قدس آنلاین - تبریز: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر وجود مشکلات اقتصادی در کشور باشد و در بحث مذاکرات نیز باید تلاش کنیم آنچه که مصلحت نظام است، آن را دنبال کنیم.

در بحث مذاکرات، نباید مصلحت نظام را فراموش کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به بحث‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: امروز مشکلات اقتصادی، مسائل هسته‌ای و مسائل و چالش‌های منطقه‌ای مشکلات ما را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر وجود مشکلات اقتصادی در کشور باشد و در بحث مذاکرات نیز باید تلاش کنیم آنچه که مصلحت نظام است، آن را دنبال کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی تأکید کرد: قطعاً نامگذاری سال‌ها از جانب معظم‌له حامل پیام‌هایی است و الحمدلله در بحث مسائل هسته‌ای شعار امسال ایشان نمود عینی پیدا کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رد این تحلیل که تمام مشکلات اقتصادی کشور با توافقات اخیر هسته‌ای برطرف خواهد شد، تصریح کرد: کشور ما با این ساختار اقتصادی و سیاسی نمی‌تواند به توسعه دست یابد و باید دست به دست هم دهیم تا ساختارهای سیاسی و اقتصادی را در کشور اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی مسئولان کشوری در خصوص میزان مبالغ بلوکه شده کشورمان در خارج از کشور گفت: دیوان محاسبات اخیراً به موضوع ورود پیدا کرده و قطعاً باید منتظر اعلام آمار رسمی از مراجع قانونی باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای بیگانه روی این موضوع مانور می‌دهند تا بر سر اعلام میزان مبالغ بلوکه شده با دادن آمارهای متناقض اختلافات جدیدی را در کشور ایجاد کنند که مردم و مسئولان باید مراقب این توطئه جدید دشمن باشند.

امکان توسعه سیاسی و اقتصادی میسر نیست

باقری بنابی با اشاره به طرح نظام پارلمانی گفت: با شرایط حاکم بر کشور امکان توسعه سیاسی و اقتصادی میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما متأسفانه یک سال مانده به انتخابات کشور را تعطیل می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم ارتباط خود را با نمایندگان کاهش دهند و بعد از برگزاری انتخابات فردی که نماینده است و نمی‌تواند به مجلس راه یابد، تا زمان آغاز مجلس جدید هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد در کشور گفت: اگر می‌خواهیم به صورت جدی با فساد مبارزه کنیم باید ساختارها را اصلاح کنیم از این رو از این مجلس و دولت نیز نباید انتظار معجره داشت.

باقری بنابی با تأکید بر ضرورت برگزاری نمازهای جماعات در ادارات و حضور مسئولان در نماز گفت: کسی که به نماز اهمیت ندهد قطعاً برای رسیدگی به کار مردم نیز دقت نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برگزاری کمرنگ سالگرد ارتحال امام راحل در این شهرستان، بر حضور منظم و جدی مسئولان و کارکنان ادارات در مراسم مذهبی و برنامه‌های مربوط به شهدا تأکید کرد.

باقری بنابی تصریح کرد: ما هر چه داریم از امام (ره) و به برکت خون شهداست از این رو باید قدردان آنها باشیم.

اختصاص ردیف بودجه برای اجرای کمربندی شرقی بناب

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان، از اختصاص ردیف بودجه برای اجرای کمربندی شرقی بناب در بودجه امسال خبر داد.

وی گفت: بودجه مربوط به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی امام خمینی(ره) نیز در بودجه پیش‌بینی شده است.

باقری بنابی در ادامه به ضرورت افزایش فضاهای تفریحی در سطح شهرستان توسط شهرداری اشاره کرد و ابراز نگرانی خود را از افزایش قلیان‌سراها در بناب اعلام کرد.

وی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت خواست نظارت جدی بر فعالیت قلیان‌سراهای بدون مجوز که آفت بزرگی برای شهرستان هستند، داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.