قدس آنلاین: هنرمند معرق کار مشهدی گفت: در حوزه هنری با رسانه ملی همکاری دارم و برنامه آموزشی‌ای هم در شبکه تهران دارم و به تازگی هم با شبکه شما به توافق رسیدم و حضورم در رسانه‌ها را هم مدیون امام رضا(ع) هستم.

حضورم در رسانه‌ها را هم مدیون امام رضا(ع) هستم

به گزارش قدس آنلاین، سیدمعین صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: اثر هنری صلوات خاصه امام رضا(ع) را در مدت 3 ماه و با آلیاژ مس 0.7 میلی‌متر و برنج 0.6 میلی‌متر ساخته‌ام که روی چوب و فیبر پرس شده و برش داده شده است.
وی افزود: این اثر هنری با خط ثلث طراحی و اجرا شده است و از برش تا پرداخت و مونتاژ آن کار دست بوده است و اندازه کفه اثر هم 150*150 سانتی‌متر و اندازه با قاب آن 190*190 سانتی‌متر است.
خالق اثر هنری صلوات خاصه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: نزدیک به 4 میلیون تومان هزینه قطعات و ساخت این اثر شد که بیش از نیمی از هزینه آن توسط یک بانی خیر که نخواست نامش ذکر شود تأمین شد.
صلواتی تصریح کرد: 4 اثر نفیس تاکنون خلق کرده‌ام که با موضوعات اسماء الحسنی (دایره شکل و بیضی شکل)، اثر علی(ع) و فاطمه(س) و صلوات خاصه امام رضا(ع) بودند که از نظر اکثر بازدیدکنندگان اثر علی(ع) و فاطمه(س) بهترین اثرم بوده است.
وی تأکید کرد: در حوزه هنری با رسانه ملی همکاری دارم و برنامه آموزشی‌ای هم در شبکه تهران دارم و به تازگی هم با شبکه شما به توافق رسیدم و همکاری‌ام با این شبکه پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.
هنرمند معرق کار مشهدی عنوان کرد: 80 درصد کار معرق علاقه و 20 درصد آموزش است و از شاگردانم کسانی هستند که موفق به کسب رتبه نخست استانی در رشته معرق شده‌اند و در هر کاری اگر علاقه نباشد، آموزش، حتی به صورت مستمر بی‌نتیجه خواهد بود.
صلواتی گفت: بیش از 10 سال است که سابقه فعالیت هنری در زمینه معرق دارم و حضورم در رسانه‌ها را هم مدیون امام رضا(ع) هستم و مسئولان امر در این رابطه کاری برایم نکردند.
وی افزود: متأسفانه عمده‌ترین مشکل من عدم حامی مالی است و از مسئولان مرتبط با حوزه هنری انتظار دارم تا حمایت لازم را از هنرمندان و به ویژه هنرمندان آثار قرآنی و مذهبی داشته باشند تا این گروه بتوانند به شکلی بهتر و مطلوب‌تر به فعالیت‌های خود بپردازند.
خالق اثر هنری صلوات خاصه امام رضا(ع) بیان کرد: برای آینده هم به دنبال خلق آثاری بهتر و نفیس‌تر و با موضوعات ائمه اطهار(ع) مانند عاشورا و همچنین اشعار حافظ، آثار انقلابی و دیگر آثار مورد پسند و علاقه مردم هنردوست هستم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.