قدس آنلاین: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد گفت: فرزندان مددجوی بیکار در قالب طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد حمایت واقع شوند.

فرزندان مددجوی بیکار در قالب طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد حمایت واقع شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد بلوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرح‌های شفا، محسنین، خودکفایی و اکرام ایتام صورت می‌پذیرد.

وی افزود: مجمتع مرحوم وحید دستجردی (پدر مرضیه دستجردی معاون امور درمان و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره)) فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده و 47 دانش‌آموز رشته علوم انسانی در مقطع متوسطه دوم در خوابگاه این مجموعه اسکان دارند و این دانش‌آموزان در مدرسه عالیه شهید مطهری منطقه قاسم‌آباد مشغول به تحصیل هستند و تمامی آنها دارای معدل بالای 18 هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد خاطرنشان کرد: در جهت تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان تحت پوشش این مجموعه کلاس‌های فوق برنامه در پیش‌بینی کرده‌ایم و مربیان آنها از فعالان برتر علمی، فرهنگی و قرآنی هستند.

بلوچی تصریح کرد: آموزش احکام، قرآن، نماز، مباحث عقیدتی، دینیو مذهبی، آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام رضا(ع)، آموزش کاربری کامپیوتر در سطوح مختلف، کلاس‌های آموزشی آرایشگری و تعمیرات موبایل، آموزش صنایع دستی، اعتکاف علمی، برگزاری کلاس‌های بهداشت و سلامت و همچنین برنامه‌های ورزشی در قالب تشکیل تیم‌های فوتبال، والیبال، پینگ‌پنگ و شطرنج از جمله این فعالیت‌های آموزشی بوده است.

وی تأکید کرد: همه ساله آمار قبولی خوبی در کنکور سراسری از سوی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد داریم و امسال نیز 7 نفر از دانش‌آموزان مدرسه عالیه شهید مطهری موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد عنوان کرد: طرح شفا یکی دیگر از طرح‌های این مجموعه بوده که جهت بیماران تحت پوشش انجام می‌شود و ملزومات اولیه و مورد نیاز را تأمین کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در این رابطه 7 بیمار طرح شفا شناسایی شده که وظیفه سرپرستی از آنها به یک پرستار سپرده شده است.

بلوچی گفت: تهیه ویلچر، تشک مواج، واکر، توالت فرنگی و داروی مورد نیاز بیماران از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

وی افزود: 869 حامی بخشی از هزینه درمان بیماران را تقبل کردند و نرم ماهانه بالای 30 هزار تومان است و بالای 95 درصد هزینه‌های بستری بیماران در بیمارستان و 75 درصد هزینه‌های مداوای سرپایی توسط واحد درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد بیان کرد: یک مددکار 500 تا 700 مددجو را تحت نظر دارد و در زمینه درمان، اشتغال و غیره به آنها کمک می‌کنند، همچنین کمک هزینه جهزیه را هم داریم و هر زوج نیازمند 2 میلیون تومان اهدا می‌شود و مبلغ دو میلیون تومان دیگر نیز به عنوان وام کارگشایی در اختیارشان قرار می‌گیرد و در این رابطه 990 مورد پشت نوبت داریم.

بلوچی اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ع) در حد وسع و توان خود حمایت می‌کند و با حمایت حامیان این مبلغ بیشتر هم خواهد شد و برنامه‌هایی هم برای درآمدزایی و اشتغال خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: در طرح اشتغال زایی یکی از برنامه‌های موفق این مجموعه کارگاه خیاطی بوده که توسط فرزند یکی از مددجویان دایر شده و 15 میلیون تومان وام به وی اعطا شده و در این مجموعه 7 نفر در کارگاه و 6 نفر در منزل مشغول به کار هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد عنوان کرد: کارهای آماده شده در اختیار مدارس، بازار، کارخانجات، ادارات و دیگر مجموعه‌ها قرار می‌گیرد و ماهانه 3 میلیون تومان ایجاد درآمد برای هرخانواده دارد.

بلوچی گفت: فرزندان مددجوی بیکار در این مجموعه به کارگیری می‌شوند تا در قالب طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد حمایت واقع شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.