مهناز خجسته نیا:   قدس ویژه خراسان - «تصادف» و «مرگ» واژه‌هایی است که برای اهالی بلوار توس ۷۴ خیلی نزدیک و «پل عابر پیاده» و «سرعتگیر» خیلی دور است.

نزدیکی «تصادف» و «مرگ» را با احداث «سرعتگیر» از توس ۷۴ دور کنید

سالهاست ساکنان این محدوده از بلوار توس به دلیل سرعت زیاد خودروهای در حال تردد، عبور از این بلوار را با ترس از مرگ طی می‌کنند.

نامش را «جاده مرگ» نهاده‌اند و از نام این بلوار تنها مرگ عزیزان و همسایه‌هایی برایشان تداعی می‌شود که بیشترشان در زمان عبور از بلوار برای اقامه نماز جماعت جانشان را از دست داده‌اند.

گویی این بلوار به دلیل قرار گرفتن در برزخ مرز دو منطقه از شهرداری مورد بی‌مهری است، زیرا یک طرف بلوار در حـــوزه خدمات شـــهرداری منطقه دو و سمت زوج آن در حوزه شهرداری منطقه 10 می‌باشد.

شواهد نیز نشان می‌دهد، طی پنج سال گذشته 6 نفر از اهالی ساکن در این محدوده، قربانی نبود سرعتگیر شده‌اند، این در حالی است که آمار مصدومیت ساکنان از تصادف در این محدوده چند برابر این رقم است.

شماری از اهالی در گفت و گو با گزارشگر ما خواستار مساعدت مسؤولان برای حفظ جان ساکنان شدند.

به گفته آنان، اگر شهرداری نصب پل هوایی عابر پیاده را مقرون به صرفه نمی‌داند، می‌تواند با صرف هزینه کمتر و احداث سرعتگیر، جان اهالی را نجات دهد.

این افراد سرعتگیر در محل خط کشی عابر پیاده را عامل مؤثری در افزایش شمار نمازگزاران و رونق کلاسهای مهد قرآن مسجد امام رضا(ع) عنوان و درخواست کردند تا شمار قربانیان از این بیشتر نشده و خانواده‌های دیگری داغدار نشده‌اند، شهرداری فکری به حال ایمن سازی این بلوار بکند.

آنان در طوماری که رونوشتی از آن در اختیار روزنامه قرار گرفته آورده‌اند: «مگر نصب سرعتگیر چقدر زمان و هزینه می‌برد که مسؤولان نفرین مردم را به جان می‌خرند و این کار را انجام نمی‌دهند؟»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.