با دوره پس از زايمان نيز آموزش داده مي‌شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.