۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 299493

رضا مهاجري كه تيمش نمايش اميدواركننده اي درهفته اول ليگ مقابل پرسپوليس درورزشگاه آزادي ارائه كرد بي پروا اعلام مي كند كه ازكودكي عاشق و شيفته استقلال بوده است...

رضا مهاجري: ازشيرخوارگي استقلالي بودم!

به گزارش قدس آنلاين، سال‌ها بود که رضا مهاجری به‌عنوان مربی در لیگ برتر حضور پیدا می‌کرد اما فرصت سرمربیگری به دست نمی‌آورد. او به خاطر اینکه بتواند سرمربی باشد از لیگ 2 شروع کرد و هدایت سیاه‌جامگان را به عهده گرفت. مهاجری با این تیم خیلی زود به موفقیت رسید و در 4 سال، تیم لیگ دویی را به لیگ برتر آورد. خیلی‌ها منتظر حضور رضا مهاجری در لیگ برتر بودند اما او با سیاه‌جامگان به توافق نرسید تا از دیگر تیم مشهدی سر در بیاورد. به این ترتیب رضا مهاجری در لیگ برتر سرمربی شد و باید تیم خود را برای بازی با تیم مدعی پرسپولیس آماده می‌کرد. این بازی برای مهاجری رنگ و بوی خاصی داشت. اول اینکه در اولین تجربه سرمربیگری‌اش باید به مصاف یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت می‌رفت و دوست داشت تیمش در اولین گام به موفقیت برسد، دوم هم اینکه به خاطر استقلالی بودنش انگیزه بالایی برای شکست تیم قرمز پایتخت پیدا کرده بود. بر این اساس مهاجری تیمی تهاجمی به میدان فرستاد که بازی خوبی به نمایش گذاشت و حتی در دقایقی از حریف پیش افتاد اما در نهایت به تساوی رضایت داد. تساوی پر گل 2- 2 . رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد در مورد این بازی، وضعیت تیمش، انتظاری که از پدیده می‌رود و ... صحبت می‌کند.

