۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 299822

رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: شاخص اجاره بهای امسال مسکن در قالب رهن یا اجاره در این شهر نسبت به سالهای قبل افزایش چندانی نداشته است.

تغییرات اجاره بها در مشهد زیاد نیست

به گزارش قدس آنلاین، صادق عابدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسکن تابع بازار است و هر سال کارشناسان بنا بر میزان تورم شاخص بهای مسکن اجاره ای را تعیین می کنند که امسال میزان افزایش اجاره بها 10 تا 20 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: میانگین افزایش یا شاخص بهای امسال مسکن اجاره ای در خراسان رضوی 14درصد است در حالی که این شاخص در سالهای گذشته بیشتر بوده و در پاره ای موارد به 50 درصد نیز می رسید.

وی گفت: مسکن تابع بازار است و وقتی تورم باشد قیمت اجاره بها نیز افزایش می یابد اما امسال چون تورم زیاد نبود این شاخص هم نسبت به سالهای قبل افزایش قابل ملاحظه ای نداشت.

عابدزاده افزود: با توجه به جمع بندی مذاکرات هسته ای خروج از رکود در بازار مسکن و رسیدن به تعادل در این بازار قابل پیش بینی است و امید به رونق این بازار بیشتر شده است.

رییس اتحادیه مشاورین معاملات املاک مشهد تعداد مشاورین املاک مجاز در این شهر را هفت هزار و 700 واحد عنوان کرد و گفت: تعداد واحدهای فاقد مجوز نیز بسته به رکود و رونق املاک متفاوت است که طرح بازرسین محلی در این زمینه از سوی اتحادیه مشاورین املاک از سال 1390 آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.