قدس ‌آنلاین- تبریز: مینا خیرآبادی دانش‌آموزی است که سکونت در روستا و رفت و آمد به شهر برای تحصیل، وی را از تلاش و کوشش باز نداشت تا همچنان امیدوارانه در کنکور شرکت کرده و رتبه ۱۱ رشته علوم انسانی را به دست آورد.

مجبور به تحصیل در رشته علوم انسانی شدم/ در روستایمان رشته‌ای دیگر نبود
 

به گزارذش قدس انلاین از تبریز، مینا خیرآبادی دانش‌آموز موفق سرابی با بیان خاطرات تحصیلی خود گفت: دبستان را در روستای محل اقامتم دولت‌آباد گذراندم و برای ادامه تحصیل بسیار مشتاق شدم اما مدرسه راهنمایی در ده ما وجود نداشت و برای ادامه تحصیل در مدرسه راهنمایی «ارزنق» که روستای همجوار با روستای ما است، رفت و آمد داشتم.

وی با اشاره به مشکلات دختران روستایی در ادامه تحصیل گفت: تعدادی از دختران روستایی به دلیل نبود مراکز آموزشی مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

این دختر پرتلاش و با انگیزه سرابی به نقش ویژه پدر و مادر و خواهرش در تشویق به تحصیل اشاره کرد و گفت: خواهر بزرگترم که دانشجوی زیست‌شناسی است بسیار مرا به تحصیل و تلاش علمی ترغیب می‌کرد و با توجه به اینکه پدرم نیز معلم بازنشسته بود همواره تاکید می‌کرد که نباید از درس و مشق غافل شوم.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: روزانه 10 تا 12 ساعت در روزهایی که مدرسه نداشتم مطالعه می‌کردم.

وی که معدل کتبی سوم دبیرستانش 19.59 و پیش‌دانشگاهی 19.75 است، اضافه کرد: در عربی نمره 100 درصد را به دست آوردم و رتبه منطقه 3 علوم انسانی‌‌ را 11 شدم.

مجبور به تحصیل در رشته علوم انسانی شدم/ انتخاب اولم روانشناسی

این دختر با استعداد سرابی در مورد علت انتخاب رشته علوم انسانی گفت: بدون تعارف می‌گویم که به دلیل اینکه در روستای «ارزنق» فقط رشته انسانی بود ناچار به انتخاب رشته علوم انسانی شدم.

وی، مهم‌ترین دغدغه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی را اشتغال و بازاریابی عنوان و تصریح کرد: آنگونه که برخی مطرح می‌کنند مشکل اشتغال در رشته‌های علوم انسانی وجود دارد اما با این وجود تلاش برای ادامه تحصیل تا دکترا را مدنظر دارم.

این دانش‌آموز عنوان کرد: پس از مشاوره رشته روانشناسی تبریز را انتخاب اول خود کرده‌ام.

وی در بیان احساس خود نسبت به این کلمات گفت:

کنکور: رقابت

نماز :بهترین رمز موفقیت

قرآن: نور واقعی

پدر: مهر

سراب: سرد

خانه: آرامش

ورزش: فقط تراکتور

گفت‌وگو از جواد عباسزاده

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.