معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار است کارگروهی به منظور تعیین سازوکارهای تشکیل پارلمان جوانان تشکیل شود و تا مهرماه راهکارهای خود را ارایه دهد.

تشکیل کارگروهی از فعالان پیش و پس از انقلاب برای پارلمان جوانان

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو باایسنا،افزود: برای راه‌اندازی پارلمان جوانان، تمام افراد شاخصی که قبل از انقلاب تاکنون در زمینه تشکیلات جوانان فعال بودند مانند فعالان شاخه جوانان حزب جمهوری اسلامی و انجمن‌های اسلامی دانشجویان و ... را دعوت کردیم و کارگروهی را تشکیل دادیم تا طی 10 جلسه اقدامات گذشته را آسیب‌شناسی و سازوکار پایدار برای مشارکت جوانان استخراج کنند.

وی با بیان اینکه قرار است این کارگروه راهکارهای چگونگی تشکیل پارلمان جوانان در سطح ملی و استانی ارائه دهد ادامه داد: این جلسات از مرداد تا مهر تشکیل و در نهایت در نیمه اول آبان سازوکار و اساسنامه تشکیل پارلمان جوانان اعلام می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پارلمان جوانان در جهت افزایش مشارکت جوانان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در دنیا و در گذشته ایران، تجارب موفقی در زمینه افزایش مشارکت جوانان وجود دارد، در عرصه سیاسی نیز کوشش ‌هایی شد که جوانان در سطح استانی و ملی متشکّل شوند. به عنوان نمونه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به تدریج در همه دانشگاه‌های کشور گسترش پیدا کرد و در ادامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان شکل گرفت بنابراین برای تشکیل پارلمان جوانان می‌توانیم از تجربه‌های موفق و ناموفق گذشته استفاده کنیم.

رستمی در پایان گفت: در زمینه چگونگی تشکّل جوانان به ‌گونه‌ای که هم به آنان آسیب نرسد و هم انتظارات و توقعات بیش از حد در آنان به وجود نیاید،همچنین چگونگی مشارکت موثر جوانان در تصمیم‌گیری‌های کشور درباره خودشان و چگونگی به دست آوردن قابلیت مدیریت مشکلات آنان با مشارکت سایر جوانان، ابهاماتی وجود دارد و رفع این ابهامات ضروریست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.