معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: با توجه به هجوم فرهنگی دشمن به کشور و قرار گرفتن در شرایط جنگ نرم یکی از وظایف خطیر روحانیون حفظ جوانان از این تهاجم از طریق هدایت آنها به راه رستگاری است.

حفظ جوانان از تهاجم فرهنگی از وظایف خطیر روحانیت است

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی حجت‌الاسلام محمد همتیان در اولین روز از دومین دوره میثاق طلبگی در حوزه علمیه المهدی(عج) اراک با بیان این‌که «روحانیون از کانون‌های مهم اندیشه‌ای و معنوی بوده و در قبال تحقق شعار سال جاری وظیفه سنگینی برعهده دارند» افزود: قشر روحانی باید نسبت به تشریح خدمات دولت و نظام برای مردم اقدام کرده و امید را در دل‌های مردم زنده نگه دارد، چراکه امید جامعه را زنده نگاه می‌دارد.

 

وی به جایگاه ویژه روحانیت در میان مردم اشاره کرد و افزود: این قشر می‌تواند با بهره‌گیری از این جایگاه علاوه بر بالا بردن امید و روحیه در میان مردم همدلی و همراهی میان ارکان مختلف کشور را تقویت کند.

 

همتیان بر لزوم تبیین هرچه بهتر و بیشتر سیره اهل بیت(ع) در میان مردم تاکید کرد و با بیان این‌که «این مهم یکی از وظایف اصلی روحانیون در جامعه است» هدایت جامعه به سمت معنویت و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام توسط روحانیون را مورد تاکید قرار داد.

 

وی ساده زیستی قشر روحانی را یکی از اصول مهم در جلب و جذب جوانان به برقراری ارتباط با جوانان و هدایت آنان به سمت سیره ائمه معصومین (ع) عنوان کرد و افزود: اخلاق نیکو و ساده‌زیستی قشر روحانی که برگرفته از آموزه‌های اهل بیت(ع) است تاثیر بسیاری بر نوع نگرش نوجوانان و جوانان به زندگی خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، در دوره‌های میثاق طلبگی که تا 18 مرداد ادامه دارد بیش از 400 طلبه جدیدالورود با اصول اولیه طلبگی، شرایط اسلام و بویژه تشیع در منطقه و جهان و نقش روحانیون در جامعه امروز آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.