نشست نقد و بررسی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

تهران خیلی بزرگ است و هرکس پای کار فعالیت‌ قرآنی بیاید، موازی کاری نکرده

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ نشست نقد و بررسی 23بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این نشست گفت: هدف از این جلسه تقدیر از فعالیت‌های شما اصحاب رسانه است که در ماه رمضان اخبار نمایشگاه قرآن را منتشر کردید. در ایام نمایشگاه نقایصی را هم دیدید و منتشر کردید که سعی کردیم در همان زمان برگزاری آنها را حل کنیم؛ البته نواقص دیگری هم بود که باقی ماند.

ضرغامی به محل برگزاری نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه قرآن در باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. فاصله بین این دو مکان در استقبال مخاطبان تاثیرگذار بود و عده‌ای نتوانستند از همه بخش‌ها بازدید کنند. در باغ کتاب فعالیت‌های خوبی از جمله بخش‌های حوزوی، دانشگاهی، خانواده، بانوان و ... طراحی و اجرا شده بود. انتظارمان این بود که از همان ابتدا استقبال خوبی از مردم ببینیم اما این پیش‌بینی در نیمه دوم ماه رمضان محقق شد. البته در باغ موزه دفاع مقدس از همان روزهای ابتدایی نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه بودیم.

وی در خصوص کیفیت برگزاری و محتوای نمایشگاه امسال تاکید کرد:نمایشگاه بیست و سوم نسبت به سال‌های گذشته از یک حرکت رو به جلو برخوردار بود و از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده بود؛ طبیعی هم بود چون تجربه سنوات گذشته همراه ما بود. تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه را هم نسبت به قبل کم‌تر کردیم و امسال از هفتم تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان میزبان مردم بودیم. تصمیم‌مان اینست که در سال‌های بعد نیز نمایشگاه را در بازه 20 روزه برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: باحضور و مشارکت نهادهای غیر دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن توانستیم تا اندازه زیادی در هزینه‌های دولتی صرفه‌جویی کنیم. تصمیم داریم از حضور بیشتر این نهادها در سال‌های بعد حمایت کنیم.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره مکان برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: برگزاری نمایشگاه در مصلی تهران برای ما در اولویت است اما نمازجمعه تهران در ماه رمضان به مصلی منتقل می‌شود و اتفاقا در این ایام با استقبال بیشتری از جانب نمازگزاران مواجه می‌شود. این محدودیت جدی ما برای برگزاری نمایشگاه در مصلی است.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی که امسال در مصلی تهران برگزار شده بود، گفت: این کارها موازی کاری نیست. تهران خیلی بزرگ است و فعالیت‌های فرهنگی هرچه بیشتر باشد خوب است. چه ایرادی دارد که افراد مختلف بیایند و فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای را طراحی و اجرا کنند؟ مهم این است که چیزی منطبق با نیاز فکری و معنوی مخاطبان طراحی کنیم تا بتواند بخشی از آن نیازها را پاسخ دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آمار بازدید از نمایشگاه بیست و سوم را اینگونه تشریح کرد: امسال آمارهای متفاوتی را اخذ کریم که با تجمیع آنها می‌توانیم بگوییم حدود 1.5 میلیون نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته تعداد زیادی نشست برگزار شد که با توجه به عدم استقبال از آنها، برگزاری نشست‌ها در نمایشگاه امسال را به حداقل رساندیم.

ضرغامی تصریح کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون «اسلام رحمانی»، ما پرداختی روی این موضوع نداشتیم. تنها یکی از NGO هاهمایشی برگزار کرد که هدف آن تشریح اتفاقات منطقه و نفی جریانات تکفیری بود.منظور دوستان ما از «اسلام رحمانی» همان نفی جریانات تکفیری بوده است.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.