قدس آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت دردناکی که در حال حاضر کشور ما با آن رو به رو است ، تعطیلی بیشتر واحدهای اقتصادی کشور است که مساله اشتغال را نیز به چالش کشیده است.

تعطیلی اکثر واحدهای اقتصادی  کشور واقعیتی دردناک است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران ، افزود: متاسفانه آمار اشتغال در کشور ما نه تنها رشد نداشته بلکه بسیاری از فرصت های شغلی نیز از بین رفته است.

وی پیرامون تحلیل بر مسئله برجام اظهار داشت: اوباما هم اکنون به دنبال به دست گرفتن سندی است که بگوید پیروز مذاکرات است و در انتخاب بعدی برای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس اصول 77 و 105 قانون اساسی مجلس برای تصویب یا رد تعهدات بین المللی مکلف است که بررسی و تصمیم گیری کند بنابراین هیچ کسی نمی تواند این اختیار مجلس را از آن بگیرد، تصریح کرد: بحث برجام توسط اندیشکده ها و مرکز علمی و مجلس در حال مطالعه بوده ما زیر بار هیچ محدودیت موشکی نمی رویم و به هیچ وجه اجاز مصاحبه با دانشمندان را نمی دهیم و پورتکل الحاقی به طور داوطلبانه پذیرفته نمی شود و موکول شدن همه مسائل به آژانس بین المللی قابل پذیرش نبوده و محدودیت در تحقیق و توسعه علمی قابل پذیرفتن نیست.

وی با اشاره به سوال متفاوت خود در حضور عراقچی معاون وزیر امور خارجه مبنی برای اینکه تبلیغات رژیم صهیونیستی در صورت مخالفت با متن برجام چقدر ساختگی است و چه سودی با حال ملت ایران دارد، افزود: بنده معتقد هستیم تنها نهاد مسئول در این امر مجلس شورای اسلامی بوده و هیچ کسی نمی تواند جلوی این مسئولیت را بگیرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات فرهنگی و مذهبی در حوزه انتخاباتی خود تصریح کرد: محور فعالیت های بنده فرهنگی بوده که به عنوان مثال طرح های هم نشینی با مردم و طرح آموزش ریحانه النبی در زمینه ترویج حجاب از جمله اقدامات فرهنگی مذهبی بنده در شاهین شهر بوده است.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات خود در زمینه آب برای کشاورزان حوزه انتخابی گفت: یکی از محورهائی که انجام شده آب برای کشاورزان بوده که 10 میلیون متر مکعب آب به کشاورزان شرق استان تعلق گرفته که نتیجه این تعلق رشد 5 برابری جمع آوری محصولات کشاورزی نسبت به سال های گذشته بود.

حاجی درباره محور فعالیت های خود در بخش قانون گذاری خاطرنشان کرد: تصویب مصوبه برای سامان دهی واحدهای نمایشگاهی و تولیدی غیر آلاینده در اتوبان معلم شاهین شهر، تصویب مصوبه برای شهرک صنعتی گلستان در بخش میمه، مصوبه ایجاد مجتمع قلمکاری در شهرستان برخوار و برای مصوبه تجمیع صنایع چاپ مجوز از دولت گرفته شده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در شاهین شهر گفت: مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی در مجلس در 3 سطح شهرستانی، استانی و ملی مورد بررسی قرار گرفته و در تلاش هستیم که بتوانیم مشکلات این صنف مهم جامعه را رفع کنیم.

وی با اشاره به بیمارستان گلدیس در شاهین شهر بیان کرد: انقلابی در نوع ساختار و خدمات این بیمارستان ایجاد شده است و هم چنین برای اشتغال جوانان در حوزه انتخابی بنده اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حاجی با اشاره به کنارگذر شرق اصفهان گفت: کنارگذر شرق اصفهان با جدیت پیگیری شده و عملیات عمرانی آن به سازمان راه و شهرسازی استان اصفهان واگذار است. وی با اشاره به آرامستان شاهین شهر که با مخالفت نمایندگان روبرو بوده، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که شهر باید شهر تذکر باشد، در کشورهای بسیار پیشرفته آرمستان ها در یک مکان ساخته نشده و هر محل یک آراستان دارد در صورتیکه ما اصولا آراستان های خود را در جائی دور از شهر احداث می کنیم که بر این اساس باید هر محله باید دارای یک آرامستان باشد تا موجب تذکر نیز بشود و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی افزود: گرفتن مصوبه برای ایجاد اشتغال در کیمیاشهر از دیگر اقدامات بنده در حوزه انتخابی شاهین شهر بوده که در این راستا 3 هزار نفر مشغول به کار می شوند و گرفتن مصوبه برای ایجاد کیمیاشهر از برنامه ها وزارت نفت بوده که این عملکرد این صنعت بنابر تبدیل گاز طبیعی به محصول مورد نیاز جامعه مد نظر است.

حاجی با اشاره به اخد مصوبه ای از دولت مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و هوائی در شاهین شهر و میمه گفت: لایحه ایجاد این منطقه با مرکزیت شاهین شهر در مساحتی بالغ بر 1500 هکتار توسط مجلس برای دولت ارسال شده است.

وی با اشاره به مهم ترین صنایع هوائی کشور اظهار داشت: امروز هسا مورد مظلومیت و بی توجهی قرار گرفته و اتفاق حوادث مبنائی بر این مظلومیت نیست بلکه آنچه نظرات شفاهی بیان می کند مربوط به خطای برج مراقبت و خطای خلبان است ولی متاسفانه برخی که با تولید داخلی مشکل دارند، ایراد به هسا وارد کردند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کنار این صنعت که از اهمیت ویژه ای برخورداری است، لازم بوده که منطقه با برند هوائی احداث شود.

وی با اشاره به مصوبه مترو شاهین شهر گفت: مصوبه ای با عنوان مترو شاهین شهر مد نظر بوده ، هم چنین ایجاد پایگاه امداد و نجات هوائی برای کل منطقه شمال استان اصفهان در دستور کار قرار دارد.

حاجی با اشاره به کمک به ایجاد فضای ورزشی در شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در حال حاضر 4 سالن ورزشی در شاهین شهر به اتمام رسیده و 50 میلیارد تومان جدا از اعتبارات عادی برای تکیمل این پروژه ها دریافت شده که 24 میلیارد تومان آن صرف احداث ها در حوزه عمرانی شده است. وی با اشاره به پروژه مسکن مهر در حوزه انتخابی خود اظهار داشت: پروژه مسکن مهر با صرف 3 میلیارد تومان یارانه در حال احداث بوده که در حال حاضر 6 هزار واحد تحویل به مردم شده و 500 واحد در صف تحویل قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.