هاشم رسایی فر: انگار بعد از چند سالی که خیال نمایندگان غیر فوتبالی خراسان رضوی از حضور در لیگ‌های برتر به لحاظ اسپانسر راحت بود ...

ثامن‌الحججی ها از هندبال رفتند

 از امسال باید باز هم چشم انتظار فرد یا گروهی برای سپردن تیم های لیگیمان برای حضو در رقابت های کشوری باشیم. بعد از اتفاقاتی که برای تیم والیبال میزان افتاد و این تیم دیگر نتوانست مهیای حضور در رقابت های لیگ برتر والیبال شود این بار نوبت هندبالی‌ها و کنار کشیدن ثامن از رقابت های لیگ برتر هندبال است . دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری ها رفت که حکایت از انحلال تیم های هندبال ثامن الحجج سبزوار و مشهد 2 نماینده خراسانی لیگ برتر داشت. ثامنی الحججی‌ها که در 3 دوره گذشته لیگ برتر همواره جزو برترین تیم های لیگ بودند و 3 عنوان قهرمانی نماینده سبزوار و دو نایب قهرمانی نماینده مشهد حکایت از تدارک خوب باشگاه ثامن‌الحجج در این رشته داشت به یکباره تصمیم به کناره گیری از رقابت‌های لیگ گرفتند. هر چند که کناره گیری ثامنی ها از لیگ برتر برای دومین سال پیاپی است که اتفاق می افتد اما دلیلی که اینبار برای کناره گیری مطرح شده است نه اختلاف بر سر سرمربی تیم ملی و بازیکنان آن است و نه اختلاف نظربا فدراسیون هندبال. این بار دلیل اصلی سرپیچی بازیکنان ملی پوش از تمدید قراردادهایشان است اگرچه گذاشتن سقف برای به خدمت گرفتن بازیکنان ملی پوش هم چندان بی ارتباط به این تصمیم نبوده است.

مهدی آزاد منجیری مدیر باشگاه ثامن الحجج سبزوار با تأیید این خبر از احتمال بازگشت تیم‌های ثامن‌الحجج پس از یک فصل کناره‌گیری خبر داد.

گفته می‌شود که بازیکنان ملی‌پوش این باشگاه حاضر به تمدید قرارداد با سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال نشده‌اند به همین دلیل مسؤولان ثامن‌الحجج تصمیم به انصراف از تیم‌داری در لیگ حرفه‌ای گرفته‌اند و قرار است در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنند. آزادمنجیری در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تأیید اخبار پیرامون کناره گیری تیم های هندبال ثامن الحجج از لیگ برتر آقایان گفت: ثامن الحجج سبزوار طی چند سال اخیر با سرمایه گذاری در رده های ملی و حضور مقتدر در لیگ های برتر آقایان و بانوان کمک حال خوبی برای ورزش هندبال در سطح کشور بوده و هزینه‌های زیادی نیز پرداخت نموده است اما با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط برای حضورمان در لیگ برتر مهیا نیست و بازیکنانی که تا سال قبل با مبالغ پایین حاضر بودند در لیگ بازی کنند امسال قبول نمی کنند قراردادشان را تمدید کنند تصمیم گرفتیم موقتا از لیگ برتر هندبال کناره گیری کنیم  و فقط به بحث پایه آن هم در ورزش استان بپردازیم. وی همچنین در خصوص تیم هندبال بانوان هم اظهارداشت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکردیم و این قضیه به تصمیم هیأت مدیره بستگی دارد ضمن اینکه اگر شرایط در هندبال بانوان هم به همین منوال باشد احتمال کناره گیری در این رده هم وجود دارد.

مدیرباشگاه ثامن الحجج سبزوار در ادامه در خصوص سرنوشت حمایت این باشگاه از جام نهاد ریاست جمهوری گفت: در این خصوص من اطلاعی ندارم و باید ببینیم مسؤولان فدراسیون با مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج چه صحبتی داشته اند و چه تصمیمی در این باره گرفته اند.

در صورت کناره گیری ثامن  از اسپانسری رقابت های هندبال جام نهاد ریاست جمهوری هزینه یک میلیارد و پانصد میلیونی برگزاری این رقابت ها از کجا تأمین خواهد شد؟

با تصمیمی که باشگاه ثامن الحجج سبزوار مبنی بر کناره‌گیری از تیمداری حرفه ای گرفته است موضوع حضور تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار به عنوان نماینده هندبال ایران در رقابت های جام باشگاه های آسیا نیز منتفی  می‌شود و فدراسیون هندبال باید نماینده دیگری را جایگزین سبزواری‌ها در جام باشگاه های آسیا نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.