نویسنده و کارگردان نمایش «نگهبان و اژدها» با بیان اینکه تفاوت این نمایشنامه با آثار قبلی در تلفیق تخیل با فضای رئال است، گفت: این نمایشنامه به شدت دانشجویی نوشته شده است.

«نگهبان و اژدها» به شدت دانشجویی نوشته شده/"یک ساعت آرامش" از۲۵ مرداد درمشهد

 سحر رضوانی نویسنده و کارگردان در نشست خبری نمایش «نگهبان و اژدها» در سالن بهار تئاتر شهر مشهد اظهار کرد: مباحث مربوط به افسانه‌ها و داستان‌های تخیلی برایم همواره جذاب بوده است و در نمایشنامه‌های قبلی خود نیز از این موضوع استفاده کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تفاوت این نمایشنامه با آثار قبلی در تلفیق تخیل با فضای رئال است، تصریح کرد: این نمایشنامه به شدت دانشجویی نوشته شده است به طوری که شخصیت‌پردازی‌ها بسیار اغراق شده هستند و بر اساس آن، طراحی صحنه شلوغی نیز در نظر گرفته شده است.

نویسنده و کارگردان نمایش «نگهبان و اژدها» افزود: این نمایش به چالش کشیدن اسطوره در فضای رئال (واقعی) است و به تماشاگر این نکته را بیان می‌کند که در یک فضای نامشخص، حتی ممکن است اژدها نیز بهتر از انسان‌ها درک درست از انسانیت داشته باشد.

رضوانی با بیان اینکه نمایشنامه «نگهبان و اژدها» روایت داستانی در فضای فانتزی است، تاکید کرد: جهان بر اساس تناقض انسان‌هاست که معنا پیدا می‌کند لذا چاق بودن زن قصاب و لاغر بودن همسرش به نوعی روایت‌کننده همین تناقض‌هاست که بر اساس روحیات بسیار متفاوت آنها، خوب و بد برای تماشاگر مشخص می‌شود.

وی از قصابی به عنوان نمادی از زندگی واقعی و مشخص برای تماشاگر یاد کرد و افزود: این نمایش با استقبال هیئت داوران در دو جشنواره بین‌المللی دانشجویان و دانشگاه آزاد شرق کشور روبه رو شد و تاکنون نیز اقبال خوبی از سوی تماشاگران داشته است.

رضوانی تصریح کرد:از۲۵ مرداد ماه در سالن اصلی تاتر شهر مشهد تاتر"یک ساعت آرامش" که درجشنواره تاتر فجر نیز حضور داشته به روی صحنه خواهد رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.