قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: آزاد راه کرمانشاه - مهران بمنظور تقویت و ارتقای سطح ایمنی راه های مواصلاتی در استان ایلام اجرا می شود.

اجرای طرح آزاد راه کرمانشاه – مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست توزیع اعتبارات شهرستان ها ذیل شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان های 10 گانه استان، توزیع اعتبارات را با رویکرد اتمام پروژه های اولویت دار و اثربخش مدیریت کنند، اظهارداشت: اعتبارات تملک دارایی استان امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که باید میان 10 شهرستان توزیع شود لذا در هزینه کردن آن تنها شاخص جمعیت لحاظ نشده و مواردی دیگری نیز مد نظر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران بعنوان روسای کمیته های برنامه ریزی شهرستان باید تلاش کنند با توجه به محدودیت منابع استانی رایزنی لازم را برای جذب اعتبارات ملی انجام دهند تا سرعت اجرای طرح ها دو چندان شود، افزود: توزیع اعتبارات باید به گونه ای باشد که سهم هر شهرستان به تناسب موقعیت و اهمیت لحاظ شود.

استاندار ایلام به محدودیت منابع درآمدی و تعدد پروژه های در دست اجرا و نیمه تمام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فرمانداران با نظارت مستمر بر اجرای پروژه ها هزینه کرد آن را به دقت بررسی کنند تا از اعتبارات موجود به بهترین شکل ممکن بهره گیری و زمینه تکمیل برخی از طرح های اولویت دار در دست اجرا فراهم شود.

محمدرضا مروارید کمبود منابع آبی با توجه به کاهش نزولات جوی را از دیگر مشکلات استان عنوان و تصریح کرد: مسئولان ذیربط برای حوزه آب روستایی یک هزار و 60 میلیارد ریال برای احداث مجتمع های آبرسانی در مناطق روستایی پیشنهاد داده که با 50 درصد این مبلغ موافقت شده و در صورت تخصیص، 60 درصد روستاهای ایلام از تنش آبی خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش های ماژین و زردلان از توابع شهرستان های دره شهر و چرداول جزو مناطق بسیار محروم استان هستند، بیان داشت: اختصاص بودجه به این مناطق باید بطور ویژه مورد توجه مسئولان شهرستان ها قرار گرفته تا توسعه این مناطق نیز شتاب گیرد.

استاندار ایلام ارتقای سطح ایمنی راه های مواصلاتی استان را از برنامه های مهم دولت در استان ایلام عنوان و تأکید کرد: آزاد راه کرمانشاه – مهران از برنامه های دولت در استان است و در تلاشیم تا مجوز کمیسیون 215، برای اختصاص اعتبار به این طرح را از منابع ملی اخذ کنیم و علاوه بر این ایجاد مسیر ارتباطی جدید از سمت استان لرستان به شهرستان های دره شهر، آبدانان و دهلران از محل کمیسیون 215 نیز جزو برنامه های مهم در حوزه راه استان است که مسئولان استان باید با جدیت پیگیر آن باشند.

محمدرضا مروارید به رتبه نخست ایلام در کشور از نظر گازرسانی اشاره کرد و گفت: 3 هزار میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح گازرسانی به شهرستان های دهلران و آبدانان هزینه شده و با بهره برداری از این پروژه های گازرسانی در هفته دولت، ایلام از نظر شاخص گازرسانی رتبه نخست کشور را کسب می کند.

وی اجرای طرح های ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: اجرای ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی، باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد چرا که هر میزان در استان برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته شود، برابر آن اعتبار ملی اختصاص می یابد که این مهم منجر به رونق تولید و افزایش برداشت محصولات کشاورزی خواهد شد.

استاندار ایلام سرمایه گذاری شرکت های بزرگ را زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان دانست و یادآور شد: در همین راستا شرکت سرمایه گذاری کوثر با ایجاد 4 واحد مرغداری در استان موافقت کرده و بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز با احداث یک واحد گاوداری بزرگ صنعتی 5 هزار رأسی در استان موافقت کرده و مسئولان استان باید ضمن تامین زمین مورد نیاز احداث این مراکز، امکانات و برنامه ریزی لازم برای سرعت بخشی در اجرای آنها را انجام دهند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران مردم را به شرکت در طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی برای بهره مندی از تسهیلات روستایی ترغیب کنند، گفت: توزیع اعتبارات در شهرستان ها با اولویت بندی و با رویکرد طرح هایی که دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند، صورت می گیرد.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه هزینه کردن منابع در مسیرهای غیر ضروری خودداری شود، افزود: نوسازی ساختمان های اداری باید تنها در موارد ضروری صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه ابلاغ فرمانداران بعنوان روسای کمیته برنامه ریزی شهرستان ها صادر شده و سهم هر شهرستان نیز بر اساس الزامات، اولویت ها، جهت گیری ها و توانمندی های بودجه مشخص شده است، گفت: برنامه ریزی ها باید سیستمی باشد و همه اجزا و عناصر کلیدی در یک تعامل دقیق، هدفمند، قانونی و روشن باشند.

سید اسکندر صیدایی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در شورای برنامه ریزی خود را به سطوح واقعی تعمیم دهیم، افزود: اعتبارات باید در جایگاه قانونی خود هزینه شده تا برنامه ها عملیاتی شوند.

گفتنی است دولت تدبیر و امید 3 هزار و 820 میلیارد ریال را در قالب بودجه سال 94 به استان ایلام اختصاص داده که 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن اعتبار تملک دارایی و یک هزار و 320 میلیارد ریال نیز بودجه جاری است که میان 26 دستگاه اجرایی استان توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.