رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد مواد مخدر قاچاق کشور از مرز پاکستان و ۳۵ درصد از این میزان از مرز افغانستان به کشور وارد می‌شود.

۶۵ درصد مواد مخدر از کشور پاکستان به ایران قاچاق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ دوم علی مؤیدی در نشست خبری در حاشیه کارگاه تعالی رفتار کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه تمام تلاش خود را برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر انجام می‌دهد و تاکنون نیز توانسته تأثیرات مثبتی را در عرصه‌های مختلف امنیتی و اخلاقی و همچنین اجتماعی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: امروز ارتباطی بسیار مستحکم و دو طرفه بین رسانه‌ها و مجموعه پلیس به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر برقرار است که ناجا را در انجام مأموریت‌های خود در عرصه‌های مختلف یاری می‌کند.

وی استان خراسان رضوی را یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و اضافه کرد: در برنامه‌های کلان و ملی طبیعی است که استانی مانند استان خراسان رضوی در اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا باشد چرا که این استان همجوار با کشور افغانستان به عنوان یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ مواد مخدر به کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه کشور ما رتبه اول را در کسب انواع مواد مخدر در دنیا دارد، ابراز کرد: تمرکز بر شرق کشور، به کارگیری کیفی و کمی توان نیروی نیروی انتظامی برای جلوگیری از مواد مخدر به کشور، برخورد جدی با خرده‌فروشان، معتادان متهاجر و پاکسازی محلات از جمله مهمترین اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در جهان است.

وی با ابراز تأسف از اینکه سن اعتیاد در کشور به نسبت سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: با این حال نمی‌توانند سن دقیق اعتیاد را اعلام کنند و این کار بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مؤیدی با درخواست از خانواده‌ها برای توجه بیشتر به فرزندانشان برای پیشگیری از ورود به پدیده شوم مواد مخدر اظهار کرد: در حال حاضر به جزء مواد مخدر سنتی نمونه‌های مختلف و جذاب شیرینی از مواد مخدر صنعتی در حال توزیع است که باعث اضمحلال و سست شدن بنیاد خانواده‌ها خواهد شد.

وی مرز افغانستان را یکی از مهمترین مبادی ورود مواد مخدر سنتی برشمرد و گفت: در کشور نیز عده‌ای سودجو مبادرت به توزیع مواد مخدر صنعتی می‌کنند که پلیس مبارزه با مواد مخدر به شدت با این افراد برخورد خواهند داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 200 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است و بیشترین نوع مواد را نیز تریاک، حشیش، هروئین، مرفین و کمترین مواد را مواد مخدر صنعتی را شامل می‌شود.

وی با ابراز تأسف از شهادت دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در جریان مبارزه با مواد مخدر از ابتدای امسال، افزود: یکی از ویژگی‌های قاچاقچیان مواد مخدر مسلح بودن آنها به سلاح گرم است و در این زمینه با همکاری دستگاه‌های مختلف توانسته‌ایم این مسیر ترانزیت مواد مخدر را در شرق کشور به شدت ناامن کنیم.

مؤیدی با بیان اینکه خراسان رضوی نیز از ابتدای امسال تاکنون 10 تن کشفیات مواد مخدر را داشته است، گفت: بزرگترین محموله‌ای که از ابتدای امسال تاکنون کشف شده متعلق به محموله‌ای است به حجم 5 تن که در بندرعباس کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: در حال حاضر 65 درصد مواد مخدر قاچاق کشور از مرز پاکستان و 35 درصد از این میزان از مرز افغانستان به کشور وارد می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.