پیشنهاد سردبیر

تربت‌جام- خبرنگار قدس: کارگروه آب و خاک کشاورزی با حضور کارشناسان با هدف بررسی مشکلات کشاورزان و وضعیت آب و خاک شهرستان تربت‌جام در محل جهاد کشاورزی‌این شهرستان برگزار شد.

ضرورت توجه به بحران آب در تربت‌جام

 

معاون فرماندار تربت‌جام در‌این جلسه اظهار داشت: بحران آب و مشکلات حوزه آبی تربت‌جام باید جدی گرفته شود و ضروری است که مسؤولان و کارشناسان‌این حوزه با تمامی استعدادها و ظرفیتها از مصیبتهای جدی آب شهرستان جلوگیری کنند.

شافعی گفت: نگاه دولت با ارایه تسهیلات مناسب برای کشاورزی، اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی است و باید‌این شیوه‌ها با توجه به وضعیت منطقه هر چه سریعتر انجام گیرد و رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال به مناطقی همچون تربت‌جام فعالیت در حوزه کشاورزی و معدنی‌این شهرستان است و جهاد کشاورزی با برنامه مدونی در جهت حفظ اشتغال تربت‌جام وارد عمل شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی تربت‌جام نیز با اشاره به وضعیت منابع آبی‌این شهرستان گفت: تربت‌جام 143 رشته قنات دارد که در خشکسالی‌های اخیر بیش از 70 درصد قنوات نیازمند مرمت است و دبی آب قناتها به 30 درصد رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: قنات در حقیقت یک آبادی است و در جلوگیری از مهاجرت نقش بسزایی دارد.

وی به وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی تربت‌جام اشاره کرد و گفت: حدود دو هزار تراکتور در بخش کشاورزی تربت‌جام وجود دارد که ساماندهی‌این دستگاه‌ها در دستور کار جهاد کشاورزی است تا درآینده به مشکل ساخت دچار نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.