قدس آنلاین - تبریز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز گفت: امیدواریم بعد از برداشته شدن تحریم‌ها شاهد این باشیم که کالاهایی که به کشور وارد می‌شود در حد کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای باشد.

واردات بعداز تحریم در حد کالاهای سرمایه‌ای باشد/ ورود ۴۰ میلیارد دلار کالای قاچاق

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صمد حسن‌زاده صبح امروز در جمع فعالان صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بعد از موفقیت مذاکرات یک تحول و تحرک بسیار بزرگی در جامعه احساس می‌کنیم و با اینکه نتیجه نهایی مذاکرات ممکن است در چند ماه آینده روشن شود خوشحالی و امیدواری خوبی بین مردم حاصل شده که نعمت بزرگی است.

وی افزود: ملت ما نگران است پس از تحریم‌ها با ورود کشورهایی که چندین سال است منتظر حضور در بازار ایران هستند کالاهای مصرفی کشورهای خارجی، اقتصاد و واحدهای تولیدی ما را با رکود تکراری مواجه کنند که امید است مسئولان نظام و نمایندگان مجلس برای این مسئله مدیریت ویژه‌ای را در نظر بگیرند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: به تمام مسئولان از طرف تمام واحدها اطمینان می‌دهم که اگر یک حمایت منطقی و جزئی در حد تدوین قوانین مناسب از واحدها به عمل آورند با همین دستگاه‌های فرسوده خواهیم توانست کالاهایی با کیفیت و در حد استانداردهای جهانی تولید کنیم.

خانواده‌ها مصرف کالای ایرانی را یک وظیفه ملی قلمداد کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز تاکید کرد: خانواده‌های ما باید مصرف کالای ایرانی را به عنوان یک وظیفه ملی قلمداد کنند و اگر دغدغه بیکاری فرزندانشان را دارند باید بدانند چاره کار مصرف کالای داخلی است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به سطح اقتصاد بین‌المللی برسیم به یک تعامل مناسب با کشورهای مختلف نیاز داریم، افزود: اصلاح نظام خصوصی‌سازی، دولت را از تصدی‌گری باز می‌دارد و بخش خصوصی با آرامش خاطر می‌تواند واحدهای تولیدی را مدیریت کند.

حسن‌زاده بر لزوم تقویت سیاست‌های پنجره واحد برای حذف بروکراسی اداری، رفع تبعیض‌ها و رعایت عدالت، اصلاح نظام‌های بهره‌وری، مالیاتی، عوارض و تامین اجتماعی تاکید کرد.

واردات قاچاق 40 میلیارد دلاری در سال گذشته

این فعال اقتصادی میزان واردات قاچاق در سال گذشته را 40 میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: با این رقم نگران کننده می‌توانستیم برای چند میلیون جوان ایجاد اشتغال کنیم.

وی گفت: لازم است برای کنترل بیشتر مرزها و جلوگیری از قاچاق راه‌حل‌های منطقی‌تری ارائه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.