قدس آنلاین: مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی مقابله با اثرات تغییر اقلیم را غیر ممکن عنوان کرد.

ضرورت مدیریت سبز و توجه به انرژی نو الزامی است

به گزارش قدس آنلاین دکترحبیبی نوخندان در کلاسهای آموزشی" آشنائی با مبانی محیط زیست و راههای حفاظت از آن" که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شده بود ضمن اظهار مطلب فوق بر تبیین ضرورتهای مدیریت سبز و توجه به انرژی های نو در ایران، تاکید کرد.

او خاطر نشان کرد: توسعه اقتصادی کشورها زمانی مورد انتظار و استقبال است که با تخریب محیط زیست شامل آب، خاک، هوا و تخریب منابع آیندگان همراه نباشد.  

وی افزود:  این نوع توسعه به این معنی است که سطح کنونی مصرف را نمی توان برای مدت طولانی حفظ کرد و برای اجتناب از پدید آوردن بدهی اجتماعی برای نسل های آینده، می بایست از هم اکنون به منظور آموزشهای لازم در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کافی به عمل آورد.

دکتر حبیبی در ادامه مباحثی در خصوص تغییر اقلیم در دهه های اخیر، علل و عوامل رخداد آن و چشم انداز پیش رو را بصورت کمی و کیفی ارائه  و تصریح کرد: بجای مقابله با شرایط اقلیمی پیش رو می بایست با برنامه ریزی و نگرشی جدید آنرا پذیرفت و راهکارهایی در خصوص مدیریت آن اتخاذ نمود.

شایان ذکر است کارگاه مذکور توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و با همکاری آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد برای 50 تن از دبیران گروه علوم اجتماعی برگزار گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.