هم‌زمان با بالاگرفتن اختلافات میان اعضای ارشد گروه طالبان بر روی انتخاب رهبر جدید این گروه، دولت افغانستان اعلام کرده است که تحولات در رهبری این گروه و شبکه حقانی را با دقت زیر نظر دارد.

کابل: رویدادها در رهبری طالبان و شبکه حقانی را زیر نظر داریم

به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان منتشر کرد، آمده است که این تحولات سوالات زیادی را در تمام سطوح در ذهن مردم افغانستان و جهان ایجاد کرده است.

 

پس از تایید مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان، انتخاب ملا اختر محمد منصور به جانشینی او با مخالفت شماری از رهبران ارشد این گروه روبرو شده است.

 

هم‌زمان خبرهای ضدونقیضی هم از درگذشت جلال‌الدین حقانی، بنیانگذار و رهبر شبکه حقانی، از دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان منتشر شده است.

 

در بیانیه ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام شده که دولت این کشور گروه طالبان و دیگر گروه‌هایی را که علیه این دولت می‌جنگند، تنها به عنوان "گروه‌های مسلح مخالف" می‌شناسد و فقط با همین عنوان راه گفت‌وگو با آنها را باز می‌گذارد.

 

به گزارش بی.بی.سی،‌ دولت کابل اعلام کرده که این گروه‌ها با تاثیر پذیرفتن از تبلیغات سوء دشمنان افغانستان، علیه مردم و کشورشان می‌جنگند.

 

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان همچنین اعلام کرده است که هرگونه اظهارنظر و تلاش علیه مذاکرات صلح را محکوم می‌کند.

 

در بیانیه‌ ریاست‌جمهوری افغانستان آمده است: دولت به عنوان تنها نماینده و برخاسته از اراده واقعی مردم هیچ حرکت موازی و متضاد با نظام سیاسی افغانستان را نمی‌پذیرد و در برابر آن با همه توان و اقتدار مردمی خواهد ایستاد. در این بیانیه تأکید شده که دولت کابل مانند گذشته در پی تامین صلح باعزت، عادلانه و پایدار است.

 

در همین حال دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور که برای انجام عمل جراحی بر روی استخوان پایش در آلمان به سر می‌برد، با استفاده از ویدئو کنفرانس با اعضای ارشد دولت کابل در مورد اوضاع امنیتی گفت‌وگو کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.