قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

"از آرام شدن بورس" و "دلواپسی برای امانتداری آمانو" تا "دعا کنید توافق هسته ای به هم بخورد"

هیچ کس امنیت ملی اش را معامله نمی کند

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای رادیو تلویزیونی نظر خود را درباره مسائل اقتصادی سیاسی به ویژه توافق هسته ای مطرح کرد. این مصاحبه به صورت مستقیم از شبکه های خبر سیما و شبکه رادیو ایران پخش شد.

در همین رابطه روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رئیس جمهور اطمینان داد: هیچ کس امنیت ملی اش را معامله نمی کند"

روزنامه "ایران" نیز تیتری به این شرح داشت: "روحانی در گفت و گوی زنده تلویزیونی تشریح کرد: نقشه راه دولت پس از لغو تحریم ها"

روزنامه "جوان" نیز نوشت: "رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی: نگرانی از واردات بی رویه پساتحریم بجاست"

روزنامه "اعتماد" هم با بیان اینکه "حسن روحانی در گفت و گوی تلویزیونی دستاورد گفتمانی توافق را تبیین کرد" در تیتر یک خود نوشت: "درست گویی دربرابر درشت گویی"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

آرمان امروز: "کاسبان تحریم عصبانی اند"

اطلاعات: "سال آینده شرایط کشور متحول خواهد شد"

جمهوری اسلامی: "قدردانی رئیس جمهور از مردم به خاطر صبوری و مقاومت تا پیروزی هسته ای"

***

2میلیون پردرآمد مرداد یارانه نمی گیرند

حذف یارانه پردرآمدها همچنان بدون اعلام ضوابط و معیارها انجام می شود. روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "2میلیون پردرآمد مرداد یارانه نمی گیرند"؛ این روزنامه از قول "وزیر رفاه" نوشته است: "تا پایان مرداد، کل حذف شدگان یارانه ای به 2 میلیون نفر می رسد."

روزنامه "همبستگی" نیز در تیتر یک خود از قول "ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" تیتر زد: "حذف دو میلیون یارانه بگیر تا پایان مردادماه"

در تیتر یک روزنامه "کار و کارگر" هم از قول وزیر تعاون نوشته شده است: "یارانه ها باید به سوی مناطق محروم و نیازمندان سرازیر شود"

در فروردین 1393؛ علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در جلسه علنی مجلس گفته بود: "نزدیک ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه توسط دولت شناسایی شده‌اند و اطلاعات مهمی در مورد درآمد آن‌ها وجود دارد که اگر ثبت‌نام کنند زمینه حذف این افراد وجود دارد."

***

دعا کنید این توافق به هم بخورد!

روزنامه "وطن امروز" از محدودیت های تکان دهنده ای نوشته  است که برجام بر کشور تحمیل می کند. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "آنچه صالحی گفت"

این روزنامه به نقل از "زاکانی" می نویسد: "آقای صالحی در مجلس به ما گفت بروید دعا کنید این توافق به هم بخورد"

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به محدودیت اعمال‌شده درباره تعداد سانتریفیوژهای ایران در برجام گفته است:" ۵۰ درصد سانتریفیوژها در زمان برچیده شدن و ۳۰ درصد در زمان جابجایی نابود می‌شوند."

روزنامه "عصرایرانیان" نیز تیتر یک خود را به صحبت های "علیرضا زاکانی" اختصاص داد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "خسارت 30میلیارد دلاری پرونده کرسنت در زمان وزارت نفت زنگنه"

***

دلواپسی برای امانتداری آمانو!

روزنامه "وطن امروز" به نقل از "سازمان انرژی اتمی" نوشته است: "آمانو در سنا به مفاد نقشه راه پایبند باشد"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "دلواپسی برای امانتداری آمانو!"

روزنامه "مردم سالاری" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "هشدار ایران به آژانس درباره توافق محرمانه"

روزنامه "سیاست روز" نیز به طرح این پرسش پرداخته است: "آیا مدیرکل حیثیت آژانس را در سنا برباد می دهد؟"؛ در تیتر این مطلب می خوانیم: "محرمانه ای که فاش می شود"

روزنامه "حمایت" از ادامه واکنش فعالان سیاسی به قطعی شدن حضور آمانو در سنای آمریکا نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "شهادت دانشمندان هسته ای نتیجه گزارش های آژانس بود"

رضا نجفی (نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی) در این زمینه گفته است: "توافقات بین یک کشور عضو و آژانس که جنبه محرمانه دارد به هیچ وجه نمی تواند در اختیار هیچ کشور دیگری قرار بگیرد."

 تیتر دو روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

رویش ملت: "آمانو به تعهدات آژانس پایبند باشد"

رسالت: "سخنگوی سازمان انرژی اتمی: آمانو به توافق ایران و آژانس پایبند باشد"

***

بورس با توافق هسته ای آرام شد

شاخص بورس تهران پس از توافق هسته‌ای 3 هزار واحد سقوط کرد. در همین خصوص روزنامه "کیهان" از قول "رئیس بازار سرمایه" نوشت: "افت بورس پس از توافق واقعیت اقتصاد کشور را نشان داد"

روزنامه "جهان صنعت" در تیتر یک خود نوشت: "بورس با توافق هسته ای آرام شد"

روزنامه "هدف و اقتصاد" هم به نقل از رئیس سازمان بورس از دلایل هفت گانه افت بورس در پساتوافق نوشت.

فطانت با اشاره به بازده کل شاخص بورس و فرابورس از ابتدای سال تاکنون گفته است: "در زمان یادشده شاخص کل بورس هفت درصد و شاخص فرابورس رشد 17 درصدی را تجربه کرده‌اند‌. همچنین ارزش معاملات بورس و فرابورس از ابتدای سال تاکنون هم 13 هزار و 500 و 13 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است‌."

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.