عصر امروز پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم غرب کشور ویژه خانواده‌های کارکنان نزاجا در بروجرد افتتاح شد.

افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم غرب کشور ویژه خانواده‌های کارکنان نزاجا در بروجرد
 
 
 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، عصر امروز افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم غرب کشور ویژه خانواده‌های کارکنان نزاجا در پادگان مهندسی بروجرد برگزار شد.

گفتنی است، این دوره از مسابقات به مدت دو روز و از امروز در رشته‏‌های مفاهیم، قرائت و حفظ با حضور شرکت‌کنندگان برتر استان‏‌های غرب کشور برگزاری می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد بر تاثیر قرآن در تربیت اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم تاکید کرد.

غلامعلی میر اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‎هایی که جامعه در برهه کنونی با آنها دست و پنجه نرم می‎‎کند، در سایه الگو قرار دادن قرآن کریم و عمل به آموزه‌های آن در زندگی افراد جامعه به خودی خود مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، فردی و خانوادگی محصول دوری از قرآن و ناآشنا بودن به معنای عمیق و انسان ساز آن است.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد تاکید کرد: اینها همه در حالی است که ایجاد انس و الفت با قرآن کریم در میان خانواده‌ها و آشنا کردن فرزندان آن هم از سنین کودکی با این کتاب انسان‌ساز زمینه را برای رشد و تعالی آنها در سنین نوجوانی و جوانی بر اساس رهنمودهای قرآنی فراهم می‎کند.

میر ادامه داد: در برهه کنونی که جبهه جنگ سخت نظامی جای خود را به نبرد در جبهه جنگ نرم داده است، در سایه اتکاء و اتکال به تعالیم قرآن کریم و عمل به آنها می‎توان دشمن کمین کرده در دین و فرهنگ را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در این راه سرمایه‎گذاری کلانی انجام داده است، اظهار کرد: تقویت بن‌مایه‎های اعتقادی جامعه پتک محکمی است که می‎تواند بر سر معاندان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام وارد آورده و آنها را همچون همیشه در این میدان نبرد نیز روسیاه و ناکام بگذارد.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری قرآن کریم غرب کشور ویژه خانواده‎های کارکنان نزاجا در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: شهرستان بروجرد به واسطه سابقه فرهنگی و مذهبی در این زمینه داشته‎های ارزشمندی دارد.

لازم به ذکر است، در پایان این دوره از مسابقات نفرات برتر در هر رشته به مرحله کشوری راه می‎یابند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.