قدس آنلاین: براساس تحقیقاتی که روی ۳۰ نوع ماهی انجام شده است، ماهی قزل آلا بیشترین میزان امگاـ۳ را داراست.

راه اندازی بازارهایی برای ترویج فرهنگ مصرف ماهی در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، این اسید چرب، خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن ها و عدم تمرکز را کاهش می دهد و برای التیام بیماری های قلبی ـ عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است و در زنان باردار از طریق گردش خون به جنین رسیده و موجب رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی نوزاد می شود. ماهی قزل آلا یکی از انواع ماهی های پرورشی سرد آبی در سطح کشور می باشد که در مناطق سرد سیر هر استان در سراسر کشور قابل پرورش می باشد.

 ماهی قزل آلا به عنوان منبع غنی پروتئین، به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می شود و تقریبا به طور کامل در بدن به مصرف می رسد. «روی» آن در رشد کودکان و در تنظیم بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر مهمی دارد و مصرف آن در دوران رشد از کوتاهی قد پیشگیری می کند.

 سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این ارتباط  به خبرنگار ما گفت:سازمان میادین و ساماندهی مشاغل در راستای انجام وظایف خود در بخش تامین سبد کالای خانوار به ویژه فراورده های پروتئینی با بهترین کیفیت در جهت سلامتی شهروندان تلاش می نماید.

سید اصغر سقائیان نژاد بیان داشت: راه اندازی بازار های کوثر7 و 9(تمدن) و همچنین بازار سروش اصفهان که به صورت تخصصی اقدام به عرضه ماهی و فراورده های آن مینماید موجب استقبال مردمی از این  محصول پر خاصیت شده است.

وی در ارتباط با ترویج فرهنگ مصرف ماهی با توجه به فواید آن تاکید کرد: این سازمان با راه اندازی بازارهای تخصصی فراورده های پروتئینی به ویژه ماهی سعی نموده با ایجاد فضایی مناسب و مطمئن جهت تامین انواع ماهی و فراورده های آن اقدام نماید همچنین از دلایل استقبال مردمی از بازارهای شهرداری  نظارت مستمر بازرسان سازمان، حضور بازرس مقیم و همچنین دامپزشک مقیم در بازار ها ست که موجب  اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت محصولات عرضه شده  است.

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: با توجه به همین استقبال مردمی هم اکنون با همکاری بخش خصوصی در بازار سروش اقدام به فروش ماهی قزل آلای زنده نموده ایم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خواص بیشمار ماهی قزل آلا و همچنین امکان نگهداری و فروش این ماهی بصورت زنده، سازمان با همکاری بخش خصوصی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی غرفه عرضه ماهی زنده را راه اندازی نموده است.

سقائیان نژاد افزود: شهروندان اصفهانی میتوانند با توجه با توجه به شرایط فراهم آمده توسط سازمان با اطمینان خاطر با مراجعه به بازار سروش واقع در خیابان سروش جنب مسجد مصلی نسبت به تهیه انواع ماهی به ویژه ماهی قزل آلای زنده اقدام نمایند .

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.