***

بازی خیلی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دادید و در نهایت از این تیم در خانه یک امتیاز گرفتید.
 بله، واقعا بازی خیلی خوبی بود. ما در شروع بازی کمی غافلگیر شدیم و تا آمدیم نسبت به شرایط بازی شناخت پیدا کنیم گل خوردیم. البته اصلا فکر نمی‌کردم پرسپولیس ما را اینگونه تحت فشار قرار دهد. برخلاف فصل قبل، پرسپولیس یک فوتبال تاکتیکی و چشمگیر به نمایش گذاشت. بخصوص با حرکات در خط هافبک. من نسبت به نفرات تیم شناخت داشتم اما با شیوه بازی ناآشنا بودم که همین باعث شد گل بخوریم. بعد از گل با جابه‌جایی‌هایی که انجام دادیم نقاط کور را باز کردیم و باتوجه به اینکه می‌دانستیم برخلاف خط هافبک و حمله پرسپولیس که خیلی خوب کار می‌کند، خط دفاع ضعف دارد که از همان جا هم به تیم ضربه زدیم.
می‌شود در مورد ضعف خط دفاع پرسپولیس بیشتر توضیح دهید؟
 به نظرم خیلی جالب نیست که من بخواهم نقاط ضعف حریف را بگویم اما یکی از مهم‌ترین مشکلاتش ناهماهنگی بود که گل دوم ما هم به خاطر همین مساله رقم خورد.
اما با وجود اینکه می‌توانستید نتیجه را حفظ کنید و به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنید، گل خوردید تا تنها یک امتیاز به دست بیاورید.
 بعد از گل دوم خیلی تحت فشار قرار گرفتیم و در شرایطی که خیلی خوب بازی می‌کردیم روی یک لو دادن، تمرکز خط دفاعی از دست رفت و گل خوردیم. بعد از آن فوتبال زیبایی در دقیقه 60، 65 را شاهد بودیم اما در 20 دقیقه پایانی به خاطر ناآمادگی و اینکه بدن‌ها هنوز شلاق نخورده بود، بازی کند پیش می‌رفت و دیگر گلی ندیدیم.
به هر حال همین تک امتیاز از پرسپولیس، آن هم در آزادی خیلی ارزشمند است.
 بله، من فکر نمی‌کنم تا آخر فصل هیچ تیمی بتواند به پرسپولیس در آزادی 2 گل بزند. اینکه ما توانستیم پرسپولیس را تحت فشار قرار دهیم و یک امتیاز بگیریم، باعث می‌شود بچه‌ها به خودباوری برسند و در بازی‌های بعد هم خوب کار کنند.
البته قرعه سختی هم به تیم شما خورد.
 دقیقا. ما در 4 بازی اول باید با تیم‌های مدعی و بزرگی بازی کنیم. بازی با تیم‌های پرسپولیس، فولاد خوزستان، سایپا و تراکتور واقعا سخت است و می‌طلبد که تلاش را بیشتر کنیم. این قرعه باعث می‌شود انگیزه و زورمان را بیشتر کنیم تا 4 هفته سخت را پشت سر بگذاریم و پدیده واقعی را ببینیم.
اما فولاد خوزستان ظاهرا در بازی با راه‌آهن خیلی خوب کار نکرد...
 فولاد همیشه تیم خوبی بوده. این تیم در ترکیه با ما یک جا اردو زده بود و من چند بار تمریناتش را دیدم و متوجه شدم که تیم خوبی است. پس اینکه فولاد خوزستان در بازی اول نتوانست خوب کار کند احتمالا به خاطر این بود که از حریف شناخت خوبی نداشت.
یکی از نکاتی که در بازی با پرسپولیس جلب توجه می‌کرد این بود که تیم شما شبیه تیم‌های فیروز کریمی بازی می‌کرد؛ زیبا و بدون ترس و استرس. شما برای بازی‌هایتان از آقای کریمی که رفیق همیشگی‌تان بوده و هست کمک و مشورت هم می‌گیرید؟
 بحث مشورت نیست. من فوتبالی که به آن اعتقاد دارم را انجام می‌دهم. کار کردن با مربیان بزرگ مثل آقای کریمی و البته دیگر مربیان باعث شد من با فوتبال روز دنیا بیشتر آشنا شوم و در کنار آن با مطالعاتی که انجام می‌دهم سعی می‌کنم تیمم را جوری به زمین بفرستم که فوتبال ایده‌آلی به نمایش بگذارد. ما در بازی با پرسپولیس هم تمام تلاش‌مان را کردیم و با دوندگی که تیم داشت باعث شد فوتبال زیبایی از آب در آید.
به این ترتیب در اولین تجربه سرمربیگری‌تان در لیگ برتر به یک امتیاز رسیدید.
 لطف خدا بود که دست خالی برنگردیم.
از بازیکنان تیم‌تان از کدامیک بیشتر راضی بودید؟
 به نظر من همه بچه‌ها زحمت کشیدند اما محسن یوسفی خیلی خوب بازی را مدیریت کرد. او تا زمانی که توان داشت خوب کار کرد. البته باز هم می‌گویم تک به تک بازیکنان خیلی خوب کار کردند. یونس شاکری بازگشت خوبی داشت. او پارسال شرایط خوبی نداشت اما عملکرد خوبی به نمایش گذاشت.
اینکه در بازی اول مقابل پرسپولیس قرار گرفتید ظاهرا انگیزه‌های شما را بالا
برده بود؟
 خب بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ پایتخت همیشه برای همه تیم‌ها انگیزه ایجاد می‌کند.
نه، به خاطر اینکه شما یک استقلالی هستید و مقابل پرسپولیس قرار گرفتید.
 بله، من استقلال را خیلی دوست دارم و به قول معروف از زمانی که شیر می‌خوردم استقلالی بودم و عاشق این تیم اما در این بازی بحث اعتبار خودمان بود، نه بحث شخصی. الان هم در پدیده هستم باور کنید نه استقلال برایم مهم است، نه پرسپولیس. فقط پدیده.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرارسلان IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    2 5
    بخداپرسپولیس هزارتومن بیشترازپدیده بهت بده واصلا اگه واسه تدارکات هم بخادت میگی ازوقتی دنیااومدم پرسپولیسی بودم