رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تلاش برای آزادی دو محیط‌بان در معرض اعدام توسط این سازمان همچنان ادامه دارد.

تلاش محیط زیست برای آزادی ۲ محیط‌بان در معرض اعدام/ تصویب سختی کار محیط‌بانان در دولت
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار ظهر امروز در حاشیه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر منطقه برای خود طرح مدیریت زیست‌محیطی دارد که مشخص می‌کند چه ظرفیت‌هایی در مناطق بوده و چگونه باید آن مناطق را حفاظت کرد.

وی در ادامه گفت: در این طرح‌ها تصریح شده چگونه می‌توان از ظرفیت مردم برای حفاظت استفاده کنیم و چه امکانی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی مانند گردشگری طبیعی وجود دارد که به همین منظور تفاهم‌نامه‌هایی منعقد می‌شود.

 رئیس سازمان حفظت از محیط زیست در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت پسماندها و مشکلاتی که برای شهرها ایجاد کرده است، بیان کرد: بر اساس قانون مسئولیت مدیریت پسماند شهری بر عهده شهرداری بوده و شوراهای شهرها مسئولیت مهم در تدوین برنامه‌های مدیریت پسماند دارند.

ابتکار افزود: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ اجرایی قانون مدیریت پسماند و ضوابط حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماندها باید اتفاق بیفتد یعنی دفن غیربهداشتی نباید وجود داشته باشند و تفکیک از مبدأ صورت گیرد و آموزش شهروندان اتفاق بیفتد.

وی در خصوص مزایای تفکیک از مبدأ و ارزش اقتصادی آن گفت: الان پلاستیک و کاغذ و شیشه خریدار دارد و همه قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند و تفکیک از مبدا اگر اتفاق بیفتد این ضایعات قابل ورود به چرخه بازار بوده و حتی بورس برای این ضایعات پیش‌بینی شده و می‌تواند درآمدزایی و ارزش اقتصادی داشته باشد.

ابتکار گفت: کمپوستی که اکنون در برخی شهرها از زباله در حال تولید است اگر استاندارد باشد برای کشاورزی بسیار مفید خواهد بود، علاوه بر این در شهرهایی که پسماندهای شیمیایی خطرناک و پسماندهای بیمارستانی دارند و یا این‌که در کل پسماندهای آن‌ها خیلی زیاد است طرح‌هایی مانند زباله‌سوزهای تولید انرژی مطرح است که زباله را می‌سوزاند و علاوه بر تولید انرژی پسماندها هم از بین می‌رود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت محیط‌بانان دربند زندان و منتظر اعدام گفت: برای محیط‌بانان دربند در زندان پیگیر حقوقی کار آن‌ها هستیم.

ابتکار افزود: از بین 8 محیط‌بانی که در ابتدای کار و در سال 92 در معرض اعدام بودند اکنون 6 محیط‌بان به طور کامل آزاد شدند دو محیط‌بان دیگر هستند که مشکلات آن‌ها در حال رفع شدن است.

وی بیان کرد: با همکاری خانواده‌ها و اولیای دم و پی‌گیری‌هایی که هست امیدواریم مشکل حل شود و با آموزش‌هایی که برای محیط‌بانان پیش‌بینی کردیم و با تأکیداتی که روی شکار غیرمجاز و ممانعت از شکار غیرمجاز داریم، امیدواریم که دیگر از این مشکلات ایجاد نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: محیط‌بانان ما ضابط قوه قضاییه بوده و تابع قوانین و مقرارت هستند که باید جلوی شکار غیرمجاز و تعرض‌ها را بگیرند و خوشبختانه دولت سختی کار محیط‌بانان را ماه گذشته تصویب کرده و اکنون مراحل اجرایی شدن سختی کار و سه هزار امتیاز محیط‌بانان را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.