رییس جمهوری در پیامی به سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری آن را قرائت کرد، افزود: سی و دومین اجلاس مدیران روسای آموزش و پرورش کشور و حضور شما گرامیان فرصت مغتنمی فراهم آورده تا با هم مشکلات دستگاه تربیتی بیاندیشیم و برای شکوفایی کودکان عزیزمان تدبیر کنیم.

 

در ادامه این پیام آمده است: اصل 44 قانون اساسی دولت را موظف در امر آموزش و پرورش کرده است و این وظیفه خطیر فرصتی بی بدیل فراهم آورده تا آموزش و پرورش همراه با دین، خانواده و غیره شرایط بهتر را برای زیست آینده رقم بزند.

 

در بخش دیگری از پیام رییس جمهوری آمده است: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

 

در بخشی از این پیام آمده است: امروز باید پاسخ دهیم که آموزش و پرورش چگونه می تواند در اصلاح رفتارهای فردی و در شکل گیری کارهای اجتماعی ایفای نقش کند.

 

در ادامه پیام نوشته شده است: اهمیت انسجام اجتماعی به عنوان یکی از برکات آموزش و پرورش در دنیای کنونی به حدی است که مرزهای جغرافیایی به حدود و مرزهای فرهنگی رسانده است.

 

وی در ادامه این پیام با تاکید بر حراست از انسجام اجتماعی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرده است: سامانه تعلیم و تربیت ملی ما برای حفظ انسجام اجتماعی چاره ای جز به توسعه احترام به تمامی هویت های ملی، پرچم، زبان، خط رسمی و میراث فرهنگی ندارد.

 

رییس جمهوری در ادامه آورده است: آموزش و پرورش باید به آرمانخواهی و ایجاد چشم اندازهای روشن توجه خاصی نشان دهد و تحقق شعار هر دانش آموزش یک مهارت را در آنان تقویت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.