قدس آنلاین - تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم بر لزوم بهره‌برداری از منابع مس سونگون در داخل استان تاکید کرد.

لزوم بهره‌برداری از منابع مس‌سونگون در داخل آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در جمع فعالان صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: چرا باید مواد خام استخراجی مس سونگون از استان خارج شده و در کرمان به بهره‌برداری برسد؛ جوانان ما باید از منابعی که متعلق به آنها است بهره‌مند شوند.

وی افزود: از دیگر مشکلات اقتصادی مردم نبود ثبات در بازار قیمت‌ها است و در این مورد دولت باید نظم و نسق نرخ‌گذاری را کنترل کند تا شاید بدین وسیله تورم نیز اندکی مهار شود.

صدای چرخ ریسندگی صنعتگران به عرش اعلی می‌رسد

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه صنعتگران را ریشه همه منافع جوامع عنوان و تصریح کرد: به فرموده امام علی(ع) صدای چرخ ریسندگی صنعتگران به همراه صدای پای مجاهدین و قلم نویسندگان به عرش اعلی می‌رسد و خداوند صاحبان پیشه و صنعتگران را بسیار دوست می‌دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) اگر عبادت 10 جزء ثواب داشته باشد 9 جزء آن برای کار و تلاش است و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری سال‌ها است بر روی اقتصاد مقاومتی که پایه اصلی آن تولید است تاکید می‌کنند و معتقد هستند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تقویت و رونق تولید داخلی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت واقعی از تولید داخل عمل نکنیم حتی اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود مشکلات اقتصادی ما به قوت خود باقی خواهد بود.

نباید تحریم‌ها را علت تامه مشکلات اقتصادی بدانیم

وی با بیان اینکه هنوز مرکب توافق خشک نشده آمریکائی‌ها می‌گویند گزینه‌های نظامی هنوز روی میز هستند، افزود: در شرایط تحریم‌ها هم ما پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه های نظامی، فناوری نانو و فناوری‌های هسته‌ای داشته‌ایم؛ بنابراین نباید تحریم‌ها را علت تامه مشکلات اقتصادی بدانیم اگرچه بی‌تاثیر نیز نبوده‌اند.

اکثر فارغ التحصیلان در کشور ما انتظار پشت میزنشینی دارند

آیت الله مجتهدشبستری یادآور شد: ما از نظر استعداد و ظرفیت‌ها از کشورهایی مثل ژاپن و چین چیزی کم ندارم اما چون فرهنگ کار و تلاش و تن دادن به کارهای سخت در این کشورها نهادینه شده و تنبلی مفهومی ندارد این چنین پیشرفت می کنند و ما هم باید در جامعه خود فرهنگ جدیت در کار را نهادینه کنیم.

امام جمعه تبریز گفت: در قرآن 27 بار واژه سعی به کار رفته است و در کشورهای پیشرفته نیز نوعا مردم تحصیلکرده بوده و به انجام کارهای یدی مشغول هستند و این درحالی است که اکثر فارغ التحصیلان در کشور ما انتظار پشت میزنشینی دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئله استاندارد و بالا بردن کیفیت کالاهای تولید شده از اهمیت بالایی برخوردار است و دولت باید تسهیلات لازم را برای تولیدات مرغوب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مقررات صادرات و واردات همواره به تجدیدنظر نیاز دارد و مجلس باید با توجه به مقتضیات زمان بهترین تصمیمات را اخذ کند تا اینکه بتوانتیم از این وضعیت رکود صنعت خارج شویم که در غیر این صورت بسیار متضرر خواهیم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.