نایب اول ریاست پارلمان عراق، گفت هنگامی که شبکه های مختلف تلویزیونی دنیا دکتر ظریف و هیات ایرانی را در برابر ۶ قدرت جهانی نمایش می دادند، بسیار غرور انگیز و موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای به عنوان یک رویداد تاریخی و ماندگار به مثابه یک شوک به دشمنان بود که این به برکت ائمه اطهار(ع) به دست آمده است.

صحنه رویارویی هیات ایرانی با ۶ قدرت جهانی غرورانگیز بود

'همام حمودی' پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران تاکید کرد که این پیروزی ، امید را در دل های همه مسلمانان و همه آزادی خواهان زنده کرد و تنها صاحبان افکار و ایده های افراطی و تکفیری خوشحال نشدند.
وی مذاکرات هسته ای ایران را انقلابی در جهان سیاست توصیف کرد و گفت: تلاش های ایران بویژه در دو سال اخیر سرانجام جهان را به اعتراف واداشت.
حمودی در ادامه از قاسم سلیمانی و محمد جواد ظریف به عنوان دو شخصیت اثر گذار ایران در مسایل بین المللی و منطقه ای که نظر جهان را به خود جلب کرده اند، یاد کرد که به گفته وی هر کدام در حوزه کاری خود موفقیت ها و پیروزی های بزرگی برای ایران رقم زده اند؛ سلیمانی در دفاع از ملت های مظلوم در برابر تروریسم و ظریف در حوزه دیپلماسی که مقاوم و استوار و ثابت قدم ایستادند و برد ایران را در هر دو حوزه رقم زدند.
نایب رییس پارلمان عراق، از ملت و دولت و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر حمایت هایشان از عراق در جنگ، بازسازی عتبات و کمک به محرومان تقدیر و تشکر کرد و همچنین افزود: ایران از دو نعمت حضور رهبری مدبر و وجود فرهنگ قرآنی در جامعه بهره می برد.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان میان دو کشور از جمله مرزهای طولانی و اشتراکات دینی و فرهنگی و تاریخی، درخصوص وجوه مشترک دو کشور در زمینه مسایل مربوط به اوقاف گفت : ایران تجربیات و امکانات خوبی در بحث اوقاف دارد که با استفاده از این مزیت می توان همکاری ها و مبادلات هیات ها را از طریق عقد توافقنامه ها و نیز برگزاری همایش های مشترک سامان بخشید.
حمودی با بیان اینکه'عراق می تواند دروازه ایران برای ورود به جهان عرب تلقی شود'، به روابط استثنایی دو کشور اشاره کرد و گفت: اکنون دو ملت ایران و عراق همانند یک ملت شده و در یک کشتی نشسته اند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز روابط دو کشور را استثنایی توصیف کرد و با بیان اینکه ایران در انجام تکلیف خود، در هر نقطه از جهان از مظلومان حمایت کرده و به حمایت خود ادامه خواهد داد.
وی بحث موقوفات و عتبات عالیات را از محورهای روابط دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با امضای تفاهم نامه و موافقت نامه هایی ، روابط و همکاری ها در این حوزه را گسترش دهیم.
محمدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص 'عمل امینانه نسبت به نیت واقف'، گفت برهمین اساس ، اقدامات مهمی در سازمان اوقاف صورت گرفته که از جمله تمامی امور در این سازمان مکانیزه شده و موقوفات بطور دقیق ساماندهی شده اند.
وی با توجه به اهمیت مساله وقف در کشور و عنایت ویژه رهبری معظم انقلاب، افزود: در این خصوص یک شورای سیاست گذاری در اوقاف داریم که سیاست ها را در امور مربوط به موقوفات تعیین می کند.
وی همچنین در خصوص فعالیت های قرآنی گفت که هم اکنون یک دانشگاه قرآنی با 22 دانشکده در کشور داریم که در آن 3500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی بعد از ظهر یکشنبه وارد بغداد شد و تاکنون با آیت الله سید حسین اسماعیل صدر عالم برجسته منطقه کاظمین دیدار و گفت وگو کرده است.
وی قرار است در ادامه سفرش به عراق، عصر امروز با نخست وزیر ، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و نیز رییس دیوان وقف شیعی دیدار و گفت وگو کند.
دیدار با رییس دیوان وقف سنی نیز از دیگر برنامه های وی در این سفر است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین قرار است با سفر به نجف اشرف، با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه ، ملاقات کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.