قدس آنلاین-تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره کباب بناب در ۱۵ و ۱۶ مرداد در بناب خبر داد.

 نخستین جشنواره کباب  در بناب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار و با هدف معرفی بیشتر این غذا به عنوان یک اثر معنوی ملی و نیز با هدف جذب گردشگر و معرفی این شهرستان به عنوان مقصد جدیدی برای گردشگران برگزار می‌شود.

حق‌پرست ادامه داد: این جشنواره به مدت دو روز در محل دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه بناب و با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کباب بناب به عنوان یکی از غذاهای سنتی آذربایجان معرفی می‌شود و فرهنگ بومی این خطه از کشورمان را به نمایش می‌گذارد.

حق‌پرست گفت: وجود گوشت و مواد اولیه مرغوب به دلیل شرایط ویژه و بکر آب و هوایی شهرستان بناب، روش پخت سنتی و خاص این غذا و همچنین اشتغال تعداد قابل توجهی از مردم شهرستان در این کار، کباب بناب را از سایر کباب‌های پخت شده در کشور مستثنی کرده است.

حق‌پرست یادآور شد: امیدواریم این جشنواره گامی برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بناب باشد.

اولین جشنواره کباب بناب 15 و 16 مرداد ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی بناب برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است، کباب بناب چندی پیش به عنوان یک اثر معنوی به ثبت ملی رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.