قدس ‌آنلاین- تبریز: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز با بیان اینکه جشنواره فیروزه برای تبریز تبدیل به یک برند شده و همه می‌دانند وقتی از فیروزه نام می‌بریم، مسجد کبود مدنظر است، گفت: نباید به هر بهانه‌ای از عنوان این برند برای مباحث مختلف خرج کنیم.

برند «جشنواره فیروزه» را برای هر مبحثی خرج نکنیم

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  سعید برزگر در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان تبریز با اشاره به عملکرد شهرداری در خصوص نامگذاری‌های یکسان برای برنامه‌های مختلف اظهار کرد: پیش از این جشنواره فیروزه برای تبریز تبدیل به یک «برند» شده بود و همه می‌دانستند وقتی از فیروزه نام می‌بریم، مسجد کبود مدنظر ماست که هنرمندان نیز به این عنوان حساسیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه حالا بیاییم و به هر بهانه‌ای از عنوان این "برند" برای مباحث مختلف خرج کنیم، زیاد جالب نیست، ادامه داد: ما در تبریز المان‌های مختلفی داریم و به راحتی می‌توانیم با آنها "برندسازی" کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز تصریح کرد: حیف است تنها یک نام فیروزه را هم برای جشنواره محلات و هم برای جشنواره عکس تبریز استفاده کنیم، شاید بهتر است با جلسات مشورتی از صاحبنظران در این زمینه کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارش‌های رسیده خیل عظیم مسافران با هدف تبریز و آذربایجان‌شرقی افزایش یافته است، گفت: امیدوارم با مدیریت واحد و تعامل بین فرمانداری در کنار وظایف سازمان میراث فرهنگی هم‌افزایی برقرار شده و سعی کنیم تبریز تبدیل به مقصد گردشگری شود.

ضرورت نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی برای جهت‌یابی مراکز و مسیرها

برزگر با اشاره به تابلوهای اطلاع‌رسانی برای جهت‌یابی مراکز و مسیرهای مختلف در سطح شهر تبریز اظهار داشت: در سال‌های گذشته ما شاهد ابراز نارضایتی‌های فراوانی از سوی مسافران و میهمانان در این زمینه بودیم ولی خوشبختانه هم اکنون این نارضایتی‌ها تقلیل یافته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه همچنان اندکی کمبود در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: مثلاً رفتن به موزه قاجار شاید برای تبریزی‌ها متداول باشد ولی برای مسافران ناآشنا به مسیرهای تبریز دشوار است که امیدواریم در این زمینه سازمان ترافیک شهرداری نیز وارد کار شود.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد رفتارهای نه چندان مناسب از سوی پارکبان‌ها بودیم، گفت: خوشبختانه با برپایی دوره‌های آموزشی این مشکل تا اندازه زیادی برطرف و رفتار پارکبان‌ها محترمانه شده است.

به گفته‌ وی، تبریز به عنوان شهری مذهبی شناخته می‌شود و با توجه به این موضوع باید مساجد به طور پویا برای ارائه خدمات به مسافران فعال باشند.

عدم برپایی موسیقی در پارک‌‌ها و رستوران‌های تبریز

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل عدم برپایی موسیقی در پارک‌‌ها و رستوران‌های تبریز اشاره کرد و گفت: در زمینه شادکامی طی آمار منتشر شده متاسفانه استان ما در جایگاه خوبی قرار ندارد و از طرفی به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان برگزاری برنامه‌هایی مثل موسیقی زنده در سطح شهر هم وجود ندارد که در این زمینه از صدا و سیما تقاضا داریم در بحث پخش موسیقی تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز، بسته بودن برخی واحدهای مورد نیاز در ساعات مختلف شبانه روز را مشکلی برای شهر تبریز عنوان کرد و افزود: مثلاً در خیابان‌های مرکزی شهر، اینکه از یک ساعت خاص به بعد یک مغازه آبمیوه‌فروشی و یا سوپرمارکت دایر نیست، اصلاً در شأن تبریز نیست.

لزوم صدور تائیدیه برای صنایع‌دستی تبریز

برزگر گفت: بهتر است صنایع‌دستی عرضه شده به عنوان سوغات تبریز دارای تائیدیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

وی ادامه داد: گاه صنایع‌دستی و سوغاتی به نام تبریز در برخی مراکز عرضه می‌شود که شاید ربطی به تبریز ندارد و یا از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.