وزیر دادگستری با تاکید بر بازگرداندن اموال خارج از کشور بابک زنجانی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی به رغم چندین بار کنترل و ویراستاری همچنان مطلوب رییس جمهوری نیست.

اموال خارج از کشور بابک زنجانی باید بازگردانده شود/منشور حقوق شهروندی مطلوب رییس جمهوری نیست

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در حاشیه آیین معارفه معاونان سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران افزود: از قبل نیز گفته ایم که دارایی وی در ایران، کفاف نمی دهد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از دارایی ها وی در خارج از کشور است که باید بیشتر همکاری می کرد و نکرده است، از همه در این راستا کمک خواستیم و باید بگویم که اموال بابک زنجانی ثروت بزرگ ملی است که باید به کشور بازگردد.



** تصویب قانون جدید آیین دادرسی گام بلندی برای حمایت از حقوق متهمان است

وزیر دادگستری در پاسخ به سووالی درمورد تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری و گلایه های وکلا از این تبصره گفت: اولین بار با تصویب این قانون، وکلا را به حوزه دادسرا و بازپرسی راه می دهیم، این گام بسیار بلندی برای حمایت از حقوق متهمان است.

وی ادامه داد: در مسایل امنیتی باید لحاظ های نظام را در نظر بگیریم، نگفتیم که غیر از وکلا بیایند وکالت کنند و از طرفی هم نگفتیم متهمان بدون وکیل باشند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: حرف قوه قضاییه این است وکیلی که در حوزه امنیتی وکالت می کند باید از وکلای شناخته شده تر باشند تا به کشور آسیب امنیتی وارد نشود.

وی ادامه داد: معتقدم این مطلب، مطلب درستی است و بگذارید این تجربه با موفقیت جلو برود و اگر با کاستی هایی مواجه بود در آینده اصلاح می کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: این گام بسیار بلندی در توسعه وکالت در امر قضا و دادگستری است و وکلا ناشکری نکنند و سپاسگزار باشند.



** نیمی از شهرستان های کشور بدون تعزیرات هستند

پورمحمدی در پاسخ به سووالی درمورد وی برای استخدام یکهزار قاضی در سازمان تعزیرات گفت: البته استخدام یکهزار نیرو طی چند سال قرار است انجام شود که بخشی نیز امسال جذب می شوند و میزان قطعی آنها را سازمان مدیریت اعلام می کند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در نیمی از شهرستان های کشور بویژه در شهرهای مرزی که قاچاق در آنجا بسیار است، اصلا تعزیرات نداریم و سازمان مدیریت نیز این موضوع را قبول دارد.

پورمحمدی در رابطه با منشور حقوق شهروندی و طولانی شدن ارایه این منشور گفت: این منشور چند بار کنترل و ویراستاری شده اما هنوز مطلوب رییس جمهوری نیست.

وی ادامه داد: البته چیز جدیدی را ارایه نمی کنیم، بلکه جمع بندی، دسته بندی و ترکیبی موزون از مجموعه قوانین، قواعد، مقررات، سیاست های کلی و قوانین مادر است که امیدوارم خیلی طول نکشد.



** برگزاری جلسات با آموزش وپرورش درمورد گشت تعزیرات در مدارس غیردولتی

وزیر دادگستری در پاسخ به اینکه وزیر آموزش وپرورش گفته، سازمان تعزیرات صلاحیت ورود به مدارس غیردولتی را ندارد، گفت: تمایل داریم خود آموزش و پرورش و حتی سایر نهادها تخلفات خود را رسیدگی کنند و در این حوزه ها دخالت نداشته باشیم.

وی افزود: اما اگر اقدامات مثمرثمر نبود و شکایاتی واصل شد، به این شکایات رسیدگی می کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به این سووال که آیا با وزارت آموزش وپرورش جلسه ای در این خصوص برگزار شده یا نه گفت: بله، جلسه ای با وزارت آموزش وپرورش برگزار کرده ایم و در آینده نیز جلساتی در این خصوص خواهیم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.