رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با وجود بابک زنجانی دوم توضیحاتی ارائه کرد.

آیا بدهکار نفتی دیگری در سطح "بابک زنجانی" وجود دارد؟

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ارسال پرونده فردی موسوم به "بابک زنجانی دوم" به کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: تا به حال اخباری مبنی بر پرونده مفاسد فردی موسوم به بابک زنجانی دوم به کمیسیون اصل 90 واصل نشده است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند بدهی بابک زنجانی‌های دوم و سوم به مراتب بیشتر از بابک زنجانی است، آیا این امر صحت دارد و یا خیر؟ متذکر شد: معتقدم بدهکار نفتی دیگری در سطح بابک زنجانی نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه تصریح کرد: زمانی که ما موضوع بدهکاران نفتی را در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌دادیم مواردی مبنی بر اینکه بدهی فردی بالاتر از بدهی زنجانی باشد، مشاهده نکردیم، البته برخی شرکت‌های داخلی ایرانی در این راستا وجود داشته‌اند که سطح بدهی‌هایشان از بابک زنجانی هم بالاتر بوده است.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، برخی شرکت‌های خارجی هم در حال حاضر وجود دارند که بدهکار نفتی بوده و عمده اعمالشان شبیه به فعالیت بابک زنجانی است که طبیعتا این موارد را دولت باید با طرح دعاوی پیگیری کند.

گفتنی است؛ در چند هفته اخیر موضوع وجود فردی موسوم به بابک زنجانی دوم که رقم بدهی‌هایش به خزانه کشور به مراتب بالاتر از بابک زنجانی بوده همواره مورد تائید و تکذیب مسئولین قرار گرفته است.

این درحالی است که یک عضو کمیسیون انرژی مجلس مفاسد فردی موسوم به باک زنجانی دوم را تائید کرده و در این رابطه گفته بود: بر اساس اطلاعات و گزارش واصله اتهام اصلی بابک زنجانی دوم عدم پرداخت درآمدهای نفتی به خزانه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.