حسین پورحسین: شورای اداری استان خراسان رضوی با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های دولتی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

آغاز نظارت بر ۵ هزار پروژه استانی

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در جلسه اخیر هیأت دولت سیاست توسعه استان و آخرین وضعیت دستورالعملهای سفر ریاست جمهور و عملکرد حوزه‌های صنعت، معدن و حمل و نقل و خدمات و همچنین کشاورزی و مصوبات و تفاهمنامه‌های سال 93 استان که به تصویب رسیده بود، مطرح شده است، گفت: در  این جلسه همچنین گزارشی از حمل و نقل شهری و بافت فرسوده و مشکلات و پیشنهادها به هیأت دولت ارایه شد و محدودیتهای حوزه آبی و حاشیه‌نشینی مطرح و مصوباتی در این خصوص ابلاغ شده است.

علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه باید راهکارهای مناسبی برای توسعه استان و بافت فرسوده برای آماده‌سازی مشهد برای سال 2017  به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، فراهم شود، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری کنند و طرحهای لازم را برای آن فراهم آورند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای کار گروه زیارت اعتبارات لازم در اختیار قرار خواهد گرفت، افزود: رئیس‌جمهور محترم با بااهمیت خواندن مشهد مقدس به عنوان شهری مذهبی و فرهنگی، مقرر داشتند تمامی تصمیمها در رابطه با برقی شدن قطار تهران مشهد باید به انجام برسد تا در وقت مردم صرفه‌جویی شود و در این رابطه وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها موظف به همکاری شدند.

علیرضا رشیدیان با اشاره به بودجه عمرانی گفت: در سال گذشته صد در صد بودجه عمرانی جذب شد و امسال هم بودجه عمرانی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در زمینه ایجاد اشتغال و همکاری دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی باید در این حوزه همکاری کنند و خود را موظف بدانند تا تولید و اشتغال ارتقا پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی در مورد بافت فرسوده شهر مشهد هم گفت: فضای مناسبی بر ساماندهی این مسأله به وجود آمده و تمام معاونان و زیر نظرهای کاربردی در این مورد ارایه کرده‌اند و معاون اول رئیس‌جمهور هم اعلام داشته که برای سال 2017 تمامی دستگاه‌ها طرحها را پیگیری و به انجام برسانند.

استاندار خراسان رضوی، دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای اظهار ارادت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دانست و در این رابطه عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران باید همکاری‌های لازم را با برنامه‌های اعلام شده دهه کرامت داشته باشند و با توجه به حضور زائران، باید از نظر کمی و کیفی غذا و اسکان و نظارت دستگاه‌های بهداشتی و ارایه خدمات حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: از تاریخ سوم مردادماه جاری به مدت سه هفته بیست تیم نظارتی بازدید از پنج هزار و 230 پروژه را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه‌های مورد ارزیابی سه هزار و 288 میلیارد تومان و از مجموع پروژه‌ها، 226 پروژه با بیش از هزار و 874 میلیارد تومان اعتبار ملی دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.