قدس آنلاین: مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري اصفهان گفت: در راستاي اجراي فرمان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر اينكه هيچ دانش آموز افغانستاني نبايد از تحصيل بازبماند و پيرو مصوبات كميته دائمي پناهندگان وزارت كشور و كميته كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجي، زمينه تحصيل دانش آموزان فاقد مدرك اقامتي در مدارس استان اصفهان فراهم شده است.

افغانستانی ها بدون مدرک اقامتی هم می توانند درس بخوانند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، مهدی سليماني  با اشاره به اینکه ۸ آموزشگاه در استان به عنوان محل نوبت دهي به این دانش آموزان پيش بيني شده است، بیان داشت:در همین راستا روزهای 12 الی 16 مرداد ماه سال جاری براي پيش ثبت نام اين دانش آموزان و بر اساس هماهنگي با ساير دستگاه ها مقرر شده است.
سليماني تأكيد داشت: صدور معرفي نامه تحصيلي تنها براي فرزندان واجب التعليم ۷ تا ۱۸ سال خانوارهاي فاقد مدرك معتبر اقامتي صورت مي گيرد و هيچ برنامه اي براي شناسايي و ثبت نام اتباع افغانستاني مجرد و يا خانواده هاي فاقد فرزند در سنين اعلام شده وجود ندارد.
وی تاکید داشت: این دانش آموز ضمن مراجعه به يكي از مراكز بهداشتي در سطح استان نسبت به انجام واكسيناسيون باید اقدام نمايد که در زمان مراجعه به مراکز مشخص شده برگه تشخیص سلامت در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی ادامه دادند: طبق هماهنگي هاي انجام شده مجموعه ۲۴ دفتر كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان از ۱۸ الی ۳۱ مرداد ماه بر اساس نوبت دهي انجام شده و پس از دريافت گواهي سلامت مراكز بهداشتي نسبت به معرفي دانش آموز به ادارات آموزش و پرورش استان اقدام خواهند نمود تا پس از تعيين سطح و سنجش آمادگي تحصيلي در مدارس مشغول به تحصيل شوند.
قابل ذکر است مراکز مشخص شده در استان اصفهان شامل مدرسه شهيد سقا دولتي واقع در خيابان زينبيه، بعد از حرم، خيابان آيت الله غفاري، كوچه طلاب، مدرسه افضل واقع در ميدان لاله، پارك لاله است.
همچنین مراکز دیگر استان شامل مدرسه جميل واقع در فلكه ارغوانيه، بلوار ارغوانيه، جنب پل هوايي عابر پياده و مدرسه شهداي هسته اي ناحيه ۵ اصفهان واقع در خيابان امام خميني (ره)، روبروي تابلو خانه اصفهان، كوچه لمجير تعيين گرديده است.
در شهرستان كاشان هم مدرسه حضرت امام محمد باقر(ع) واقع در خيابان امام خميني(ره)، روبروي آتش نشاني، خيابان خاتم الانبياء (ص)، روبروي پارك شهيد غديرزاده و مدرسه علامه قطب راوندي، واقع در راوند، بعد از پل هوايي مقرر گردیده است.
در شهرستان نجف آباد هنرستان شهيداحمدي، واقع در خيابان شيخ، بهائي جنوبي،جنب مسجداميرالمومنين (ع)، در شهرستان فلاورجان مدرسه شهيد كاظمي واقع در روستاي جوجيل براي نوبت دهي مشخص شده است.
قابل ذکر است ساعت نوبت دهي در اين مراكز از ۸ صبح تا ساعت ۱۴ خواهد بود و نيازي به حضور دانش آموز نبوده و تنها حضور سرپرست خانوار و همراه داشتن ۳ قطعه عكس از دانش آموز و ۲ قطعه عكس از سرپرست الزامي است و براي نوبت دهي هزينه اي دريافت نخواهد شد.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.