وزیر جهادکشاورزی از تعویق پرداخت بیش از دو هزار میلیارد تومان بهای گندم خریداری شده کشاورزان کشور خبر داد و گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده و طی هفته جاری به حساب گندمکاران کشور واریز می شود.

پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران طی هفته جاری

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه مراسم دیدار با وزیر کشاورزی عراق و هیات چینی در پاسخ به ایرنا، افزود: براساس توافقات صورت گرفته حدود سه هزار میلیارد تومان از اعتبارت مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم که سهم بانک های کشور بوده تاکنون دو هزار و 800 میلیارد تومان آن تامین و پرداخت شده است.
به گفته وی در نظر داریم در آینده نزدیک 200 میلیارد تومان دیگر برای کشاورزان تامین و به حسابشان واریز شود.
به گفته وی، حدود چهار هزار میلیارد تومان دیگر نیز سهم دولت است که تاکنون دو هزار میلیارد تومان آن تامین و پرداخت شده و بیش از هزار میلیارد تومان دیگر نیز براساس توافق با سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور تا روزهای آینده تامین و پرداخت خواهد شد.
گفتنی است، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور از ابتدای فصل برداشت تاکنون به حدود 6.9 میلیون تن رسیده، در حالی که تا پایان فصل خرید سال گذشته در مجموع حدود 6.7 میلیون تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده بود.
علی قنبری افزود: تاکنون 6 میلیون و 883 هزار تن گندم از گندمکاران در سراسر کشور خریداری شده و عملیات خرید در بیشتر نقاط کشور به جز استان های جنوبی ادامه دارد.
وی با بیان آنکه براین اساس پیش بینی می شود خرید 8 میلیون تنی ابتدای سال محقق شود، تصریح کرد: در پایان فصل خرید سال گذشته، حدود 6.7 میلیون تن گندم خریداری شد که در حال حاضر با این مقدار خرید، شاهد افزایش بیش از 200 هزار تن هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.