مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه بیشترین آمار انجمن های علمی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی را دارد

دانشگاه تهران با بیشترین آمار انجمن های علمی پیشرو در امور فرهنگی

جعفر گل محمدی  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 174 انجمن علمی در دانشگاه تهران مشغول به فعالیت هستند که این رقم بیشترین میزان در بین سایر دانشگاه ها محسوب می شود.

وی گفت: همچنین دانشگاه تهران از لحاظ کیفی در برنامه ها و جشنواره های مختلف هر ساله از جمله دانشگاه هایی است که بیشترین رتبه ها را کسب می کند.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران افزود: انجمن های علمی این دانشگاه بر خلاف انجمن های سیاسی که در تمامی امور فعال هستند تخصصی بوده و هر کدام از دانشکده ها در مورد رشته تخصصی خودشان این انجمن ها را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل انجمن های علمی این است که دانشجویان در رشته های مرتبط به خودشان علاوه بر آموزش های دانشگاهی در فوق برنامه ها نیز فعالیت داشته باشند.

گل محمدی خاطرنشان کرد: همچنین یادگیری کار و فعالیت های گروهی و نیز کارآفرینی از جمله دیگر اهداف تشکیل انجمن های علمی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران سعی دارد تا با ایجاد زمینه و بستر برای تشکیل انجمن های علمی بیشتر سعی در توانمندسازی دانشجویان داشته باشد.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: فراهم ساختن بسترهای لازم برای ارائه محصولات انجمن های علمی در جشنواره ها از جمله راه های موجود بسترسازی دانشگاه بشمار می رود.

وی گفت: دانشگاه تهران بر اساس بودجه های تخصیص داده شده سعی در حمایت و کمک های مالی در بین انجمن های فعال است.

گل محمدی افزود: عمده بودجه انجمن های علمی از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری تخصیص داده می شود هر چند که میزان محجدودی نیز از طریق اداره کل فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه تهران به آنان ارائه می شود.



** دانشگاه تهران پیشرو در امور فرهنگی

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: این دانشگاه در امر فرهنگی که سیاست هایش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات رییسه دانشگاه ارائه می شود؛ تقریبا پیشرو از سایر دانشگاه ها بوده و موفق عمل کرده است.

وی گفت: هر چند که مشکلاتی در این زمینه همچون کمبود بودجه وجود دارد که این امر نیز مختص دانشگاه تهران نبوده بلکه مربوط به تمام کشور است.



** آیین استقبال از دانشجویان جدید

گل محمدی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه تهران برای ورودی های جدید نیز اظهار داشت: امسال نیز همچون سالیان گذشته آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود را خواهیم داشت.

وی گفت: این آیین که می تواند به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه ها نیز محسوب شود از 23 شهریورماه آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران افزود: برنامه های مختلفی برای وردی های جدید همچون کانون های فرهنگی، انجمن های علمی، مدرسه دانشجویی قرآن و عترت، موزه مقدم، باغ نگارستان، تالار مولوی و غیره را در نظر داریم.



** 380 مجوز نشریه در دانشگاه تهران

گل محمدی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه تهران برای 380 نشریه مجوز صادر کرده که 280 نشریه آن فعال هستند.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران گفت: تمامی نشریات بر اساس آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت دارند و اگر تخلفی نیز صورت گیرد بر اساس روال قانونی پیگیری خواهد شد.



** توقیف یک نشریه در سال تحصیلی گذشته

گل محمدی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته تنها یک نشریه که مربوط به انجمن های علمی بود، تذکر جدی گرفت و به مدت 4 ماه توقیف شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید نشریات دانشگاهی حداقل در طول یک سال 2 شماره منتشر کنند در غیر این صورت مجوز آنان باطل خواهد شد.



** پیشتاز در برگزاری کرسی های آزاداندیشی

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: همچنین این دانشگاه در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور پیشتاز بوده و رقیبی در این زمینه ندارد.

وی اظهار داشت: هیچ سالن خالی در دانشگاه تهران وجود ندارد چرا که در طی سال تحصیلی تمامی آنان یا در مناظره هستند و یا جلسه پرسش و پاسخ دارند و یا افرادی دعوت شده اند تا مسائلی را نقد کنند.

گل محمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به عنوان نهاد دولتی هیچگاه خود به این امر ورود پیدا نمی کند بلکه زمینه را آزادانه برای دانشجویان فراهم می سازد تا آنان بتوانند کرسی های آزاداندیشی را به راحتی برگزار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.