گروه هنر- تکتم بهاردوست - چند سالی است که طرح اکران افطار تا سحر در تهران و برخی شهرستانها اجرا می‌شود؛ ...

استقبال اهالی سینما از ادامه اکران شبانه

 طرحی که توانسته است با اقبال مخاطبان برخلاف نارضایتی برخی سینماداران مواجه شود.اما ظاهراً به خاطر استقبال مخاطبان این طرح، اکرانهای شبانه ادامه پیدا کرده است. این طرح فعلاً در تهران اجرایی شده، ولی سؤال اینجاست که آیا همه شهرها می‌توانند از این طرح استفاده کنند یا نه؟ نکته مهم در این میان، ضرورت حفظ تأمین امنیت سینماداران و تماشاگران در ساعتهای نیمه شب است که اجرایی شدن طرح را مستلزم اعلام نظر نیروی انتظامی کرده است. سید علی احمدی، مدیر پردیس ملت و سرپرست مؤسسه تصویر شهر با ابراز خوشحالی از ادامه این طرح می‌گوید:با توجه به وضعیت حال حاضر سینما و مشکلی که تهیه کنندگان بابت برگشت سرمایه‌شان دارند هر طرحی که بتواند به رفع مشکل مالی سینما کمک کند، می‌تواند طرح خوبی باشد به شرطی که از آن حمایت شود. احمدی با بیان اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها به وضعیت حال حاضر سینما و فیلمهایی که اکران می‌شود بستگی دارد، می افزاید: این طرح شاید صد درصد نه، ولی قطعاً موفقیت نسبی به همراه خواهد داشت، چون تجربه اکران ماه مبارک نشان داد که طرح اکران نیمه شب در صورتی که فیلم خوبی روی پرده باشد، می‌تواند در فروش فیلم و رونق سینما مؤثر باشد، ولی اگر قرار باشد فیلم‌های سفارشی را در چنین طرح‌هایی اکران کنیم، بی شک مخاطب به سینما نخواهد رفت.

 

 همه چیز به اکران بستگی دارد

وی در پاسخ به اینکه اجرای این طرح در طول سال هم می‌تواند در رونق سینما مؤثر باشد، بیان می‌کند: اجرای این طرح در طول سال به شکل غیر گسترده و در مراکز و سینماهای خاص می‌تواند خوب باشد، حتی در فصل خاصی!الان در تابستان با این شبهای کوتاه اگر فیلم  ‌خوبی روی پرده باشد، این طرح موفق تر خواهد بود، ولی به نظر من اگر قرار باشد همین طرح در فصلی دیگر اجرایی شود باید درکلیت آن تجدید نظر کرد. وی در توضیح اینکه این طرح می‌تواند در کلانشهرها موفق عمل کند، می‌گوید: متأسفانه در تهران اگر کسی شب بخواهد تفریح داشته باشد، هیچ جایی وجود ندارد که بخواهد زمان خود را از نیمه شب تا صبح بگذراند. دادن اجازه فعالیت به مراکز فرهنگی مانند سینماها می‌تواند فضای مناسب و مطمئنی را برای گذران وقت برای ساکنان تهرانی ایجاد کند. عبدا...علیخانی، تهیه کننده سینما نیز هم از اجرای این طرح ابراز خوشحالی کرده،می‌گوید: اجرای این طرح در کلانشهرهایی مثل تهران بسیار خوب است، اکثر مردم در طول روز مشغول به کار هستند و تا آخر وقت کار می‌کنند و تقریباً هیچ تفریح سالمی ‌ندارند، ولی این طرح می‌تواند به آنها کمک کند که بعد از یک روز سخت کاری ساعتی را همراه خانواده به دیدن فیلم مورد علاقه شان بروند و من فکر می‌کنم، تقریباً اکثر شهرهای بزرگ از همین قانون پیروی می‌کنند.مردم شهرهای بزرگ عموماً شب بیدارند.

 

 لزوم انجام تبلیغات گسترده

وی استفاده از تبلیغات را برای اجرای هر چه بهتر این طرح مؤثر می‌داند و ادامه می‌دهد: این طرح به آگاهی مردم بستگی دارد؛ وقتی مردم از اجرای چنین طرحی اطلاع نداشته باشند، چگونه می‌خواهند از آن استقبال کنند؛ پس اگر تبلیغات مناسبی در تلویزیون برای فیلم‌هایی که اکران شده است پخش شود، بی شک استقبال سینمادوستان از این طرح افزایش پیدا می‌کند و تماشاگران بیشتری به سمت سینما کشیده می‌شوند؛ البته باید بخش اعظم موفقیت این طرح را مدیون کمک و حمایت نیروی انتظامی ‌بدانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.